Hopp til innhold

- - - - -

motstrøms i g-lågen

3 svar i denne tråden

#1 yardbird

• Medlem
  • 349 Innlegg:

Skrevet 11. Jun 2002 - 16:20

mye vann i g-lågen, men ved lesja vaket det som besatt på et svært begrenset område, og det drev tett av døgnfluer på en speilblank og ganske sakteflytende overflate i solskinnet. pga av vannstanden var det umulig å komme over eller på siden av vakene, så det var kun mulig å kaste motstrøms. og der lå min 5x fortom som ei trosse i solsteiken, mens fisken fortsatte å vake - uten å interessere seg for flua mi. da jeg satte inn fortommen ekstra med mud, gikk den fortsatt ikke under før flua var forbi, men trøsten var at en halvkilos ørret som av en eller annen grunn oppholdt seg nedenfor meg - der det ikke vaket - tok flua helt på slutten av driftet - da fortommen hadde sunket, og jeg hadde lykkes i et komplett drift uten striping ( det skjer ikke hver gang, nei!)

når man sender folk ut i verdensrommet, hvorfor kan man ikke da løse problemet med å få fortommen til å synke når den tar vannet?

• Gjester

Skrevet 12. Jun 2002 - 07:48

det problemet er løst med en intrermediate fortom (polytip) sog fluorkarbon spiss

Viggo

#3 yardbird

• Medlem
  • 349 Innlegg:

Skrevet 12. Jun 2002 - 10:27

jeg har prøvd fluorkarbonspiss, men heller ikke den sank fort nok. har du noe spesielt merke å anbefale?

• Gjester

Skrevet 12. Jun 2002 - 10:50

Har brukt fluorkarbon av merket fenwick , men en ting du må huske på er at med en fortom som synker så er jo risikoen for at fluen striper veldig stor hvis man tenker på drag i fortommen osv

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere