Hopp til innhold

- - - - -

Hvor fiske i Trysilelva?

• Du kan ikke svare på denne tråden
3 svar i denne tråden

#1 perle94

• Medlem
  • 6 Innlegg:
  • Favorittfiske:ørret

Skrevet 25. Jun 2010 - 10:20

Hei!
Vi har akkurat skaffet hytte i trysil, og da må jeg selvfølgelig fiske! Var i Trysil en helg tilbake, fiska hele helga uten noe fisk. Det skal sies at det var første helgen min med fluestang, og at vi fisket på dagen i stekende sol. Fisket ca 2 km opp fra sentrum, men tror stedet jeg var på var dårlig, mye vann og få steder for fisken å gjemme seg.

Så til spørsmålene:
Hvor er det bra å fiske i selve trysilelva?
Er det noen andre små elver som duger å fiske i i nærheten?
Hvilke fluer skal jeg bruke på denne tiden av året?

Hytte ligger på Vestby (tror det heter det :P). Liker ikke helt store elver, føler ikke jeg har noe kontroll, høres kanskje litt merkelig ut. Men smalere deler av trysilelva og andre små elver og vann med fisk i?
Takk :)

#2 Garston

• Medlem
  • 26 Innlegg:

Skrevet 27. Jun 2010 - 08:28

Hei., Jeg liker å fiske fra Nybergsund og nedover. Masse fine plasser. Ellers pleier jeg å fiske litt i Eltsjøen. Når det gjelder fluer så anbefaler jeg å spørre i Sporten.

Vis innleggperle94, 25. Jun 2010 - 10:20, skrev:

Hei!
Vi har akkurat skaffet hytte i trysil, og da må jeg selvfølgelig fiske! Var i Trysil en helg tilbake, fiska hele helga uten noe fisk. Det skal sies at det var første helgen min med fluestang, og at vi fisket på dagen i stekende sol. Fisket ca 2 km opp fra sentrum, men tror stedet jeg var på var dårlig, mye vann og få steder for fisken å gjemme seg.

Så til spørsmålene:
Hvor er det bra å fiske i selve trysilelva?
Er det noen andre små elver som duger å fiske i i nærheten?
Hvilke fluer skal jeg bruke på denne tiden av året?

Hytte ligger på Vestby (tror det heter det :P). Liker ikke helt store elver, føler ikke jeg har noe kontroll, høres kanskje litt merkelig ut. Men smalere deler av trysilelva og andre små elver og vann med fisk i?
Takk :)

#3 lars p

• Medlem
  • 1148 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Interesser:Fisking , fotball og foto
  • Favorittfiske:Oppstrøms nymfe eller tørrflue på stor ørret/røye

Skrevet 27. Jun 2010 - 17:23

Gjerfloen fluesone er et greit sted å starte http://www.fluefiske...om/no/index.htm

ellers er det infokvelder man kan gå på hele sommeren http://www.callofthe...fishermans-cafe

http://www.trysil.no...er/Fisking.aspx , litt generell info

Hadde jeg vært deg så ville jeg nok investert i en dag med guide . Tipper han kan lære deg mere om området og godplassene på en dag enn du vil de neste 5 årene aleine
Lars P

Only an extraordinary person would risk being outsmarted by a creature often less than twelve inches long, over and over again

#4 Pål Andersen

• Medlem
  • 795 Innlegg:
  • Skype-ID:ephemeridae
  • Kjønn:Mann
  • Interesser:Fluefiske, fluebinding, stangbygging, film/redigering, foto etc.
  • Favorittfiske:Alt med gjeller.....

Skrevet 29. Jun 2010 - 09:13

Husfloen i Engerdal. Elva Engeren, og Bjørnstad/Gjerfloen
Det blåser faen meg støtt..........

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere