Hopp til innhold

- - - - -

SVINDEL PÅ FLUEFISKE.NET

29 svar i denne tråden

#21 lavannshaien

• Medlem
  • 136 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Interesser:Laks & SØ-Fiske
    Havfiske
    Fluebinding
    Jakt
    Seiling
  • Favorittfiske:Anadromt ;-)

Skrevet 12. Sep 2010 - 12:27

Etter å lest alle innlegg mht.saken virker det som vi burde skaffe alle personalia på denne Tormodo og få en eller annen perifer bekjent med kontakter hos Bandidos eller HA til å få noen der til gjøre et kjøp hos vedkommende ....

Og etter at de har hisset seg passe opp.......... Lekke hans personalia :-)

Så får han ihvertfall noe annet å tenke på en tid.

Generellt burde forumet hatt en SVARTELISTE helt først på forumet. Der vi kunne melde inn slike og der redaksjonen etter en kontroll, poster dette i full offentlighet både handle og kontakt tlf.

Dette innlegget har blitt endret av lavannshaien: 12. Sep 2010 - 12:30

#22 thomashalv

• Medlem
  • 291 Innlegg:
  • Interesser:Fluefiske
  • Favorittfiske:Tørrfluefiske etter ørret

Skrevet 12. Sep 2010 - 14:41

Leste igjennom tråden på den paintballsiden.
Elektronisk anmeldelse: https://www.politi.n...eld_et_forhold/
Kjør på, ikke gi han en sjanse en gang. Få avgårde en anmeldelse, tips de samtidig om de andre forholdene så de får koordinert dette siden dette dreier seg om flere forskjellige politidistrikter.
Hva er det du venter på??

#23 grimfer

• Medlem
  • 1 Innlegg:

Skrevet 12. Sep 2010 - 18:59

Tormodo har svindlet meg også, selv om det ikke er de helt store summene. Dette var på kammeret.no.
Han har lagt spor etter seg gjennom paintballforumet som ledet meg hit!
Jeg har gode kontakter innen politiet, og er dessuten ikke vant til at noen piller meg på nesen uten at jeg reagerer. Han blir politianmeldt i neste uke, når jeg har samlet litt flere opplysninger.

Jeg vet nå konkret om 4 eller 5 personer som har blitt svindlet av denne fyren. Jeg har fullt navn, kontonr, flere mobiltelefonnr og adresse. Jeg har dessuten beviselige anklager mot fyren.

Dette er ingen storsvindler, men han er meget flink til å snakke for seg om han blir trengt opp i et hjørne. Han kan finne på å skylde på identitetstyveri, datahacking og lignende.

Jeg vil gjerne koordinere anmeldelsen sammen med andre som har blitt svindla, uansett beløp! Jo flere vi er, jo lettere er det å beholde oppmerksomheten hos politiet en stund.

Ta gjerne kontakt med meg via epost: jpskomso@gmail.com eller pm i dette forumet.

Selvfølgelig kjempebra om dette forumets admin også gjør noe, men den enkelte privatperson bør uansett ta affære. Det vil være mest effektivt.

#24 macabi

• Medlem
  • 111 Innlegg:
  • Interesser:fiske og hunder
  • Favorittfiske:tarpon

Skrevet 13. Sep 2010 - 14:24

hei

han TOMODO prøvet å selge meg en stanga for noen uker siden....men når jeg spørte om bilder fra stanga...han hadde ikke kamera,ikke på telefon eller.....da kjønte jeg at det vær noe rart med han.....
Postet bilde
lykke til
ESPEN

MVH

#25 nox

• Medlem
  • 4 Innlegg:

Skrevet 13. Sep 2010 - 14:55

Slike folk forstår bare 1 ting...for et par år siden hadde jeg en lignende sak pågang...
Var heller ikke store summen,men det viste seg at han hadde svindla et 50talls personer ..for alt fra 50-400 kr..
Og da blir det en brukbar sum...
Løsningen for meg ble at jeg reiste hjem til karen,eller rettere sagt foreldra... det var en 15 år gammal drittunge som skulle være smart..
Faren hans ble rettere sagt forbanna,og tror den guttungen fikk så øra flagra:) Som fortjent..

Vet ikke hvor gammel tormodo er,men tror man kommer lenger med personlig oppmøte ,enn politiet uansett med slike småkriminelle...dessverre..

#26 osasv1

• Medlem
  • 76 Innlegg:

Skrevet 13. Sep 2010 - 19:11

Vis innleggnox, 13. Sep 2010 - 14:55, skrev:

Slike folk forstår bare 1 ting...for et par år siden hadde jeg en lignende sak pågang...
Var heller ikke store summen,men det viste seg at han hadde svindla et 50talls personer ..for alt fra 50-400 kr..
Og da blir det en brukbar sum...
Løsningen for meg ble at jeg reiste hjem til karen,eller rettere sagt foreldra... det var en 15 år gammal drittunge som skulle være smart..
Faren hans ble rettere sagt forbanna,og tror den guttungen fikk så øra flagra:) Som fortjent..

Vet ikke hvor gammel tormodo er,men tror man kommer lenger med personlig oppmøte ,enn politiet uansett med slike småkriminelle...dessverre..

Sant det, personlig oppmøte pleier å funke, forutsatt at man får tak i vedkommende. Er ganske bilinteressert og dermed med på div forum.
Ved slike saker der har man kontaktet vedkommende, naboer til vedkommende osv osv. Poenget er at hvis man kontakter nærmiljøet til en person blir det straks mer viktig å "rydde opp etter seg". For guds skyld ikke kom med trusler etc. for da ender bare du opp med beina godt plantet i en kjip salat.
Minns en sak i avisa nylig hvor en fyr grisebanka en innbruddstyv og selv fikk lang voldsdom...

#27 zzzzap

• Medlem
  • 64 Innlegg:
  • Favorittfiske:Ørret

Skrevet 16. Sep 2010 - 11:22

Utrolig kjipt at folk kan holde på sånn som dette. Synest å huske at denne TORMODO hadde noe til salgs her på forumet som fanget min oppmerksomhet. Glad jeg ikke kjøpte noe av han. Ville vel etter alle solemerker blitt lurt trill rundt. Ser at han har svindlet folk på andre forum også. Leste igjennom tråden til paintball-gutta. Får ikke mye skryt der heller nei .
På www. hardware.no er det registrert en TORMODO som har vært innlogget en gang og postet under tråden: Kjøp og salg av PC. Søkt.... :shock:
Hadde ikke nølt med å anmelde saken, selv om det er "små-penger" for hver enkelte. For han blir det mye penger etterhvert om han ikke blir stoppet.
Man fanger ikke fisk med tørre fingre.

#28 sofus

• Medlem
  • 290 Innlegg:
  • Interesser:Fluefiske ,fluebinding, jakt , skyting DFS .
  • Favorittfiske:sjøørret, lax, ørret, harr, sik, gjedde.

Skrevet 23. Sep 2010 - 21:53

Det er meget bra du legger ut navn på slike folk . Dette er personer som ikke er ønsket på et ellers seriøst forum som dette .

#29 Saatvedt

• Medlem
  • 281 Innlegg:
  • Favorittfiske:Ørret på tørt-.

Skrevet 23. Sep 2010 - 23:18

Takker for alle innlegg, dere som vil anmelde Tormodo( nettleser koden hans) og jeg har kontonr jeg har betalt til ,.=) bes ta kontakt meg meg , jeg kjører denne saken utover .

jeg er ikke interessert i pengene jeg har tapt , men at han skal få ei jævla skrape.

Mvh Espen

#30 Anne

Ansvarlig redaktør | Fluefiske.net

• Fluefiske.net
  • 8279 Innlegg:
  • Skype-ID:fruluckyfly
  • Kjønn:Kvinne
  • Interesser:Fluefiske og fluebinding.
    Foto og lokalhistorie.
  • Favorittfiske:LAKS, sjøørret i elv og ørret

Skrevet 16. Oct 2010 - 16:50

Hva har videre skjedd i saken, noen som har anmeldt, gjort noe konkret, fått den henlagt av politiet...?
Anne J. Backsæther – Fluefiske.net
Fluefiskeførkje
Fru Lucky Fly

Facebook: Facebook.com/fluefiskenet
Twitter: @fluefiskenet

'Alle dessa dagarna som kom och gick, inte visste jag at det var livet'
Stig Johansson, svensk poet

Laks: 10,8 kg | Laks på enhånds/switch: Ca 5,5 kg | ørret: 3,2 kg | Harr: Ca 1 kg | Abbor: Uhell | Skjell: 0,05 kg | Sjøørret i elv: Ca 2 kg | Sild: Ca 0,2 kg

Laksens Gang

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere