Velkommen
Skrevet 20. Aug 2009 - 22:22
Jeg ønsker med dette ønske dere velkommen til Barduelvas venners nye forum rom, og samtidig takke ff.net for ikke bare opprettelsen av dette på sitt nettsted, men også for årelang støtte og engasjement for og rundt Barduelva og den formidable oppgaven vi har hatt og vil fortsette å ha i tiden fremover i Barduelvas venner.
Med beste hilsner
Thomas Halvorsen
Leder Barduelvas venner
Skrevet 21. Aug 2009 - 07:05
flotte greier dette, BV på FFnet er jo genialt :-)
www.fluefiskebloggen.net
Skrevet 26. Aug 2009 - 23:05
Støtter arbeidet deres 110 %.
Men jeg lurer på hvordan politikerne i bardu området ser på saken?
Finner lite om hva de lokale politikere mener om saken.
Kan jo være lurt at dere setter inn litt ekstra press i disse tider..
Lykke til videre,denne kampen kan ikke tapes!
Skrevet 27. Aug 2009 - 22:28
Vel, hva politikerne i Bardu tenker på er et godt spørsmål.
De har ikke respondert på det åpne brevet vi sendte. Brevet ble publisert i alle lokalaviser, samt større og mindre nettsider. Inkludert her på ff.net.
Presset opprettholdes selvfølgelig
Takk for støtten
Skrevet 04. Sep 2009 - 18:17
Våre sluser inn er åpne!
Og ikke minst;: hyggelig at dere vil være her og gjøre debatten og informasjonen om Barduelva videre kjent. :-)
Fluefiskeførkje
Fru Lucky Fly
Facebook: Facebook.com/fluefiskenet
Twitter: @fluefiskenet
'Alle dessa dagarna som kom och gick, inte visste jag at det var livet'
Stig Johansson, svensk poet
Laks: 10,8 kg | Laks på enhånds/switch: Ca 5,5 kg | ørret: 3,2 kg | Harr: Ca 1 kg | Abbor: Uhell | Skjell: 0,05 kg | Sjøørret i elv: Ca 2 kg | Sild: Ca 0,2 kg
Laksens Gang
Skrevet 04. Sep 2009 - 18:26
Fru Lucky Fly, 4. Sep 2009, 19:17, skrev:
Våre sluser inn er åpne!
Og ikke minst;: hyggelig at dere vil være her og gjøre debatten og informasjonen om Barduelva videre kjent. :-)
Eller for å si det på en litt annen måte: I motsetning til kraftselskapene i Barduelva, så er våre sluser åpne...
www.joakimandreassen.com
A circle is the reflection of eternity. It has no beginning and it has no end.
- Maynard James Keenan
Skrevet 04. Sep 2009 - 20:34
Og da mener jeg ikke dårlig vær eller dårlig fiske, men om det i det hele tatt renner vann i elva . . .
Trist at det skal være slik, for elva og omgivelsene er jo i utgangspunktet fantastiske.
Lars
Skrevet 04. Sep 2009 - 21:53
Joakim, 4. Sep 2009, 19:26, skrev:
Fluefiskeførkje
Fru Lucky Fly
Facebook: Facebook.com/fluefiskenet
Twitter: @fluefiskenet
'Alle dessa dagarna som kom och gick, inte visste jag at det var livet'
Stig Johansson, svensk poet
Laks: 10,8 kg | Laks på enhånds/switch: Ca 5,5 kg | ørret: 3,2 kg | Harr: Ca 1 kg | Abbor: Uhell | Skjell: 0,05 kg | Sjøørret i elv: Ca 2 kg | Sild: Ca 0,2 kg
Laksens Gang
Skrevet 04. Sep 2009 - 23:38
Fru Lucky Fly, 4. Sep 2009, 22:53, skrev:
Hehe kunne ikke sagt det bedre selv
Åpne sluser, en ønskedrøm
Det kommer snart en rapport med bilder fra 2 dager med befaring i vassdraget.
Ellers så regner vi bort her oppe. Har sett ett større vak siden søndag.
Frustrasjonen er høy
Men vi har i det minste vann i elva om dagen, det er da noe.
Skrevet 05. Sep 2009 - 02:02
Jeg heter Torgeir Hansson og bor i California. Jeg stiller gjerne opp for litt jobbing med skriving, lay-out, annonser og så videre. Jeg skriver profesjonelt, og har drevet med markedskommunikasjon i årevis. Den kunnskapen kan brukes til mye rart.
Jeg vil også få anbefåle en kikk på en organisasjon i California som heter California Trout. De har gjort mye godt for sportsfisket her i staten. Der kan det være noen ideer å stjele.
Link her:
http://www.caltrout.org/
Skrevet 05. Sep 2009 - 14:59
SFTor, 5. Sep 2009, 03:02, skrev:
Jeg heter Torgeir Hansson og bor i California. Jeg stiller gjerne opp for litt jobbing med skriving, lay-out, annonser og så videre. Jeg skriver profesjonelt, og har drevet med markedskommunikasjon i årevis. Den kunnskapen kan brukes til mye rart.
Jeg vil også få anbefåle en kikk på en organisasjon i California som heter California Trout. De har gjort mye godt for sportsfisket her i staten. Der kan det være noen ideer å stjele.
Link her:
http://www.caltrout.org/
Hei Torgeir
Kikket på siden du anbefalte og fikk fort noen ideer.
Takk for tilbudet om å stille opp for oss, dette vil vi absolutt benytte oss av.
Kom gjerne med tanker rundt hjemmesiden våres, og nyhetsbrevene vi sender ut.
Tidligere utsendte nyhetsbrev i PDF finner du på denne linken.
Ved utarbeiding og utsendelse benytter vi MS Publisher.
Skrevet 05. Sep 2009 - 15:24
Daredevil, 4. Sep 2009, 21:34, skrev:
Og da mener jeg ikke dårlig vær eller dårlig fiske, men om det i det hele tatt renner vann i elva . . .
Trist at det skal være slik, for elva og omgivelsene er jo i utgangspunktet fantastiske.
Lars
Ta turen - du vil ikke angre!
De nedre delene (20 km lang strekning ) er ikke så berørt av reguleringa, og fisket i elva er generelt veldig, veldig bra. Nordavinden kan ødelegge mye, men er det ikke så alt for mye vind og brukbar vannstand, tror jeg ikke det er så mange veinære plasser som er bedre.
Skrevet 05. Sep 2009 - 16:28
Håvard Stubø, 5. Sep 2009, 16:24, skrev:
De nedre delene (20 km lang strekning ) er ikke så berørt av reguleringa, og fisket i elva er generelt veldig, veldig bra. Nordavinden kan ødelegge mye, men er det ikke så alt for mye vind og brukbar vannstand, tror jeg ikke det er så mange veinære plasser som er bedre.
Helt enig. De nedre områdene er minst uberørt, og variasjonene merkes mindre der en lengre oppe.
Jeg vil selvfølgelig også anbefale folk om å melde seg inn. Vi nærmer oss 450 med stormskritt.
Vi har blitt en av storaktørene i vassdraget, og regulantene følger godt med på hva vi sier og gjør
Her er direkte link for innmelding.
Dette innlegget har blitt endret av thomashalv: 05. Sep 2009 - 16:29
Skrevet 08. Sep 2009 - 10:07
thomashalv, 5. Sep 2009, 17:28, skrev:
Jeg vil selvfølgelig også anbefale folk om å melde seg inn. Vi nærmer oss 450 med stormskritt.
Vi har blitt en av storaktørene i vassdraget, og regulantene følger godt med på hva vi sier og gjør
Her er direkte link for innmelding.
Har meldt meg inn,og lagt ut denne som link på andre nettsteder ..
Oppfordrer folk til å melde seg inn
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere