Hopp til innhold

- - - - -

Spålselva i Nordmarka?

2 svar i denne tråden

#1 FlyHigh

• Medlem
  • 36 Innlegg:

Skrevet 30. Aug 2010 - 12:25

Hei,

Har i den senere tid vært på en og annen sykkel-/fisketur inn til Katnosa m/omegn, men uten de helt store resultatene fiskemessig. Fikk riktignok en hel drøss småpinner rett nedenfor Katnosdammen, men de åkte rett uti igjen. Var tilsynelatende lite liv i overflaten i selve innsjøen, så det ble ikke mange kastene her. Har også kikket litt på de to løkene som ligger litt lenger nedenfor Katnosa, men har ikke forsøkt meg i disse. På kartet ser jeg at det renner en annen elv ned i Katnosa som heter Spålselva, og etter kartet å dømme så virker det som om denne er ørlitegrann større/bredere enn Katnoselva. Tenkte jeg kanskje skulle forsøke meg i denne.

Noen som har erfaringer fra området? :)
Mvh. Øystein

#2 Cyclops

• Medlem
  • 77 Innlegg:
  • Skype-ID:Cyclops
  • Kjønn:Mann
  • Interesser:Fiske, løping, langrenn, sykkel og foto/film
  • Favorittfiske:ørret, laks, lyr ++

Skrevet 30. Aug 2010 - 12:32

Har vært i Spålselva jevnt og trutt de siste 40 åra. Det er en fin elvestrekning som nå for tida desverre stort sett huser småtasser. Har ikke vært der mer enn en tur i året de siste 5 åra. Må liksom innom og se de gamle plassene. Hvis en ikke er så nøye på størrelse byr elva på koselige fiskeopplevelser. En rusletur ned fra Spålen til stedet jeg pleier campe gir ei panne fisk på flua. Men har vel bare 2 fisk over 400 g fra de siste 5 åra.

#3 FlyHigh

• Medlem
  • 36 Innlegg:

Skrevet 31. Aug 2010 - 07:50

Vis innleggCyclops, 30. Aug 2010 - 12:32, skrev:

Har vært i Spålselva jevnt og trutt de siste 40 åra. Det er en fin elvestrekning som nå for tida desverre stort sett huser småtasser. Har ikke vært der mer enn en tur i året de siste 5 åra. Må liksom innom og se de gamle plassene. Hvis en ikke er så nøye på størrelse byr elva på koselige fiskeopplevelser. En rusletur ned fra Spålen til stedet jeg pleier campe gir ei panne fisk på flua. Men har vel bare 2 fisk over 400 g fra de siste 5 åra.
Takker for tilbakemelding! :) Rart det ikke går større fisk opp der fra Katnosa som jeg antar huser ørret av god størrelse...? Uansett virker det som et trivelig tur- og fiskeområde som kanskje ikke er like fullt av folk som lenger sør i marka. Hender vel at det er overnattingsgjester i DTN-hytta ved Katnosdammen, men ellers har det vært ganske stille og rolig der oppe når jeg har vært der i den senere tid. Dessverre ikke så lett å finne gode ørretelver i Nordmarka synes jeg... :cry:
Mvh. Øystein

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere