Hemsila
Startet av Fluesmekker'n, Feb 12 2010 18:02
8 svar i denne tråden
Skrevet 12. Feb 2010 - 18:02
Hei! Skal til Hemsila på sommeren en gang... Når bør jeg dra dit? Hvilke fluer bør jeg bruke av tørt og vått? Og hvilke faktorer bør jeg se etter når jeg er der?....
Skrevet 13. Feb 2010 - 08:57
Hold deg til tørrfluer, da fisket i Hemsila er veldig visuelt. Se etter vak. I hovedsak døgnfluer (Ephemerella) på forsommeren. Husk fra 2- 2 3/4 ganger stanga i fortomslengde, gjerne med 0.13 i spissen. Kortere/tykkere fortom i sterkere strøm eller hvis du observerer at fisken er av de litt mer voksne gutta. 2 kg er IKKE uvanlig.
Eller så vil forhold som vind, temperatur, vannstand, hvor mye folk det er osv. ha STOR betydning for hvordan fisket ditt blir.
Eller så vil forhold som vind, temperatur, vannstand, hvor mye folk det er osv. ha STOR betydning for hvordan fisket ditt blir.
Det blåser faen meg støtt..........
Skrevet 13. Feb 2010 - 10:10
Ok, takk for info... Men vet sånn cirka hvilken måned eller dato disse klekker mest sannsynlig? Har du noen favorittfluer som er bra? Var i Hemsila i fjor 13 og 14 juni uten å se vak, fisk eller fiskere, var det feil tidspunkt?
Skrevet 13. Feb 2010 - 16:18
St. Hans til 10 juli er den beste tia, vanligvis
Diverse fallskjermfluer i krok 12-14 (16-18 i slutten av "perioden"). Palmermygg, Shipman´s buzzere, Fjærmyggpupper, klekkere. osv osv
Skrevet 13. Feb 2010 - 16:52
Ok, takk for info...
Men når man fisker i Hemsila er det normalt at man observerer fisk uten at de vaker? For var der i fjor og da skremte jeg to fisk på veldig grunt vann... Er det mye fiskere som gjør at man ikke kan fiske der?
Skrevet 14. Feb 2010 - 08:51
VISSt kan man observere fisk som ikke vaker
Det største problemet i den aktuelle tidsperioden er antall fiskere som til tider er helt LATTERLIG. Hemsila har vært favorittelva mi over alle i 20 år men har ikke fiska der i de 4 siste grunnet alt for mye folk, DÅSETE nattefredning, uanstendige priser hvis man feks. bare ønsker å fiske 1 dag osv.
Men har årskort der i år så da kan jeg i allefall dra "off season" å ha store deler av elva for meg selv
Men har årskort der i år så da kan jeg i allefall dra "off season" å ha store deler av elva for meg selv
Dette innlegget har blitt endret av Pål Andersen: 14. Feb 2010 - 08:51
Skrevet 14. Feb 2010 - 16:42
Åja, for var der tidlig i juni måned og da var det ingen.. Men er det vanskelig å få fisk der siden jeg ikke så så mange folk der?
Skrevet 14. Feb 2010 - 17:35
Jeg mener at det er vanskelig å få fisk mellom 10 og 20 juni?
Skrevet 14. Feb 2010 - 19:41
Det KAN være utrolig bra der da å... Vært der tidlig i juni før og hatt bra tørrfluefiske, men dette er helt bingo
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere