hiv inn noen rapporter da vel ...gjerne med bilder.Trenger jo ikke være lange avhandlinger.
Sjøørret
Skrevet 08. Dec 2007 - 00:12
hiv inn noen rapporter da vel ...gjerne med bilder.Trenger jo ikke være lange avhandlinger.
Skrevet 08. Dec 2007 - 15:00
Alle på hvit wolly bugger. ingen store bamser, halvparten var vel blanke, de største var relativt brune, men ikke så tynne som tidligere i høst.
Skrevet 08. Dec 2007 - 19:17
Skrevet 08. Dec 2007 - 20:18
Thormill, 8. Dec 2007, 19:17, skrev:
det er ny rekord for min del
Hadde jo et mål om å få SØ på over kiloen i år, men enda ikke fått den.......
Dette innlegget har blitt endret av Pablo: 08. Dec 2007 - 20:19
Skrevet 08. Dec 2007 - 21:20
SØ på over kiloen tar du etter nyttår...såpass vet jeg
Skrevet 08. Dec 2007 - 21:36
Skrevet 08. Dec 2007 - 21:53
bendik, 8. Dec 2007, 21:36, skrev:
siden jeg starta tråden så tar jeg meg den frihet og sier det slik at den type nærgående personlige spørsmål er ikke interessant i denne sammenheng(i tråden for øvrig).Folk må kunne legge ut sine opplevelser uten at de skal stilles den type spørsmål.C&R er en personlig sak som vi har diskutert alt for mange ganger....er det greit ??
Dette innlegget har blitt endret av Thormill: 08. Dec 2007 - 22:05
Skrevet 09. Dec 2007 - 00:47
Thormill, 8. Dec 2007, 21:20, skrev:
SØ på over kiloen tar du etter nyttår...såpass vet jeg
ja, håper å få passert kilos grensa snart. informerer nok når den tid kommer. Bare gi beskjed hvis du er på sørlandet, så kan vi nok ta en tur
Skrevet 09. Dec 2007 - 11:09
Skrevet 09. Dec 2007 - 11:12
Knall fangster
Stå på!!
Mvh
Toggi
Dette innlegget har blitt endret av Trøger: 09. Dec 2007 - 11:13
Skrevet 09. Dec 2007 - 11:24
Trøger, 9. Dec 2007, 11:12, skrev:
Knall fangster
Stå på!!
Mvh
Toggi
jepp sjanser på det. nå blir det bare å binde opp flere hvite fluer, da det er det som de vil ha nå
snakkes toggi
Skrevet 09. Dec 2007 - 11:31
Hvite wolly er suverene, ser det snør nå... Ingen kan helt forklare hvorfor, men hvite fluer i snø og kulde fungerer absolutt best:)
Jeg har en favoritt i hvit ice bugger med grønn kropp, den tar jeg mye SØ på vinterstid/kulda.
For meg har den vært topp! Men om SØ skiller denne ut ifra en vanlig hvit WB er det bare fisken som vet.
Grå frede er også super, hvertfall i mine fiske trakter(Porsgrunn).
Mvh
Toggi
Dette innlegget har blitt endret av Trøger: 09. Dec 2007 - 11:32
Skrevet 09. Dec 2007 - 12:03
Trøger, 9. Dec 2007, 11:31, skrev:
Hvite wolly er suverene, ser det snør nå... Ingen kan helt forklare hvorfor, men hvite fluer i snø og kulde fungerer absolutt best:)
Jeg har en favoritt i hvit ice bugger med grønn kropp, den tar jeg mye SØ på vinterstid/kulda.
For meg har den vært topp! Men om SØ skiller denne ut ifra en vanlig hvit WB er det bare fisken som vet.
Grå frede er også super, hvertfall i mine fiske trakter(Porsgrunn).
Mvh
Toggi
Jeg prøvde flere foskjellige hvite fluer, + mange andre, etter at jeg hadde fått 6 stk, tenkte kanskje den tok alt.
Men nei, fikk napp på ei av de fluene (tror det er en grå frede), og var lenge mellom hver gang (5 kast), da jeg byttet tilbake, satt det en på 1.kastet.
wollyen jeg bruker er med sort hode, og ingen ribb. Veldig enkel flue, men funker som bare det.
mvh
Pablo
Skrevet 09. Dec 2007 - 12:08
Bruk det som funker for deg:) Det er knall! Jeg tror det viktigste er å treffe fisken når den er i "bettet". men de fleste jeg snakker med synes hvit WB er suveren.
Fungerer den så bra for deg, så skal det ikke forbause meg at den fungerer like bra på mange turer i fremtiden. Selv om din fangst slettes ikke er hverdagskost. Det er MANGE Sjøørret på en dag gitt....
Nå dra jeg ut og prøver lykken. Første fluen jeg skal teste idag er hvit wollybugger;) hehe
Juletreet er pri 2 idag;) hehe
Dette innlegget har blitt endret av Trøger: 09. Dec 2007 - 12:10
Skrevet 09. Dec 2007 - 12:15
Trøger, 9. Dec 2007, 12:08, skrev:
Bruk det som funker for deg:) Det er knall! Jeg tror det viktigste er å treffe fisken når den er i "bettet". men de fleste jeg snakker med synes hvit WB er suveren.
Fungerer den så bra for deg, så skal det ikke forbause meg at den fungerer like bra på mange turer i fremtiden. Selv om din fangst slettes ikke er hverdagskost. Det er MANGE Sjøørret på en dag gitt....
Nå dra jeg ut og prøver lykken. Første fluen jeg skal teste idag er hvit wollybugger;) hehe
Juletreet er pri 2 idag;) hehe
Den er god. Du får ha skitt fiske, og gi beskjed om hvordan det gikk. Du får nok landet noen, så dreven du er
Skrevet 09. Dec 2007 - 12:52
Pablo, 9. Dec 2007, 00:47, skrev:
...takker og bukker for tilbudet.Her gjelder det om å smiske til seg "guidet fisketurer på hotte sørlandsplasser".
Neida...tror nok ikke jeg har for lite å fiske på her i vestfold.Eneste problemet er at det er vel mye tvilsom fisk i brakkavnsområdene.En må lengre ut mot "åpent hav" for å få de fine fiskene.
Uansett ..jeg har da noen planer for meg og sørlandet ut over nyåret ...kanskje tidlig på vinteren også.
Skrevet 09. Dec 2007 - 16:49
Den mindre sjøørreten kan gå i store stim og det blir mye flex i klingen når man treffer de. Har hadt en tur med 11sjøørret en gang på 1,5 time.(desembermåned) Det som var spesiellt var at sjøørreten var fokusert på farge. Jeg fikk alle på hvit Jiggy str.6. Under fiske prøvde jeg andre fargekombinasjoner i samme str. og flue. Ikke et napp engang. Samme som Pablo erfarte på sin tur, artig når det skjer.
Hilsen
Runar Kabbe
Nordisk Fiskeutstyr
Skrevet 09. Dec 2007 - 17:05
Skrevet 09. Dec 2007 - 19:02
Enig med deg Runar, før kulda kan fiske være topp. Med det klima vi har her i sør så er det umulig å garantere fiske og vær;)
Har også meget gode erfaringer med SØ fiske etter f.eks den kalde Februar måneden hvis varmen nærmer seg engang i mars. At hvite jiggy fluer fungerer knall er det ingen tvil om.
Idag fikk jeg på grå zonker.... En flue som er knall i overskyet/regnvær. Denne fungerer hvertfalll bra på de bedre plassene vi har her i Telemark. Opplever også Glimmer reken som meget god i orange komb med rosa fra nå og utover.
Vi er heldig i sør:) Sesongen tar aldri slutt hvis man er ihuga nok.
Mvh
Toggi
Dette innlegget har blitt endret av Trøger: 09. Dec 2007 - 19:04
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere