Det eg ynskjer å fiska etter, er aure. Eg har berre ei femmarstang, og snella har ikkje brems (så alt for stor fisk taklar den ikkje). Også interessert i gode øvingsstadar for flugekasting.
På førehand takk:)
Skal byrja å studera i Ås (Akershus) no
Startet av Compaq, Jul 30 2010 21:50
2 svar i denne tråden
Skrevet 30. Jul 2010 - 21:50
Betre å vera nest best på vestlandet, enn på høgde med dei beste utanlandske...
Skrevet 31. Jul 2010 - 06:15
Du har østmarka nær inntil. Der finner du en rekke vann, mange av dem administrert av OFA (Oslomarkas FiskeAdministrasjon). Du får også tak i små brosjyrer med informasjon om vannene, artene som lever der, samt kart.
I tillegg til det er du veldig nære flere eldoradoer for sjøørret (Oslofjorden). Den kan du fiske med femmerline, i det minste på dager som ikke er værharde. At snellen din ikke har brems, er av mindre betydning. Det går fint.
Skal du studere på UMB, noe jeg antar, har de svære gressplener på sitt område. Der kan du sikkert trene. I tillegg har UMB egen fluefiskeklubb, GYTEGROPA, hvis den fortsatt er aktiv.
Jan.
I tillegg til det er du veldig nære flere eldoradoer for sjøørret (Oslofjorden). Den kan du fiske med femmerline, i det minste på dager som ikke er værharde. At snellen din ikke har brems, er av mindre betydning. Det går fint.
Skal du studere på UMB, noe jeg antar, har de svære gressplener på sitt område. Der kan du sikkert trene. I tillegg har UMB egen fluefiskeklubb, GYTEGROPA, hvis den fortsatt er aktiv.
Jan.
Instruktør og veileder
MYHRE fluefiske kasteakademiet - Vestby, Akershus
MYHRE fluefiske kasteakademiet - Vestby, Akershus
Skrevet 27. Aug 2010 - 13:33
Gytegropa er fremdeles aktiv. Sjekk ut GYTEGROPA på facebook (om du har). Vi skal prøve å holde et styremøte nå før høstparalellen begynner, for å legge planer for høsten.
I vår kunne vi friste med sjøørrettur til Jeløya og foredrag med Svein Røbergshagen. Gytegropa har vært brakk noen år, men vi er fire fem ildsjeler som nå prøver å få igang nytt engasjement!
Hiv deg med! Er du interessert, send meg en melding over forumet! Så kan vi avtale å møtes på skolen en dag, hvor du kan få litt praktisk informasjon om hva vi egentlig driver med!
mvh. Inge v/Gytegropa UMB
I vår kunne vi friste med sjøørrettur til Jeløya og foredrag med Svein Røbergshagen. Gytegropa har vært brakk noen år, men vi er fire fem ildsjeler som nå prøver å få igang nytt engasjement!
Hiv deg med! Er du interessert, send meg en melding over forumet! Så kan vi avtale å møtes på skolen en dag, hvor du kan få litt praktisk informasjon om hva vi egentlig driver med!
mvh. Inge v/Gytegropa UMB
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere