Hei. Er en relativt fersk fluefisker, og tenkte å prøve meg på en tur etter ørreten ifra 12-16 mai. Men i år har jo vinteren vært litt hardere enn tidligere, og har ikke lyst til å sjangse på ett sted, hvor alt fortsatt er islagt.
Lurer derfor på om noen har noen tips til hvor jeg kan dra. Trenger ikke dele "gullplassene", men noen tips til områder hadde vært til stor hjelp. Jeg har tittet litt på diverse kart, og det ser jo ut som det er endel små elver og vann rundt Sokna/noresund. Vet ikke om det er mulig å få fisk i elvene der så tidlig?
Hadde håpet å holde meg til ca 3 timers kjøring ifra oslo. Så hvis noen har noen tips til steder hadde jeg vært takknemlig.
MVH
Thomas
Tips til tur
Startet av thomachine, May 05 2010 17:01
5 svar i denne tråden
Skrevet 05. May 2010 - 17:01
Skrevet 06. May 2010 - 17:25
Noen kompiser har fisket litt der på våren og fått noen steikefisker. Det er bra med ørret i vassdraget.
Spørs bare om den vil bite da
Spørs bare om den vil bite da
Skrevet 07. May 2010 - 15:43
Sokna er langt ifra noen dum ide skal jeg si deg! Isfritt og muligheter på finfin fisk!
Kjør til Sokna og ta til høyre så er du inne i ørretland! De fleste vann har fin fisk, elva er det så å si bare småfisk (men den er dødsvakker)!
God tur, kanskje vi sees!
Petter
Kjør til Sokna og ta til høyre så er du inne i ørretland! De fleste vann har fin fisk, elva er det så å si bare småfisk (men den er dødsvakker)!
God tur, kanskje vi sees!
Petter
Med vennlig hilsen
Petter Gustavson Ørretfisker
Petter Gustavson Ørretfisker
Skrevet 09. May 2010 - 22:28
Takk for svar. Da blir det tur oppover til torsdag. Så hvis du ser noen som står å skremmer fisk med dårlige kast, så er det nok meg.
Skrevet 18. May 2010 - 12:12
Litt seint svar, men hvis du har tenkt deg oppover igjen siden så ta en titt på dette: http://www.soknajff....svassdraget.htm
Har vært der en tur og det så veldig lovende ut, men dagen blei avbrutt av voldsomt lyn og torden. Ikke noe fett å stå med vann til livet og en carbonpinne i hånda da:)
Skitt fiske,
Espen
Har vært der en tur og det så veldig lovende ut, men dagen blei avbrutt av voldsomt lyn og torden. Ikke noe fett å stå med vann til livet og en carbonpinne i hånda da:)
Skitt fiske,
Espen
Esp1's Fiskeblogg
Med Flue Etter Gjedde
Gjedde: Guideline ACT4 9' #7//Slate Viper #8-10//Guideline Pike #7WF S1/S3
Ørret: Slate ClearWater #4//Guideline Quadra #6-8//Lamar Combat WF #4
Med Flue Etter Gjedde
Gjedde: Guideline ACT4 9' #7//Slate Viper #8-10//Guideline Pike #7WF S1/S3
Ørret: Slate ClearWater #4//Guideline Quadra #6-8//Lamar Combat WF #4
Skrevet 19. May 2010 - 20:22
Vi endte opp på Sognevatnet. Det var jo ett veldig fint vann. Det ble ingen kjemper på noen av oss, men jeg fikk mine to første ørret på flue.
Begge tatt på myggpuppe i str 18. Vi prøvde oss også i ett par større kulper i elva som renner ut av sognevatnet. Utrolig fin elv, men fisk ble det ikke. Vi så noen vak, men siden vi var såpass ferske, så fikk vi ikke lurt noen av de. Fant såklart på mange unnskyldninger for hvorfor de ikke beit på, men det er nok ikke så mye i de. hehe. Området var utrolig fint ihvertfall, så det blir nok flere turer dit. Var kanskje litt i tidligste laget.
MVH
Thomas
MVH
Thomas
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere