Hopp til innhold

- - - - -

fiskeplasser?

3 svar i denne tråden

#1 skau

• Medlem
  • 2 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Favorittfiske:ørret,røye

Skrevet 26. Aug 2010 - 11:11

Hei, vet ikke om det er tabu aa spoere om noe slikt paa et nettsted, men er det noen som kan fortelle om en bra plass aa staa i elva? Helst hvor det er litt stille vann.

#2 thomashalv

• Medlem
  • 290 Innlegg:
  • Interesser:Fluefiske
  • Favorittfiske:Tørrfluefiske etter ørret

Skrevet 26. Aug 2010 - 12:08

Hei skau

Pr definisjon så er det vel befengt med tabu og skrive om gode plasser i en elv, være seg Barduelva eller andre elver.
Men de fleste elvene har plasser, strekk, områder som er allment kjent. Barduelva er intet unntak.
Du søker etter gode plasser hvor det er stille vann.
Området mellom Setermoen og Bardufoss er et sånt område, og det er noen områder langs det strekket som er mer populært en andre.

1. Tunebrua, oppstrøms etter at du har krysset brua (Se på kartet, så finner du brua)
2. Blomlia (Se på kartet)
3. Bingoen (Det er et velhus som ligger langs elva, du har kommet til rett plass når du ser oppslag på veggen om
parkeringsavgift)

Jeg vil selvfølgelig oppfordre deg til å melde deg inn i Barduelvas venner, hvis du allerede ikke er medlem allerede da?

#3 skau

• Medlem
  • 2 Innlegg:
  • Favorittfiske:ørret,røye

Skrevet 26. Aug 2010 - 12:51

Vis innleggthomashalv, 26. Aug 2010 - 12:08, skrev:

Hei skau

Pr definisjon så er det vel befengt med tabu og skrive om gode plasser i en elv, være seg Barduelva eller andre elver.
Men de fleste elvene har plasser, strekk, områder som er allment kjent. Barduelva er intet unntak.
Du søker etter gode plasser hvor det er stille vann.
Området mellom Setermoen og Bardufoss er et sånt område, og det er noen områder langs det strekket som er mer populært en andre.

1. Tunebrua, oppstrøms etter at du har krysset brua (Se på kartet, så finner du brua)
2. Blomlia (Se på kartet)
3. Bingoen (Det er et velhus som ligger langs elva, du har kommet til rett plass når du ser oppslag på veggen om
parkeringsavgift)

Jeg vil selvfølgelig oppfordre deg til å melde deg inn i Barduelvas venner, hvis du allerede ikke er medlem allerede da?

Takk for svar! Er ikke medlem, men det kan jeg bli:)
Er det fortsatt bra aa fiske der naa litt sent i sesongen?

#4 thomashalv

• Medlem
  • 290 Innlegg:
  • Interesser:Fluefiske
  • Favorittfiske:Tørrfluefiske etter ørret

Skrevet 26. Aug 2010 - 13:25

Det er ikke noe krav om å bli medlem for å få svar i forumrommet til Barduelvas venner.
Men vi får mange henvendelser om fiske i elva både her og via e-post og andre medier, så personlig prioriterer jeg de som kommer fra medlemmer.
Men i ny og ne så tar jeg meg tid til og svare på henvendelser fra andre også, men med en anmodning om at man melder seg inn. Da støtter man en god sak, og man kan selv velge om man skal melde seg inn som støttemedlem som er gratis, eller som hovedmedlem som koster skarve 100 kr i året. Man kan også velge om man ønsker å engasjere seg mer i det som foregår, eller svare nei på spørsmålet. Alle medlemmene er uansett like viktige for oss.

For å svare på spørsmålet ditt om fiske. Ja, det er fortsatt brukbart fiske i elva. Ikke kanonforhold, en del vind, avtagende insektaktivitet (spesielt vårfluer). Ser fortsatt fine døgnflueaktiviteter.
Får du/dere fine vindstille dager på de partiene som jeg har anbefalt så kan dere oppleve fine vak aktiviteter. De områdene er også ideelle for vading.

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere