Jeg var oppe på Romeriksåsen i går og i forgårs. I går var det en liten stokkmaur sverming på gang. Disse maurene er jo bare gigantiske. Det var også en liten vårflueklekking av en veldig stor vårflue, jeg tror det var P. Grandis (er ikke det den største heter). Jeg så en ørrett som kom opp av vannet for å ta en vårflue i lufta. Helt vilt. Selv om dette pågikk var det ikke mye fisk som vaket. Kun en og annen som tok en vårflue. Fikk ingenting i går, men det gikk litt bedre i forgår, da fikk jeg liten 2-3 hektos sent på kvelden. På, nettopp, Montana. Det er ganske fantastisk men jeg har bare fått en ørrett på tørrflue i år. Resten er kommet på Montana og hareørenymfa. Og det mens ørretten har vaket som fan flere ganger. Skjønner ikke hvorfor den ikke vil ta tørrflua mi.
Hvordan er status hos dere andre gutter. Hvordan er sesongen så langt. Skal vi ta ei lita oppsummering?
RG
Stokkmaur sverming og vårflueklekking
Startet av tørrmygga, Jun 05 2002 07:25
2 svar i denne tråden
Skrevet 05. Jun 2002 - 07:25
Skrevet 05. Jun 2002 - 11:03
Hei myggen!
Sesongen så langt er bra, var ute i går og opplevde sverming av stokkmaur og spinnerfall av Vulgata. Fisket fra 17-23, kl. 22.00 var det bra med spinnere på vannet. Fikk 5 ørreter: 1,0, 850, 700, 400, 350.
Det er litt urovekkende at vanntemperaturen allerede viser 18 grader på 2 meters dyp. For de som fisker i vann med Vulgata, tror jeg at denne og neste uke blir de beste.
Rune
Sesongen så langt er bra, var ute i går og opplevde sverming av stokkmaur og spinnerfall av Vulgata. Fisket fra 17-23, kl. 22.00 var det bra med spinnere på vannet. Fikk 5 ørreter: 1,0, 850, 700, 400, 350.
Det er litt urovekkende at vanntemperaturen allerede viser 18 grader på 2 meters dyp. For de som fisker i vann med Vulgata, tror jeg at denne og neste uke blir de beste.
Rune
Skrevet 05. Jun 2002 - 11:48
Rune du er jo en skikkelig sjefsfluefisker. Er det østmarka du fisker eller er du i Nordmarka. Jeg bor ganske nært Romeriksåsen og fisker for det meste der. Men jeg er ny i området, dette er min andre sesong der, så jeg sliter med å finne gode vann med litt større (1/2 kg og opp) ørretter.
Du vet ikke om noen gode vann på Romeriksåsen?
Du vet ikke om noen gode vann på Romeriksåsen?
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere