Hopp til innhold

- - - - -

Gedigent rottereir i Aulivassdraget?

7 svar i denne tråden

#1 Thormill

• Medlem
  • 3140 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig

Skrevet 30. Aug 2010 - 16:10

Aulivassdraget er kanskje ikke akkurat en av Norges perler... med allikevel forsyner den oss rikelig med sjøøret til sjøørretfiske og følgelig har det de senere årene blitt fokusert mere og mere på å rydde opp rundt vassdraget ..osv.

Men at man skal plante et gedigent rottereir halveis ut i elva var vel ikke akkurat det jeg hadde tenkt meg var med i planen (kanskje det heller ikke er det).Ikke fordi kommunen har jo allered greid å trykke industrien + tilhørende vei helt ut i elva fra før, så hvorfor ikke... :blink: .

Beklager bilde kvaliteten.....men er det noen som kjenner noe til dette.(ligger sør for brua på Sem)

Etter å ha studert bygget en del ...blir jeg liksom ikke klok på om det er unger eller voksne folk som har banka det opp...
[attachment=8290:30082010071.jpg]
[attachment=8289:30082010070.jpg]
[attachment=8291:30082010072.jpg]

Dette innlegget har blitt endret av Thormill: 30. Aug 2010 - 16:15

#2 thestig

• Medlem
  • 110 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Favorittfiske:Ørrett

Skrevet 30. Aug 2010 - 17:45

Er det laks der? Ser masse sånne rottereir (gapahuker) langs lakselvene i trøndelag ihvertfall... ;)
Er laksefiskere så blakke fra å betale fiskeavgift og fiskekort at de ikke har råd til regnjakke?
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot. -Steven Wright

http://spenstigfiske.wordpress.com

#3 Thormill

• Medlem
  • 3140 Innlegg:

Skrevet 30. Aug 2010 - 19:43

hehe...ja det er laks der, men den er fredet. :) ...dette ligner vel på alt annet en en gapahuk slik de jeg kjenner fra diverse lakseelver.De pleier vel også å være plassert i litt avstand fra elva. Dette ligner mere på en kryssning av ei trehytte og en oljeboreplatform, bygget av en svaksynt vinglepetter med parkinson.. :biggrin:

#4 bda

• Medlem
  • 93 Innlegg:

Skrevet 30. Aug 2010 - 19:58

Av og til kan en finne skjul som brukes av samfunnets mindre heldige. Maridalen var vel kjent for dette for noen tiår siden. Vet ikke om dette er for langt unna sivilisasjonen for noe sånt?

mvh

bda

#5 Thormill

• Medlem
  • 3140 Innlegg:

Skrevet 31. Aug 2010 - 11:02

hmmm..nei da hadde det nok vært mye søppel og spor etter overnatting..osv....ville jeg tro.

#6 tjt

• Medlem
  • 44 Innlegg:

Skrevet 17. Dec 2010 - 13:40

Så det junkie-reiret da jeg tok min eneste tur til Aulie i år etter å ikke ha vært der på mange år. Så ut som det var mest unger i slampealderen, bl.a noen som kom med kano fra sjøen.

Denslags er vel uansett ikke lov å sette opp, og burde vært fjernet av hensyn til sikkerhet og den forurensningen en slik skraphaug i elvekanten tross alt er.

#7 Thormill

• Medlem
  • 3140 Innlegg:

Skrevet 18. Dec 2010 - 18:28

japp..har sett noen unger der jeg også, nå i etterkant.Har vist ikke vært mangel på hverken "arbeidslyst" eller materialer der :biggrin: . Aulielva er jo ikke akkurat noen naturperle fra før, så en liten "trehytte" hadde vel neppe gjort noe fra eller til, men det digre droget der var vel litt drøyt å hive opp.
Uansett ...Tønsberg kommune og grunneier er klar over "problemet". :msn-wink:

#8 Gabrielsen

• Medlem
  • 48 Innlegg:
  • Skype-ID:Gabrielsen
  • Favorittfiske:ørret og alle andre

Skrevet 08. Aug 2011 - 14:32

Er laksen i Aulielva fredet? Hvor finner man info om det? Og det er vel i så fall nytt fra i år?

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere