Har fiska med flue i 10 år men aldri blitt noe kasteekspert......Har hatt en dvaleperiode på 3 år nå , etter at jeg hadde campingvogn i Ådalselva i 10 år på rad , ble rett og slett drittlei Gjedda oppi der.... det var en flott ørret-strekke før , men det gikk gradvis nedover
Nå , etter en rydding i remediene , er jeg lysten på turer , etter oppvarming med Kabbes Havabbor-film i kveld , er jeg virkelig lysten på å fiske litt i sjøen nå i høst rundt Oslo.....
så var det dette med plasser da ? adkomst , parkering lovlig osv.....Jeg liker å finne plassene selv selvsagt , men kan noen tipse om hvor det går an å ha greit utganspungt kanskje ?
starter med fiske fra land , rettet mot Havabbor, og sjøørret i periodene denne tar....Nå er jeg sugen på saker som gir en bedre kamp enn 200 gr ørreter på tørrt.
Jeg har alltid fiska ørret på tørrflue ,og det gir flotte opplevelser og kan være riktig så spennede , men etter å ha sett Kabbes film , må jeg bare si at når #8 stanga bøyer seg slik ser det vanvittig gøy ut.....tipper det kunne bli en høydare å få en slik på kroken.
stengene som nå er til rådighet til sjøfiske er 2 #8 klasse stenger....en eldre svs 9 fot fra scott og en nyinnkjøpt redington cps 9,6 foter
Kjøpte cps en på salg hos nfisk i forrige uke etter prøvekasting , da jeg syntes denne var god å kaste med , skulle egentlig ha ei 7# stang , men falt altså for denne cps i klasse #8
i morra bærer det avgårde til fornebulandet for å se seg omkring......
Blir godt å tre på seg vader-buksa igjen,.,,,( håper den passer =)
Mvh Espen