Vi har fått melding om at det var satt fiskegarn et sted i det øvre området, ovenfor Setermoen, tvers over elva.
Hvis dere kommer over denne type utsatte garn, sørg for å få tatt bilde, angi eksakt sted og send det til oss.
Vi jobber med å få mer informasjon rundt dette siste tilfellet.
Garn i Barduelva
Startet av thomashalv, Jul 05 2010 09:33
6 svar i denne tråden
Skrevet 05. Jul 2010 - 09:33
Skrevet 05. Jul 2010 - 15:44
Er det lov og grisebanke dem ,hvist enn ser dem
Skrevet 05. Jul 2010 - 18:45
Forferdelig synd!
Selv har jeg tatt mange flytegarn i fjordene rundt om, men aldri når tyvfiskerene er der selv. Har skremt endel av dem med å brøle som en såret varulv på bredden når de prøver å trekke garna
Det kan vanke bank om man er for tøff i trynet.
Men når jeg snubler i umerkede ørretgarn under nattfiske etter SØ på våren\sommeren så ligger de raskt på land med betydelig utvidet maskevidde.. De legges selvfølgelig under en båt, i søppelspann el.l. Man tenker jo på fuglene!
Selv har jeg tatt mange flytegarn i fjordene rundt om, men aldri når tyvfiskerene er der selv. Har skremt endel av dem med å brøle som en såret varulv på bredden når de prøver å trekke garna
Men når jeg snubler i umerkede ørretgarn under nattfiske etter SØ på våren\sommeren så ligger de raskt på land med betydelig utvidet maskevidde.. De legges selvfølgelig under en båt, i søppelspann el.l. Man tenker jo på fuglene!
" Å kaste sluk i ei nydelig elv er som å kaste stein på den fineste dama i klassen !"
Skrevet 05. Jul 2010 - 22:32
Vi har fått inn noen opplysninger rundt dette forholdet, og vil ta dette opp med SGB (Samarbeidsutvalget for grunneierlagene i Bardu).
Hvis responsen er negativ eller likegyldig, da vil vi ta opp forholdet med miljøseksjonen til Fylkesmannen.
Hvis responsen er negativ eller likegyldig, da vil vi ta opp forholdet med miljøseksjonen til Fylkesmannen.
Skrevet 07. Jul 2010 - 00:42
Vi har fått verifisert meldingen om garn. Det viste seg at dette ikke var lagt på tvers av elva.
Men det er viktig at vi får beskjed om man kommer over dette.
Husk å ta foto, sted og tidspunkt. Ikke gjør skade på garnet. Varsle oss.
Men det er viktig at vi får beskjed om man kommer over dette.
Husk å ta foto, sted og tidspunkt. Ikke gjør skade på garnet. Varsle oss.
Dette innlegget har blitt endret av thomashalv: 07. Jul 2010 - 00:43
Skrevet 27. Jul 2010 - 20:55
Er det sånn at det ikke er lov med garn i elva i det hele tatt?
Har sett garn flere ganger et stykke nedenfor Tune, dog ikke tvers over...
Har sett garn flere ganger et stykke nedenfor Tune, dog ikke tvers over...
Skrevet 27. Jul 2010 - 23:53
Grunneirene har lov til og sette ut garn, men ikke tvers over elva osv.
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere