Hopp til innhold

- - - - -

Bøker om elver - SE HER!

• Du kan ikke svare på denne tråden
2 svar i denne tråden

#1 Anne

Ansvarlig redaktør | Fluefiske.net

• Fluefiske.net
  • 8245 Innlegg:
  • Skype-ID:fruluckyfly
  • Kjønn:Kvinne
  • Interesser:Fluefiske og fluebinding.
    Foto og lokalhistorie.
  • Favorittfiske:LAKS, sjøørret i elv og ørret

Skrevet 16. Aug 2010 - 22:58

Jeg skal lage en serie artikler på Fluefiske.net om bøker som er skrevet om de mange elvene i Norge. Med andre ord lokalhistoriske bøker om ørret-, sjøørret-, sjørøye- og lakseelver. Til dette trenger jeg hjelp fra brukerne, fordi jeg kjenner ikke til alle disse bøkene. Vil tro det er mange og som regel selges de kun lokalt i den bygd og by som huser elva. Boka behøver så absolutt ikke være av ny dato!

Jeg setter stor pris på om dere vil sende meg tips om bøker og forfattere og til mer info jeg får, til lettere sporer jeg den opp – om dere da ikke sender meg all den informasjonen jeg trenger.

Send PM eller send e-post til ajb@fluefiske.net.

Første bok ut er; Lakseeventyret av Svein Aam, om Ørstaelva og Bondalselva. Serien starter i begynnelsen av september.

Anne J. Backsæther – Fluefiske.net
Fluefiskeførkje
Fru Lucky Fly

Facebook: Facebook.com/fluefiskenet
Twitter: @fluefiskenet

'Alle dessa dagarna som kom och gick, inte visste jag at det var livet'
Stig Johansson, svensk poet

Laks: 10,8 kg | Laks på enhånds/switch: Ca 5,5 kg | ørret: 3,2 kg | Harr: Ca 1 kg | Abbor: Uhell | Skjell: 0,05 kg | Sjøørret i elv: Ca 2 kg | Sild: Ca 0,2 kg

Laksens Gang

#2 Mattis!

• Medlem
  • 1510 Innlegg:

Skrevet 13. Sep 2010 - 14:08

I 2008 kom praktverket" Drammensvassdraget - fra fjell til fjord". Her omtales Hallingdalsvassdraget, Begnavassdraget, Tyrifjorden med sideelver, Fra Haglebu til Åmot, Drammenselva fra Geithus til Hokksund, Drammenselva mellom Hokksund og Drammen.

Dette er hovedkapitler, og under hvert av dem er det opplysninger om enkeltelver, feks. Hemsedalsvassdraget, Snarumselva, Åbjøra osv osv

Lykke til Anne!! :)
Mattis!

"90% av det jeg tjener bruker jeg på fluefiske, resten sløser jeg bort!"

#3 Saatvedt

• Medlem
  • 279 Innlegg:
  • Favorittfiske:Ørret på tørt-.

Skrevet 06. Oct 2010 - 22:04

Hei Anne ,prøv å få med den boka om Glomma ,"Norges beste sportsfiskerelv" av Ingar Heum & Rune Johansen.....kjempefin bok,.

Naturforlaget 1996

Mvh Espen Saatvedt.

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere