SVINDEL PÅ FLUEFISKE.NET
Skrevet 01. Sep 2010 - 16:27
Pengene gikk , og for de ser det ut til at jeg ikke får annet enn problemer , ingen varer er sendt og eiern av nicket svarer heller ikke , men jeg kan se at han stadig er innlogget.
veldig trist , jeg har handlet masse på diverse forum og det har alltid , til nå gått bra....trodde entusiaster var ærlige med med-entusiaster , men så feil kan en ta.
Det kan være sykdom , eller andre årsaker , men klarer vedkommende å være pålogget her inne , klarer han sikkert å svare meg også-
dermed kan jeg bare anbefale å ikke kjøpe noe av personen med Navnet TORMODO her på dette forum , jeg dør ikke av dette , og det var snakk om 800kr og ikke en hel formue , det triste er at man neppe handler her inne på samme måte igjen , dermed blir andre skadelidende fordi en person er uærlig.
Frem til jeg får ett svar fra personen , varer eller en unnskyldning i det minste , ser jeg saken som ren svindel......Jeg tok dette for god fisk etter rutallige forumhandler på andre fora , og for langt mer penger , men igjen - det går ikke an å stole på folk.
Med dette håper jeg personen bak nicket syntes at redegjørelsen om denne sak er verdt de 800kr som det gjelder.
Jeg renvasker gjerne nicket i denne tråden , mot penger eller varer.
Mvh Espen Saatvedt.
Skrevet 01. Sep 2010 - 18:01
Har denne personen mange innlegg, langt medlemskap osv?
Synd om dette er en planlagt greie, det vil ødelegge for både de som ønsker å selge, samt kjøpe ting.
Vet ikke, men det burde kanskje vært et minstekrav på antall innlegg for å få lov til å selge ting i forumet.
Jeg ville heller ha kjøpt en ting av en person med 100 innlegg, en av en person med 1 innlegg (eller 10 for den saks skyld), samme om denne personen solgte dingsen billigere.
Skrevet 01. Sep 2010 - 18:30
Ble tilbusdt ei snelle av en annen kar jeg hadde lyst på , men avsto , noe jeg nok ikke hadde gjort om vesten hadde blitt levert.....
forresten er det skummelt å være kjeltering , man kan komme i heisen en dag , og det for lommerusk.
jeg ønsker meg ei ny firerstang , og skal kjøpe en brukt sage håper jeg ( xp) men , det blir nok å bytte sedler mot stang , om en forumist napper på å selger.
sørgelige greier , hyggelig med litt støtte i tråden....jeg ligger ikke akkurat å griner , men dog.
Mvh Espen
Skrevet 01. Sep 2010 - 19:54
Kommer nok til å være forsiktig fremover.
Og til TORMODO. Send penga tilbake, det lønner seg. Med kontonr. så har en en enkel og grei skuring med å finne frem til deg...
... i lakselusen finnes sannheten
Skrevet 01. Sep 2010 - 21:45
Jeg har sendt beskjed til "selger" om tråden på off-topic , han må gjerne selv kommentere.
Jeg har kun en hensikt , og det er å få varene mine ( og selvsagt opplyse andre om slike handler som ikke går helt som de burde,)
Igjen , det KAN jo være sykdom , reise , familieproblemer osv.......det rare er at "selger" har vært innlogget i etterkant av mine pm er , dermed er han vel nødt til å ha kunne svare , jeg hadde selvsagt godtatt forsinkelser etc om gyldig grunn.
Når jeg får kontohavers fulle navn kan jeg finne adressen greit , bor han i regionen som er opplyst ved handelen , skal jeg over dit på vestlandet om noen uker på jobbreise , så da blir jeg kanskje nødt til å avlegge en visitt , og kanskje da enten få vest eller penger.
Men det er ikke å stikke under en stol at jeg er jævla irritert for å si det mildt.
Jeg vel også typen som kan bruke 5 tusen på å få igjen 850kr bare på pur F.
Takker for støtte , det er meget hyggelig , i og med at jeg er ny på forumet ........rett før dette kjøpte jeg ett snøre av Andik , veldig fin handel med tilbakemld posting etter avtale osv.....så jeg håper at denne vest-episoden er blandt de skjeldnere.
Mvh Espen
Skrevet 02. Sep 2010 - 03:43
Jeg har bare hatt gode erfaringer her på forumet... Handlet to forholdsvis dyre stenger og fått stengene i nærmest mint tilstand. Jeg tror du har vært skikkelig uheldig... Fluefiskere er ærlige folk!
Kan bare oppmode TORMODO om å gjøre opp for seg! Å gjøre seg til skurk for 800kr er ikke særlig smart. Minner om en B-gjengen skurkestrek.
Oen
Dette innlegget har blitt endret av Oen: 02. Sep 2010 - 03:44
Skrevet 02. Sep 2010 - 10:19
Har selv handlet på dette forumet en del ting, både kjøp og salg og aldri hatt noe problemer eller opplevd noe lignende, har t.o.m forhåndbetalt og alt har gått som avtalt, har bare positiv erfaring sånnsett, samtidig med hjelp av utstyrsvalg og andre ting.
litt uflaks blandet med useriøse mennesker har du hatt her ser det ut som.
få bare håpe at det ikke er vondt ment men at det ikke var mulighet for TORMODO å sende varene av en eller annen merkelig grunn som for min del ser ikke ut til å være bra nok uansett årsak etter å ha vært innlogget i etterkant....
