Hei dere
Ble akkurat eier av en Nolimits tohånds fluestang 14'6" #10-11. Stangen er og merket med anbefalt klumpvekt som er 38-42 gram. Ikke dumt å merke stengene slik synes jeg da påstemplet klumpvekt sier mye mere om stangen en bare AFTMA klasse.
Jeg har så vidt prøvd stangen og da med ett Nolimits synk1/3 snøre klasse 10-11 og dette skulle i følge snørepakken veie 42 gram. Veide som vanlig snøret på digitalvekten og snøret veide i tørr tilstand 36-37gram. Snøret er ifølge merking 12,1 meter. Kanskje greit nok at et synkenøre er på den lette siden av skalaen til en slik stang.
Som sagt stangen fungerer gret nok den til speying og underhåndskast men i forhold til Guideline 14' LPX så synes jeg den har littegrane dårligere rygg.
Derfor er jeg spent på om andre her på forumet har Nolimits fluestenger og høre erfaringer om disse stengene, kvalitet på klingen, snørevekt og lengde på klumper osv.
Salaren
Nolimits tohånds fluestang 14'6" #10-11
Startet av Salaren, Sep 14 2009 07:52
6 svar i denne tråden
Skrevet 14. Sep 2009 - 07:52
Salaren
Når det gjelder fiske så er aldri noe sikkert, unntatt en ting og det er at den som ikke fisker heller ikke får fisk.
Når det gjelder fiske så er aldri noe sikkert, unntatt en ting og det er at den som ikke fisker heller ikke får fisk.
Skrevet 14. Sep 2009 - 10:04
Nolimit..?? Aldri hørt om, og et raskt Google søk ga meg ingen resultater... Har du noen flere konkrete spesifikasjoner.?
Har egentlig ingenting med det du spurte om, kun for min egen nyskjerrighet...
Har egentlig ingenting med det du spurte om, kun for min egen nyskjerrighet...
En akevitt skal skylles ned med øl...
Skrevet 14. Sep 2009 - 12:04
http://roar-l.blogspot.com/
Elver og de vesener som lever i vann fenger det kloke menneske til tanke og undring mens dåren bare går tankeløs forbi........

Elver og de vesener som lever i vann fenger det kloke menneske til tanke og undring mens dåren bare går tankeløs forbi........
Skrevet 09. Sep 2010 - 20:07
Drar frem tråden igjen
Det er fint lite å finne om Nolimits på nett men ser de selger i Bergen og i England når man googler. Jeg mener å ha hørt at bak Nolimits står norske eller scandinaviske interesser og at dette kanskje kan være de som nå står bak Loop/LTS. Har nemlig en Nolimits 14'6" #10-11 og det hadde bare vært så artigt å komme i kontakt med andre brukere av en slik stang eller andre Nolimts stenger for å høre deres erfaringer med stengene og om man er fornøyd med kvalitet, diskutere klumpvekter og lengder etc.
Salaren
Det er fint lite å finne om Nolimits på nett men ser de selger i Bergen og i England når man googler. Jeg mener å ha hørt at bak Nolimits står norske eller scandinaviske interesser og at dette kanskje kan være de som nå står bak Loop/LTS. Har nemlig en Nolimits 14'6" #10-11 og det hadde bare vært så artigt å komme i kontakt med andre brukere av en slik stang eller andre Nolimts stenger for å høre deres erfaringer med stengene og om man er fornøyd med kvalitet, diskutere klumpvekter og lengder etc.
Salaren
Salaren
Skrevet 14. Sep 2010 - 16:53
Salaren, 09. Sep 2010 - 20:07, skrev:
Drar frem tråden igjen
Salaren
Salaren
Selv har jeg samme stang som du har(en sessong) og er Meeget godt fornøyd.Det lille jeg fisker med denne stangen gjør det vanskelig og være med å gi deg noen erfaringer bortsett fra at den tilfredstiller mine krav/behov.
Klumpen jeg har til den stangen er en "kamo" int. som er meget godt tillpasset.
En glad lax er en villlax.
Tørrfluelakspers 6kg.
Tørrfluelakspers 6kg.
Skrevet 15. Sep 2010 - 21:01
villlax, 14. Sep 2010 - 16:53, skrev:
Reid Hagelin er en av eierne(sist jeg ble oppdatert) og Helge V har solgt seg ut.Begge med fartstid i Loop.
Selv har jeg samme stang som du har(en sessong) og er Meeget godt fornøyd.Det lille jeg fisker med denne stangen gjør det vanskelig og være med å gi deg noen erfaringer bortsett fra at den tilfredstiller mine krav/behov.
Hei du
Ja du er fornøyd og det er jeg og. Stanga virker litt "slafsete" og lite stiv når man kjenner på den uten snøre og snelle. Men i sommer tilpasset jeg en Cortland flytklump til akkurat denne stangen for å se hvordan stanga oppførte seg. Kappingen endte på 12,5 meter og akkurat 40 gram. For å si det mildt, det er en nytelse og bruke stangen med dette snøret og med en påsatt Loop polyleader fast sink på 10 fot så er denne stanga det nærmeste som jeg har som kan kalles speystang. Den klarer snørelengden utmerket og legger snøret laaaaaangt og silkemykt og med flua og fortom strakt ut som man skulle lagt den med linjal
Vedr. klingen så kan denne neppe være second sortering heller. Ser Loop har eller har hatt noen få 14'6" i sitt sortiment. Lurer jammen på om dette er samme greiene.
Salaren
Salaren
Skrevet 27. Sep 2010 - 19:10
Salaren, 15. Sep 2010 - 21:01, skrev:
Hei du
Ja du er fornøyd og det er jeg og. Stanga virker litt "slafsete" og lite stiv når man kjenner på den uten snøre og snelle. Men i sommer tilpasset jeg en Cortland flytklump til akkurat denne stangen for å se hvordan stanga oppførte seg. Kappingen endte på 12,5 meter og akkurat 40 gram. For å si det mildt, det er en nytelse og bruke stangen med dette snøret og med en påsatt Loop polyleader fast sink på 10 fot så er denne stanga det nærmeste som jeg har som kan kalles speystang. Den klarer snørelengden utmerket og legger snøret laaaaaangt og silkemykt og med flua og fortom strakt ut som man skulle lagt den med linjal
. Sammenlignet med f.eks. en GL LPXe 14' #9-10 så er mitt inntrykk at NoLimitsen i større grad fungerer bedre på fremmtrekket når det er mye snøre bak og den vinkler og overaskende bra. Det kreves jo litt mere plass bak men har man muligheten så merker man at den duger.
Vedr. klingen så kan denne neppe være second sortering heller. Ser Loop har eller har hatt noen få 14'6" i sitt sortiment. Lurer jammen på om dette er samme greiene.
Salaren
Salaren
En glad lax er en villlax.
Tørrfluelakspers 6kg.
Tørrfluelakspers 6kg.
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere