Hopp til innhold

- - - - -

Nordmarka 24/5

3 svar i denne tråden

• Gjester

Skrevet 25. May 2002 - 21:54

Var en tur i marka på fredag og fikk bra med ørret, fisken tok svart fallskjerm døgnflue str. 14. Det begynner å bli svært gode forhold, selvom
jeg ikke akkurat var heldig med været på denne turen. Noen dager med fint vær ville gjøre forholdene helt prima.
Skitt fiske! :D

• Gjester

Skrevet 26. May 2002 - 15:20

størrelse?

-Andreas

• Gjester

Skrevet 27. May 2002 - 08:30

Det er ikke størrelsen det kommer an på :oops: (lett utstyr)
Fikk flere små (200-250g) og noen på 300-350g, Mistet også en på hovkanten som må ha vært over 500g.

• Gjester

Skrevet 27. May 2002 - 14:20

Nei, selvfølgelig ikke bare størrelsen det kommer ann på!
Det er jo langt mer som kan gjøre spesielle hendelser til "magiske øyeblikk". Har selv hatt moro av å ta ørret på 100-150 gram... (Meget spesielle forhold; #22 wonder-nymph, sight-fishing, 30-40cm dypt, solsteik+++)

Jeg synes alikevel det er interessant å høre størrelsen på fisk som blir tatt rundt omkring. Ellers har jeg lett for å føle meg dum med mange bomturer i "mine" vann! Hvis èn skriver at han har fått 8 ørreter i marka, anser jeg det som svært bra. Dette sikkert på grunn av at den fangsten hadde tilsvart ca 7kg ørret hvis man regner snittvekt i det ene vannet jeg fisker mest... Hvis han derimot skriver 8 stk à 200gram, stiller saken seg ganske annerledes! :wink:

Har jeg gjort meg forstått? :D

Fluefiskerhilsen, Andreas Lium

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere