Hopp til innhold

- - - - -

Ny pers

• Du kan ikke svare på denne tråden
3 svar i denne tråden

• Gjester

Skrevet 06. Jun 2002 - 08:31

Var en tur i Nordmarka i går, høyt oppe. Der var det full fest. Alt som var av godbiter for sulten ørret klekket, P. Gandis, stokkmaur og Vulgata + mygg. Fikk to ørret, en på maur og en på Vulgata.
Den som tok på Vulgataen var 60 cm og veide 1860g. :lol: Det er ihvertfall ny pers for meg på tørrflue. Fisken tok 3m fra hengemyra jeg satt på og kunne landes etter ca. 10 min. Da hadde den vært fast flere ganger under hengemyra og i rask på bunnen, dette var mer spennende enn jeg satte pris på. Brukte fortomsspiss på 0,15. :D

• Gjester

Skrevet 06. Jun 2002 - 08:53

Hvor høyt var du og hva var vanntemperaturen?

Tore

• Gjester

Skrevet 06. Jun 2002 - 10:07

Er ikke sikker på vanntemp, men var vel på ca. 300m

#4 Svartkjelen

• Medlem
  • 36 Innlegg:
  • Interesser:Bl.a. fiske & friluftsliv

Skrevet 06. Jun 2002 - 11:56

Gratulerer med ny pers. Jeg kan skjønne det var en stor opplevelse, og så på flue da, med 0,15 fortom, Da går vel pumpa på høygir kan jeg tro.
Har selv hatt lykken å få en tilsvarende drømmefisk, men det var på sluk, og 0,25 sene. Jeg glemmer imidlertid aldrig lykkefølelsen, nærmest som en rus, og jeg gjorde ikke et eneste kast til etterpå. Hadde nok med å bare smelte hva jeg akkurat hatt lykken å få ha vært med om.
Til forskjell fra de fleste meldingene om slik storfisk, så er det ingen hemelighet hvor jeg fikk den. Det er bare å gå gå inn på www.svartkjelen.com klikke seg videre til "Stor-Hans Rike" og så inn på fortellinga som heter "Drømfisken" - med bilder og et forsøk på å formidle den store opplevelsen det var.
Jeg skal forøvrig avgårde snart, på en tolvdagerstur, og håper på å få pusset en del på flue-pers'en min - hvilket i og for seg, ikke bør være så vanskelig.

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere