Hopp til innhold

- - - - -

Laksefiske i Finnmark 2007

30 svar i denne tråden

#21 Cyclops

• Medlem
  • 77 Innlegg:
  • Skype-ID:Cyclops
  • Kjønn:Mann
  • Interesser:Fiske, løping, langrenn, sykkel og foto/film
  • Favorittfiske:ørret, laks, lyr ++

Skrevet 25. Apr 2007 - 10:58

Begynner å lure på om det er noe stas å fortsette med turene til Finnmark? Visumplikt fra 2008, 10 doble priser for nordmenn som tilfeldigvis bor et annet sted og bare et halvdøgnskort i hver elv??? Nesten så jeg begynner å angre på at jeg reiste til Stilla under Alta-demonstrasjoenen og sloss mot krafthaukene.
Noen som kjenner til hvilke kortbegrensninger som gjelder på OFA-kort for Finnmarkinger?
(jada, vet jeg kunne vært mer sakling, men pokker a)

#22 StianDidriksen

G-Sport Vadsø

• Medlem
  • 256 Innlegg:
  • Skype-ID:warthumb
  • Interesser:Fiiisk
  • Favorittfiske:Lax

Skrevet 25. Apr 2007 - 16:33

Vis innleggJørn J Jonassen, 24 Apr 2007 22:42, skrev:

Ja, ha iallfall adressen der oppe, Stian videresender du posten min? :P

Jau klart 8)

Men dæsken det koster :P
LTS x1 14,6 ,, LTS x1 10` #7,,, LTS x1 10` #6 ,,, G Loomis glx streamdance maxline speed #5,,

#23 pulpfiching

• Medlem
  • 197 Innlegg:

Skrevet 01. Dec 2011 - 19:18

I min villfarelse kjørte jeg til Vestre Jakobselv istedenfor Laggo i sommer. Synes det er trist at man sidestilles med finnlendere og spanjoler i forhold til å få kort i elva. At man i tillegg må leie hytte, og satse på trekning av noen få kort ift antall søkende fiskere(les finnlendere), for å få fiske gjør ikke saken bedre. I tillegg er det begrenset fisketid hvert døgn slik at plassens storfiskere ikke blir plaget av utenbygds fiskere når de tar en tur i elva etter jobb. Bor forøvrig i siste kommune man kjører gjennom i Troms på tur nordover dvs få km fra fylkesgrensen og opplever altså å sidestilles med utlendinger for å få kort i elva. Tok til takke med kort i Vesterelva istedenfor, en fin lita elv der man føler seg velkommen som fluefisker. Traff som vanlig på hyggelige fiskere der... Håper at mentaliteten som har kommet fram i VJ ikke blir gjengs for elvene i fylket.

#24 Hoaas

• Medlem
  • 1239 Innlegg:
  • Interesser:Fiske og jakt med hund.
  • Favorittfiske:Ørret, sjøørret, røye, laks - i den rekkefølgen.

Skrevet 02. Dec 2011 - 10:50

I eibyelva f.eks. er eneste kravet at du kan vise at du har desinfisert fiskeutstyret, samme i lakselva i kviby.

#25 pulpfiching

• Medlem
  • 197 Innlegg:

Skrevet 02. Dec 2011 - 20:00

Ja, heldigvis er det fortsatt mange fine elver det er enkelt å få kort i:). VJ er vel verstingen når det gjelder åpningen lokalefolkningen har fått i forhold til lokal forvaltning. Det sies at det er finnlendere de lokale ønsker å begrenset fisket for, men gir samtidig de samme begrensningene for norske statsborgere....

#26 Oen

• Medlem
  • 100 Innlegg:
  • Favorittfiske:Alt som biter på flue

Skrevet 02. Dec 2011 - 23:24

Fisket VJ's elv i sommer. Tror ikke vi kommer å gjøre det neste år.... Mye finnlendere og få kort....

Det som forbauset meg mest i Finmark var i Komagevær... Der ble vi sammenlignet med utlendinger. På fiskekortet sto det bosatt i fylket eller EøS borger.... Hallaien... Skal det være slik i Norge???

Jeg spør?

Oen:-(

#27 royken

• Medlem
  • 204 Innlegg:
  • Interesser:Fluefiske og fluebinding
  • Favorittfiske:Ørret røye og litt laks

Skrevet 03. Dec 2011 - 01:16

Sånn er det nå her oppe i nord takket være finnmarkseiendommen som skal ha et ord med i laget uansett hva du skulle finne på her oppe..
Skal du bygge hus, hytte eller garasje må man søke dem i tillegg.. Som dem sier på indre strøk. DET HER ER JO VåRES LAND.. også er jo alt beite for de satans reinsdyra.. Sporet visst litt av her men..

#28 pulpfiching

• Medlem
  • 197 Innlegg:

Skrevet 16. Jan 2012 - 19:00

Tenkte eg skulle prøve å få kort i Altaelva. Koster 400 kroner for å være med på trekningen ifølge ALI sine nettsider. Latterlig at man blir trekt for 480 kroner da det kommer moms i tillegg.... Det får du ikke vite før kortet er trekt. Noe så latterlig..... Er det slik at ALI kan oppgi pris på kort uten moms uten å opplyse om det?!? Sist var det lotteritilsynet som var inne ifm korttrekningen, denne ganger blir vel en sak for forbrukerrådet.... Hele trekningen for utenbygdsfiskerne i Alta begynner å bli en farse....

#29 Hoaas

• Medlem
  • 1239 Innlegg:
  • Interesser:Fiske og jakt med hund.
  • Favorittfiske:Ørret, sjøørret, røye, laks - i den rekkefølgen.

Skrevet 16. Jan 2012 - 20:11

Det hørtes veldig merkelig ut..er vel ikke lov å selge noe til privatpersoner uten å opplyse om moms. På mine betalinger står det 200 kr inkl moms. Betalte for meg og samboern.

#30 talon

• Medlem
  • 848 Innlegg:
  • Interesser:Fluefiske etter laks, fluebinding (laksefluer), annet fluefiske, naturforvaltning, jakt, foto, natur, ski, fotball.
  • Favorittfiske:LAKS

Skrevet 16. Jan 2012 - 21:03

Min kvittering så slik ut:
Beskrivelse NOK 1 Påmeldingsgebyr 400 ,- 2012 Utenbys Totalt 400 ,- Herav 25% mva 80 ,-
Men har ikke sjekket kontoutskriften.....
Work is for people who don`t know how to fish!

#31 pulpfiching

• Medlem
  • 197 Innlegg:

Skrevet 17. Jan 2012 - 00:09

Måtte sjekke konto, og ble trekt 400. Gikk litt fort i svingene hehe...

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere