Hopp til innhold

- - - - -

stor aure

2 svar i denne tråden

• Gjester

Skrevet 28. May 2002 - 11:26

Var på et vann på Hadeland på søndag og skulle se om det var noen vak der , dette er et såkalt dødt vann hvor alle siuer det ikke er fisk .
Da jeg kom dit fikk jeg nesten sjoikk så aure på 1 , 2 og 3 kilo som var oppe og tok tørrfluer den ene som jeg så kloss intil land tipper jeg var 3 kilo , den svømte etter kime og fulgte dem helt intill strand stenene.
Det var klekking av stor myrdøgnflue i vannet , prøvde med klekker , spent spinner , og voksent insekt imitasjoner uten å få fisken til å ta.
Tror fisken tok noe i eller rett under vann filmen , forsøkte å legge flue i eller ved siden av vakene uten at hverken fisken ble skremt eller at den tok flua.
Jeg er desperat og ute etter tips . :)
Takk for en fin side dette er den beste jeg har sett på Norsk [quote

• Gjester

Skrevet 28. May 2002 - 17:10

beskriv vakene i den minste detalj!!!
Sprut med halen?
Head'n'tail?
Virket fisken rolig/stresset?
Hissig/rolig?

Var det stor klekking av L.Marginata?

Kanskje jeg kan hjelpe mer etter å ha fått disse opplysningene!

-Andreas Lium

• Gjester

Skrevet 29. May 2002 - 06:39

Vakene var rolig ofte bare oppe med munnen og slurpet i seg insektene , innmellom head and tail vak rolige , fisken var utrolig uredd kastet klin i vaket men fisken vaket like f***** like ved siden av flua , forsøkte å ploppe en nymfe rett i vaket fisken ble ikke skremt av dette.
Tenkte på mygg selv men lurer på om fisk på kiloen og oppover tar så små insekter.
Nei ikke noen spesiell stor klekking av Marginata , så en del insekter på vannet men disse laget gqasnke mye liv på overflata var så langt utpå at jeg ikke kunne se hva det var.
Vakene var langs etter land hele veien , vannet ligger 500moh ,

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere