Er det mulig/lov å fiske etter ørret-harr på strekningen fra Årnes-Sør Odal-Kongsvinger denne helgen? Hadde vært moro og fisket litt, trenger tips over plasser og eventuelt hvor fiskekort kjøpes? Noen som vet?
Trenger tips for helgen over Årnes-Sør Odal-Kongsvinger
Startet av Tana, Apr 23 2010 08:25
1 svar i denne tråden
Skrevet 23. Apr 2010 - 08:25
Hang Loose
Skrevet 24. Apr 2010 - 12:14
Tana, 23. Apr 2010 - 08:25, skrev:
Er det mulig/lov å fiske etter ørret-harr på strekningen fra Årnes-Sør Odal-Kongsvinger denne helgen? Hadde vært moro og fisket litt, trenger tips over plasser og eventuelt hvor fiskekort kjøpes? Noen som vet?
Hei, det er tidlig på sesongen. Men det er mulig å fiske også nå etter både ørret og harr i Glomma i det området du viser til. Ingen forbud. Kongsvinger jjf har en del av strekningen i elva på sitt kort men husker ikke helt hvor grensen var, sjekk inatur.no.
Jeg kan foreslå Kongsvinger, vestsiden av elva fra gamlebrua og oppover, et strekke på knappe 1 km. Ikke lett å fiske ingen villmarksfølelse heller for den saks skyld. Sats på tunge nymfer så skal det være håp i noen av de dypere rennen. Ellers kan jeg anbefale gjøstadfossen også fra vestsiden selv om det er noen fine plasser også på østsiden. Samme teknikk. Det er greit å være obs på at det er lite ørret på disse strekningene men de finnes og kan bli voksne. Ellers kan nevnes Funnefossen i Nes kommune rett før grensa til Odal og Svartfoss rett sør for vinger, men her er det ikke så greit med flue etter min oppfatning.
Personlig velger jeg store (str 8-10) og mørke nymfer til å begynne med, gullhode kan være nyttig venn i nøden.
skitt fiske!
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere