Årsmøte i Barduelvas venner 2010
Startet av thomashalv, Mar 30 2010 22:16
13 svar i denne tråden
Skrevet 30. Mar 2010 - 22:16
Årsmøtet i Barduelvas venner settes til søndag 11. april 2010, klokken 1700.
Sted: Kantinen, Setermoen tekniske verksted.
Mer informasjon vil bli lagt ut på nettsiden i tiden fremover, deriblant årsberetningen, agenda og vei beskrivelse.
Så sjekk nettsiden for informasjon de neste 2 ukene.
Saker som ønskes tatt opp, må være styret i hende senest fredag 9. april 2010.
De kan sendes til leder@barduelvasvenner.com
Saker: Vanelige årsmøtesaker.
Se for øvrig vedtektene på nettsiden våres for mer informasjon.
Alt er ikke gjort i henhold til vedtektene i denne invitasjonen, dette grunnet mangel på tid (sjekk vedtektene på nettsiden vår).
Eventuelle motforestillinger må snarest sendes til oss, begrunnet og med forslag til endringer.
Vel møtt.
Sted: Kantinen, Setermoen tekniske verksted.
Mer informasjon vil bli lagt ut på nettsiden i tiden fremover, deriblant årsberetningen, agenda og vei beskrivelse.
Så sjekk nettsiden for informasjon de neste 2 ukene.
Saker som ønskes tatt opp, må være styret i hende senest fredag 9. april 2010.
De kan sendes til leder@barduelvasvenner.com
Saker: Vanelige årsmøtesaker.
Se for øvrig vedtektene på nettsiden våres for mer informasjon.
Alt er ikke gjort i henhold til vedtektene i denne invitasjonen, dette grunnet mangel på tid (sjekk vedtektene på nettsiden vår).
Eventuelle motforestillinger må snarest sendes til oss, begrunnet og med forslag til endringer.
Vel møtt.
Skrevet 30. Mar 2010 - 22:24
Saker som ønskes tatt opp på årsmøtet kan også postes i denne tråden, men da under fullt navn og kun av medlemmer i BV.
Andre saker av interesse som vi mottar vil vi også legge ut her, hvis avsender ønsker/godtar det.
Det skal ikke debatteres innlegg her. Den debatten skal vi ta på årsmøtet.
Men gode innspill kan legges til, men da av medlemmer under fullt navn.
Håper på gode innspill, så våre medlemmer aktivt kan være med og bidra, samt at de som ikke er medlemmer kan få et innblikk i arbeidet våres, og kanskje føle trangen til og melde seg inn.
Jo flere vi er, jo sterkere står vi.
Saker til årsmøtet kan også sendes direkte til:
Email me
Andre saker av interesse som vi mottar vil vi også legge ut her, hvis avsender ønsker/godtar det.
Det skal ikke debatteres innlegg her. Den debatten skal vi ta på årsmøtet.
Men gode innspill kan legges til, men da av medlemmer under fullt navn.
Håper på gode innspill, så våre medlemmer aktivt kan være med og bidra, samt at de som ikke er medlemmer kan få et innblikk i arbeidet våres, og kanskje føle trangen til og melde seg inn.
Jo flere vi er, jo sterkere står vi.
Saker til årsmøtet kan også sendes direkte til:
Email me
Skrevet 31. Mar 2010 - 22:43
Espen B Gundersen sendte for en tid tilbake inn et forslag til årsmøtet.
Med Espens tillatelse poster jeg dette her, i håp om at våre medlemmer kan komme med sine tanker og innspill. Men ikke bare til dette innlegget, men kom gjerne med andre tanker og innspill også.
Barduelvas venner er en særdeles godt drevet forening. Frivillige ildsjeler står på for en viktig og populær ressurs. Mange sene kveldstimer og helger er brukt til å jobbe godt for vassdraget vårt og de kommende generasjoner.
Jeg registrerer nå at det er litt stillstand, naturlig nok. BV har hatt fokus på kosesjonsbehandlingene - store saker. Det har vært et riktig og nødvendig fokus. Jeg håper at de ansvarlige beslutningstakere nå tar innspillene seriøst og er med på å bevare Barduvassdraget på en ordentlig måte for alle interessenter, ikke bare de økonomiske aktørene (les; regulantene). Til nå har det værtet for sterkt fokus på økonomi og utbytte til eierne. Nå er det på tide å også ta vare på det biologiske mangfoldet og det estetiske rundt vassdraget.
Etter at revideringen av konsesjonsbehandlingen er gjort, vil det fremdeles være arbeid med å følge opp de føringer som sannsynligvis blir pålagt regulantene. Barduelvas venner er "vaktbikkjene", og vi skal la høre fra oss om føringene ikke følges opp.
Men hva skjer når revideringen er over? Hvilket fokus skal BV ha? Jeg tror årsmøtet må vedta en ny strategi, med konkrete mål. Jeg håper strategien sier noe om forholdet til grunneierlaget, salg av fiskekort og fangstregistrering. Med andre ord en dreining mot et lokalt fokus.
Jeg skal driste meg til å foreslå noen mål:
- Få et formelt samarbeid med grunneierlaget, kanskje med møterett, men ikke stemmerett?
- Innføring av elektronisk salg av fiskekort på nett
- Innføring av elektronisk fangstregistrering på nett.
- Mulighet for tilknytning av grasrotandel
- 1000 medlemmer. (Mulighet for vervepremier? Premier til medlem nr 500,medlem nr 750 og medlem nr 1000?).
Dett er er ambisøse mål, men såpass tøff må man være, dersom man skal kunne få en videre utvikling av foreningen. Håper at dette innspillet kan være med på å starte et bredt engasjement for vassdraget vårt. Vi trenger flere som kan fremme sine synspukter.
Håper at innspillene blir tatt med på årsmøtet, Thomas.
Lykke til! Vi gjør en god jobb!
Espen
Med Espens tillatelse poster jeg dette her, i håp om at våre medlemmer kan komme med sine tanker og innspill. Men ikke bare til dette innlegget, men kom gjerne med andre tanker og innspill også.
Barduelvas venner er en særdeles godt drevet forening. Frivillige ildsjeler står på for en viktig og populær ressurs. Mange sene kveldstimer og helger er brukt til å jobbe godt for vassdraget vårt og de kommende generasjoner.
Jeg registrerer nå at det er litt stillstand, naturlig nok. BV har hatt fokus på kosesjonsbehandlingene - store saker. Det har vært et riktig og nødvendig fokus. Jeg håper at de ansvarlige beslutningstakere nå tar innspillene seriøst og er med på å bevare Barduvassdraget på en ordentlig måte for alle interessenter, ikke bare de økonomiske aktørene (les; regulantene). Til nå har det værtet for sterkt fokus på økonomi og utbytte til eierne. Nå er det på tide å også ta vare på det biologiske mangfoldet og det estetiske rundt vassdraget.
Etter at revideringen av konsesjonsbehandlingen er gjort, vil det fremdeles være arbeid med å følge opp de føringer som sannsynligvis blir pålagt regulantene. Barduelvas venner er "vaktbikkjene", og vi skal la høre fra oss om føringene ikke følges opp.
Men hva skjer når revideringen er over? Hvilket fokus skal BV ha? Jeg tror årsmøtet må vedta en ny strategi, med konkrete mål. Jeg håper strategien sier noe om forholdet til grunneierlaget, salg av fiskekort og fangstregistrering. Med andre ord en dreining mot et lokalt fokus.
Jeg skal driste meg til å foreslå noen mål:
- Få et formelt samarbeid med grunneierlaget, kanskje med møterett, men ikke stemmerett?
- Innføring av elektronisk salg av fiskekort på nett
- Innføring av elektronisk fangstregistrering på nett.
- Mulighet for tilknytning av grasrotandel
- 1000 medlemmer. (Mulighet for vervepremier? Premier til medlem nr 500,medlem nr 750 og medlem nr 1000?).
Dett er er ambisøse mål, men såpass tøff må man være, dersom man skal kunne få en videre utvikling av foreningen. Håper at dette innspillet kan være med på å starte et bredt engasjement for vassdraget vårt. Vi trenger flere som kan fremme sine synspukter.
Håper at innspillene blir tatt med på årsmøtet, Thomas.
Lykke til! Vi gjør en god jobb!
Espen
Skrevet 03. Apr 2010 - 14:47
Vi har enda ikke fått inn noen saker etter at tidspunktet ble annonsert.
Håper på aktiv deltagelse, både før årsmøtet og selvfølgelig når det gjelder deltagelse på møtet.
Deres innspill er viktig for oss. Vi trenger også å få vite om vi er på rett spor, har vi riktig fokus, savner dere noe.
Ber om at innspill kun kommer fra våre medlemmer.
Mvh
Thomas
Håper på aktiv deltagelse, både før årsmøtet og selvfølgelig når det gjelder deltagelse på møtet.
Deres innspill er viktig for oss. Vi trenger også å få vite om vi er på rett spor, har vi riktig fokus, savner dere noe.
Ber om at innspill kun kommer fra våre medlemmer.
Mvh
Thomas
Skrevet 07. Apr 2010 - 22:54
Skrevet 08. Apr 2010 - 08:49
Jeg får nettangrep advarsel når jeg linker meg inn på nettsiden til barduelvasvenner.com - Er det bare min pc eller får flere dette? Jeg bruker AVG anti-virus gratis version
Skrevet 08. Apr 2010 - 10:50
espen_gunner, 08. Apr 2010 - 08:49, skrev:
Jeg får nettangrep advarsel når jeg linker meg inn på nettsiden til barduelvasvenner.com - Er det bare min pc eller får flere dette? Jeg bruker AVG anti-virus gratis version
www.utras.net
Skrevet 08. Apr 2010 - 16:29
Jeg får det ikke, og jeg bruker Trend Micro internett security.
Får heller ikke noe varsel når jeg logger meg på via Forsvarets 2 nivå løsning.
Har fått melding en gang tidligere om dette, han hadde også AVG.
Har brukt noen AVG løsninger tidligere, og disse skapte mye hodebry for meg på diverse sider.
Men kan noen forklare meg hvilke melding som kommer opp, og evt. hvordan dette kan løses?
Får heller ikke noe varsel når jeg logger meg på via Forsvarets 2 nivå løsning.
Har fått melding en gang tidligere om dette, han hadde også AVG.
Har brukt noen AVG løsninger tidligere, og disse skapte mye hodebry for meg på diverse sider.
Men kan noen forklare meg hvilke melding som kommer opp, og evt. hvordan dette kan løses?
Skrevet 08. Apr 2010 - 17:03
Jeg tror det er AVG som har ett og annet å fikse...
www.utras.net
Skrevet 09. Apr 2010 - 20:57
Vi har fått inn noen saker.
Det er fortsatt ikke for sent og melde inn saker til oss.
Det er fortsatt ikke for sent og melde inn saker til oss.
Skrevet 11. Apr 2010 - 22:34
Da er møtet avholdt.
Vi regner med at referatet er klart i slutten av uken.
Referat vil bli publisert på vår nettside.
Vi regner med at referatet er klart i slutten av uken.
Referat vil bli publisert på vår nettside.
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere