Hei,
Planlegger tur til hardangervidda til vår-sommer halvåret, og i den forbindelse så lurer jeg på når det er best fiske. (klekinger og steder)
Fiske på Hardangervidda
Startet av Storauren, Feb 21 2010 20:11
4 svar i denne tråden
Skrevet 21. Feb 2010 - 20:11
Skrevet 10. Mar 2010 - 23:00
Hei!
Hvor på Hardangervidda skal du gå inn da? Har selv fiska mye fra Mårvann og innover, samt fra Kvenna og et stykke inn.
Har vært der stort sett litt sent på sesongen. Kan tenke meg det er mest skummelt tidlig på'n. Men man vet jo aldri når klekkingene setter igang
Hvor på Hardangervidda skal du gå inn da? Har selv fiska mye fra Mårvann og innover, samt fra Kvenna og et stykke inn.
Har vært der stort sett litt sent på sesongen. Kan tenke meg det er mest skummelt tidlig på'n. Men man vet jo aldri når klekkingene setter igang
www.mortenpettersen.com
Skrevet 13. Mar 2010 - 15:18
jeg har hvert endel på hardangervidda.. flere ganger i kvennedalen/kvenna ...inni geitvassdalen+ andre steder... enig i at det er litt vanskelig det med å si når evt. klekkinger setter igang og slikt synes jeg der oppe....bare å ha med mørke vårfluer typ str. 14..døgnfluer,,bibion..gjerne flyvemaur..mygg er det jo der hehe..daddy`n,,++ men ville vel sjekket nøye på med når evt. isen forsvant for så å dra ca. en mnd etter det... uansett så er vidda spennende.. veldig ofte kan det virke som det er helt dødt og ikke et innsekt på vannet, bare en å annen "nisse" innimellom, men uansett så er det bare å ikke miste trua, for fisken er der og jeg har mang engang lurt opp pene fisker uten et innsekt i sikte ....
Skrevet 13. Mar 2010 - 15:27
hmmm driver å mimrer litt her og må også tillegge at jeg har fått flott fisker midt på dagen sånn mellom 10-14 ca... og kvelden/skumringa.. pleier å skje noe rundt disse tidene... goood løøøck
Skrevet 17. Mar 2010 - 09:12
Vi planlegger tur i Juli eller tidelig i august. Vi har tenkt å følge Kvenna vassdraget oppover og vest delen av vidda.
Takk for gode tips.
Gleder oss til en spennnde tur på vidda.
Takk for gode tips.
Gleder oss til en spennnde tur på vidda.
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere