Begynner å lure på om det er noe stas å fortsette med turene til Finnmark? Visumplikt fra 2008, 10 doble priser for nordmenn som tilfeldigvis bor et annet sted og bare et halvdøgnskort i hver elv??? Nesten så jeg begynner å angre på at jeg reiste til Stilla under Alta-demonstrasjoenen og sloss mot krafthaukene.
Noen som kjenner til hvilke kortbegrensninger som gjelder på OFA-kort for Finnmarkinger?
(jada, vet jeg kunne vært mer sakling, men pokker a)
Laksefiske i Finnmark 2007
Startet av areiers, Apr 19 2007 19:53
30 svar i denne tråden
Skrevet 25. Apr 2007 - 10:58
Skrevet 01. Dec 2011 - 19:18
I min villfarelse kjørte jeg til Vestre Jakobselv istedenfor Laggo i sommer. Synes det er trist at man sidestilles med finnlendere og spanjoler i forhold til å få kort i elva. At man i tillegg må leie hytte, og satse på trekning av noen få kort ift antall søkende fiskere(les finnlendere), for å få fiske gjør ikke saken bedre. I tillegg er det begrenset fisketid hvert døgn slik at plassens storfiskere ikke blir plaget av utenbygds fiskere når de tar en tur i elva etter jobb. Bor forøvrig i siste kommune man kjører gjennom i Troms på tur nordover dvs få km fra fylkesgrensen og opplever altså å sidestilles med utlendinger for å få kort i elva. Tok til takke med kort i Vesterelva istedenfor, en fin lita elv der man føler seg velkommen som fluefisker. Traff som vanlig på hyggelige fiskere der... Håper at mentaliteten som har kommet fram i VJ ikke blir gjengs for elvene i fylket.
Skrevet 02. Dec 2011 - 10:50
I eibyelva f.eks. er eneste kravet at du kan vise at du har desinfisert fiskeutstyret, samme i lakselva i kviby.
Skrevet 02. Dec 2011 - 20:00
Ja, heldigvis er det fortsatt mange fine elver det er enkelt å få kort i:). VJ er vel verstingen når det gjelder åpningen lokalefolkningen har fått i forhold til lokal forvaltning. Det sies at det er finnlendere de lokale ønsker å begrenset fisket for, men gir samtidig de samme begrensningene for norske statsborgere....
Skrevet 02. Dec 2011 - 23:24
Fisket VJ's elv i sommer. Tror ikke vi kommer å gjøre det neste år.... Mye finnlendere og få kort....
Det som forbauset meg mest i Finmark var i Komagevær... Der ble vi sammenlignet med utlendinger. På fiskekortet sto det bosatt i fylket eller EøS borger.... Hallaien... Skal det være slik i Norge???
Jeg spør?
Oen:-(
Det som forbauset meg mest i Finmark var i Komagevær... Der ble vi sammenlignet med utlendinger. På fiskekortet sto det bosatt i fylket eller EøS borger.... Hallaien... Skal det være slik i Norge???
Jeg spør?
Oen:-(
Skrevet 03. Dec 2011 - 01:16
Sånn er det nå her oppe i nord takket være finnmarkseiendommen som skal ha et ord med i laget uansett hva du skulle finne på her oppe..
Skal du bygge hus, hytte eller garasje må man søke dem i tillegg.. Som dem sier på indre strøk. DET HER ER JO VåRES LAND.. også er jo alt beite for de satans reinsdyra.. Sporet visst litt av her men..
Skal du bygge hus, hytte eller garasje må man søke dem i tillegg.. Som dem sier på indre strøk. DET HER ER JO VåRES LAND.. også er jo alt beite for de satans reinsdyra.. Sporet visst litt av her men..
Skrevet 16. Jan 2012 - 19:00
Tenkte eg skulle prøve å få kort i Altaelva. Koster 400 kroner for å være med på trekningen ifølge ALI sine nettsider. Latterlig at man blir trekt for 480 kroner da det kommer moms i tillegg.... Det får du ikke vite før kortet er trekt. Noe så latterlig..... Er det slik at ALI kan oppgi pris på kort uten moms uten å opplyse om det?!? Sist var det lotteritilsynet som var inne ifm korttrekningen, denne ganger blir vel en sak for forbrukerrådet.... Hele trekningen for utenbygdsfiskerne i Alta begynner å bli en farse....
Skrevet 16. Jan 2012 - 20:11
Det hørtes veldig merkelig ut..er vel ikke lov å selge noe til privatpersoner uten å opplyse om moms. På mine betalinger står det 200 kr inkl moms. Betalte for meg og samboern.
Skrevet 16. Jan 2012 - 21:03
Min kvittering så slik ut:
Beskrivelse NOK 1 Påmeldingsgebyr 400 ,- 2012 Utenbys Totalt 400 ,- Herav 25% mva 80 ,-
Men har ikke sjekket kontoutskriften.....
Beskrivelse NOK 1 Påmeldingsgebyr 400 ,- 2012 Utenbys Totalt 400 ,- Herav 25% mva 80 ,-
Men har ikke sjekket kontoutskriften.....
Work is for people who don`t know how to fish!
Skrevet 17. Jan 2012 - 00:09
Måtte sjekke konto, og ble trekt 400. Gikk litt fort i svingene hehe...
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere