Statkraft ønsker og ta tilbake Bardufossen kraftverk som drives av Troms kraft.
Ingen kraftløsning ved Bardufossen
Dette er en sak som BV ikke har tatt stilling til. Dette er nok noe som årsmøtet blir og mene noe om, jeg regner med at dette blir tatt opp som en egen sak.
Ønsker vi fortsatt at Troms kraft fortsatt skal drive dette kraftverket?
40 % av inntektene går til Tromsø kommune, 60 % til Troms fylkeskommune.
Tromsø kommune tjener faktisk store penger på kraftverket, nesten halvparten av de 25 millionene som dette kraftverket drar inn. Dette er penger som ikke kommer verken Troms fylke eller innlandet til gode.
På den andre siden så er de fleste kjent med Statkraft sin måte og forvalte sitt ansvar på, hvor miljø kommer i andre rekke, og et selskap som er kjent for og bry seg mindre.
Hvordan vil inntektene komme Troms fylke og de berørte innlandskommunene til gode.
Ønsker vi Statkraft?
Statkraft vil da regulere alle kraftverkene i Barduelva.
Hvordan vil det bli?
Kom med innspillene/tankene deres her.
Bardufossen kraftverk
Startet av thomashalv, Mar 21 2010 02:24
2 svar i denne tråden
Skrevet 21. Mar 2010 - 02:24
Skrevet 21. Mar 2010 - 09:07
Tja.
Det irriterer meg voldsomt at overskuddet i Troms Kraft, som i all hovedsak kommer fra distriktet rundt, pløyes inn i en skakkjørt Tromsø kommune og i pengesluket Troms fylkeskommune.
Om det er bedre med Statkraft som eier er vanskelig å si noe om, særlig med tanke på erfaringene fra Barduelva.
Men at inntektene i større grad bør tilfalle Bardu/Målselv er jeg helt klar på!
Tromsø er blitt et Oslo i miniatyr. De har ikke skjønt hvor verdiskapningen skjer.......
Det irriterer meg voldsomt at overskuddet i Troms Kraft, som i all hovedsak kommer fra distriktet rundt, pløyes inn i en skakkjørt Tromsø kommune og i pengesluket Troms fylkeskommune.
Om det er bedre med Statkraft som eier er vanskelig å si noe om, særlig med tanke på erfaringene fra Barduelva.
Men at inntektene i større grad bør tilfalle Bardu/Målselv er jeg helt klar på!
Tromsø er blitt et Oslo i miniatyr. De har ikke skjønt hvor verdiskapningen skjer.......
"The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open"
Når jeg har fått det jeg skal ha, og vel så det,
og du har fått det du skal ha, og knapt nok det,
da er jeg fornøyd.
Her slutter internett
Når jeg har fått det jeg skal ha, og vel så det,
og du har fått det du skal ha, og knapt nok det,
da er jeg fornøyd.
Her slutter internett
Skrevet 21. Mar 2010 - 23:07
Andre som har tanker rundt dette?
Takk for innspillet ditt moby