Skrevet 02. Sep 2010 - 13:40
Håper dette ordner seg for deg.
Skrevet 02. Sep 2010 - 13:46
De er nødt til å fa henvendelse fra politiet via anmeldelse for å kunne gi ut navn på knt. innehaver.
Skrevet 02. Sep 2010 - 15:08
Mvh Espen
Skrevet 02. Sep 2010 - 15:08
AriT, 02. Sep 2010 - 13:46, skrev:
De er nødt til å fa henvendelse fra politiet via anmeldelse for å kunne gi ut navn på knt. innehaver.
Sikker på det?
Sjekk kontoutskrifta di du:) Jeg har handla og solgt her inne flere ganger jeg, og det har da hendt at navnet kommer opp på kontoutskrifta?
Skrevet 02. Sep 2010 - 16:44
Hadde en lignende opplevelse for noen år siden.
Da hadde selger glemt det helt ut.
Mange grunner for dette. Travel jobb etc.
Jeg tror ingen gidder stjele 800,-
Når det er sagt har jeg sluttet å selge/kjøpe her inne med folk jeg ikke kjenner til eller som har få innlegg. Litt sent for deg, men veldig bra for oss andre at det gjøres oppmerksom på vanskelige selgere og oppgjør. Litt synd hvis TORMODO har gyldig grunn for å ikke gjøre opp for seg, men skjønner selvsagt din irritasjon.
Skrevet 02. Sep 2010 - 19:04
Kjedelig for selger er det selvsagt , men det er i underkant av tre uker siden jeg overførte pengene til oppgitt konto.
dermed mener jeg å ha ventet lenge nok før jeg lager en slik tråd , jeg har gjentatte ganger sendt pm er , purret og holdt på, og selger har vært innlogget uten å svare meg , så da får en vel tenke sitt.
Jeg dauer ikke av de pengene , men jeg må si at bruktkjøp sitter lengere inne nå , enn for feks 4 uker siden.
Jeg poengterer at det kan være sykdom eller andre tilfeller som gjør forsendelse vanskelig , og jeg hadde godtatt de fleste unnskyldninger , men å ikke svare , når pengene er på konto , ja det liker jeg ikke.
Mvh Espen
Skrevet 03. Sep 2010 - 00:38
Tor Arne, 02. Sep 2010 - 15:08, skrev:
Sjekk kontoutskrifta di du:) Jeg har handla og solgt her inne flere ganger jeg, og det har da hendt at navnet kommer opp på kontoutskrifta?
Samme her, pleier komme opp under betaling på nettbanken når en skriver inn kontonummer.
Skrevet 07. Sep 2010 - 14:29
Haaper det loeser seg ihvertfall!
Skrevet 11. Sep 2010 - 13:00
TORMODO har drevet på flere forum, blant annet www.splat.no og www.kammeret.no, og det var paintballgutta som gjorde oss oppmerksomme på at han herjer både her og der på nettet. :-) TAKK!
Det er leit med slike saker og det er leit at det skal skje hos oss.
Vi oppfordrer i salg- og kjøpsforumet om å være varsom. Ikke før over penger til folk dere ikke kjenner godt! Bruk oppkrav, direkte handel etc.
Til dere som har blitt rammet av TORMODO ig trenger flere opplysninger, vennligst send en e-post til fb@fluefiske.net eller PM til Filip. Han kan kanskje hjelpe med noe. Forsøket verdt.
Fluefiskeførkje
Fru Lucky Fly
Facebook: Facebook.com/fluefiskenet
Twitter: @fluefiskenet
'Alle dessa dagarna som kom och gick, inte visste jag at det var livet'
Stig Johansson, svensk poet
Laks: 10,8 kg | Laks på enhånds/switch: Ca 5,5 kg | ørret: 3,2 kg | Harr: Ca 1 kg | Abbor: Uhell | Skjell: 0,05 kg | Sjøørret i elv: Ca 2 kg | Sild: Ca 0,2 kg
Laksens Gang
Skrevet 11. Sep 2010 - 22:53
Selvsagt bør man være varsom , jeg var ganske rask , og stressa , og tankte at dette gikk bra.....det gjorde det ikke.
Jeg hadde nok vært mer forsiktig om det var mere penger enn 800kr ( som forsåvidt er nok sålange man ikke får en damn shit)
Jeg sender dere en mail på e-posten som du vedla i morgen.
Dermed har tråden min ført fram på FF Net.....tormodo kan ikke lengere svindle dere andre , denne gangen var det meg det gikk utover , men trøsten får være at det ikke skjer igjen , og med dere andre.
Jeg nå først forhøre meg hva jeg kan få av opplysninger etc i mailen jeg skal sende , deretter vil jeg vurdere søk på kontonr / mulig politianmeldelse....pengene er det ikke så farlig med , det er bare det at sånne folk burde få så hatten passer.....
Jeg er egentlig en snill og rolig fyr , men noen ganger kan det gå en faen i enhver...... finner jeg ut hvem dette er , reiser jeg gjerne Norge på langs for en aldri så liten kaffevisitt.
Mvh Espen
Skrevet 11. Sep 2010 - 23:14
Saatvedt, 11. Sep 2010 - 22:53, skrev:
Selvsagt bør man være varsom , jeg var ganske rask , og stressa , og tankte at dette gikk bra.....det gjorde det ikke.
Jeg hadde nok vært mer forsiktig om det var mere penger enn 800kr ( som forsåvidt er nok sålange man ikke får en damn shit)
Jeg sender dere en mail på e-posten som du vedla i morgen.
Dermed har tråden min ført fram på FF Net.....tormodo kan ikke lengere svindle dere andre , denne gangen var det meg det gikk utover , men trøsten får være at det ikke skjer igjen , og med dere andre.
Jeg nå først forhøre meg hva jeg kan få av opplysninger etc i mailen jeg skal sende , deretter vil jeg vurdere søk på kontonr / mulig politianmeldelse....pengene er det ikke så farlig med , det er bare det at sånne folk burde få så hatten passer.....
Jeg er egentlig en snill og rolig fyr , men noen ganger kan det gå en faen i enhver...... finner jeg ut hvem dette er , reiser jeg gjerne Norge på langs for en aldri så liten kaffevisitt.
Mvh Espen
Du MÅ politianmelde dette krapylet.
Virker som om svinet har gjort det før, og svinet kommer til å gjøre det igjen.
Kan ikke ff.net også anmelde forholdet, han har benyttet "selskapet" deres til svindel?
Legg gjerne ut fullstendig personalia på denne svinpeisen når dere får kjennskap hvem han er.
Skrevet 11. Sep 2010 - 23:31
Vi hadde også en sak i sommer med misbruk av en annens (ikke bruker) navn i forbindelse med kjøp og salg. Der skulle de to det gjaldt anmelde saken selv, men jeg kjenner ikke mer til det.
Fluefiskeførkje
Fru Lucky Fly
Facebook: Facebook.com/fluefiskenet
Twitter: @fluefiskenet
'Alle dessa dagarna som kom och gick, inte visste jag at det var livet'
Stig Johansson, svensk poet
Laks: 10,8 kg | Laks på enhånds/switch: Ca 5,5 kg | ørret: 3,2 kg | Harr: Ca 1 kg | Abbor: Uhell | Skjell: 0,05 kg | Sjøørret i elv: Ca 2 kg | Sild: Ca 0,2 kg
Laksens Gang
Skrevet 12. Sep 2010 - 12:13
Saatvedt, 01. Sep 2010 - 16:27, skrev:
Pengene gikk , og for de ser det ut til at jeg ikke får annet enn problemer , ingen varer er sendt og eiern av nicket svarer heller ikke , men jeg kan se at han stadig er innlogget.
veldig trist , jeg har handlet masse på diverse forum og det har alltid , til nå gått bra....trodde entusiaster var ærlige med med-entusiaster , men så feil kan en ta.
Det kan være sykdom , eller andre årsaker , men klarer vedkommende å være pålogget her inne , klarer han sikkert å svare meg også-
dermed kan jeg bare anbefale å ikke kjøpe noe av personen med Navnet TORMODO her på dette forum , jeg dør ikke av dette , og det var snakk om 800kr og ikke en hel formue , det triste er at man neppe handler her inne på samme måte igjen , dermed blir andre skadelidende fordi en person er uærlig.
Frem til jeg får ett svar fra personen , varer eller en unnskyldning i det minste , ser jeg saken som ren svindel......Jeg tok dette for god fisk etter rutallige forumhandler på andre fora , og for langt mer penger , men igjen - det går ikke an å stole på folk.
Med dette håper jeg personen bak nicket syntes at redegjørelsen om denne sak er verdt de 800kr som det gjelder.
Jeg renvasker gjerne nicket i denne tråden , mot penger eller varer.
Mvh Espen Saatvedt.
J... surt at folk ikke holder avtaler, uansett bør man prøve å få navnet til vedkommende via redaksjonen og prøve å få telefonisk kontakt og avklare situasjonen.
Og vær OBS! Det virker som det er fullt mulig å være syk, bortreist, eller det som verre er -død, og være pålogget en tid. Hvis for eks. din hjemmemaskin står på med nettleser åpent og du var pålogget forumet da du gikk i fra, er den høyst sansynlig pålogget lenge.....
Jeg var vekk over helgen og da jeg åpnet maskinen fra dvale var jeg pålogget. De som drifter forumet kan kanskje bekrefte dette?
Vil si at jeg selv bare har hatt hyggelige opplevelser med kjøp/salg på dette forum. Har tatt noen ekstra dager fra tid til annen før varene kom, men alt har kommet som avtalt og i avtalt stand!
Dette innlegget har blitt endret av lavannshaien: 12. Sep 2010 - 12:35
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere