Hei.
Jeg tror jeg gjør noe feil når jeg fisker sjøørret, enten er det noe med fluevalget eller så er det noe med meg.
Jeg har ikke fått fisk på lenge og har lyst til å få opp noen sjøørreter.
Har intermadiate snøre og av fluene mine som jeg binder selv har jeg jiggy.
Er litt usikker på fluevalget også.
Er det noen som kan hjelpe meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Får aldri fisk
Startet av CDC mannen, Nov 13 2010 13:51
8 svar i denne tråden
Skrevet 13. Nov 2010 - 13:51
Skrevet 13. Nov 2010 - 16:01
Fiske mer... Variere inntrekk hastighet, sakte til superfort... Fiske enda mer...
Det hjelper seff at du har noen hotspots, dvs at det er SØ der du fisker!
Mvh,
Oen:-)
Det hjelper seff at du har noen hotspots, dvs at det er SØ der du fisker!
Mvh,
Oen:-)
Skrevet 13. Nov 2010 - 18:10
Hadde total tørke på sjøørretfiske i fjor, fikk 1 eller 2 på hele sesongen. I år har det vært rake motsetninga.
Du må bare fiske mye, variere inntrekket osv, som Oen sier.
Av fluene jeg bruker, så går det mest i marflo, mickey finn, reker, juletre og div småfiskimitasjoner.
Men har vel fått desidert mest på marflo og mickey finn.
Du må bare fiske mye, variere inntrekket osv, som Oen sier.
Av fluene jeg bruker, så går det mest i marflo, mickey finn, reker, juletre og div småfiskimitasjoner.
Men har vel fått desidert mest på marflo og mickey finn.
Skrevet 13. Nov 2010 - 19:10
Det er neppe noe galt verken med deg eller utstyret. Men får en ikke fisk, så begynner en å tvile på det meste. Tålmod og mye praksis teller mest, ellers er litt boklig kunnskap ikke av veien. Du finner mye bra for mørke kvelder i dette forumet, f. eks.: http://www.fluefiske...ke-bare-denging
Skrevet 14. Nov 2010 - 08:39
Takk skal dere ha!
Men går det an å bruke jiggy hele sesongen?
Skrevet 14. Nov 2010 - 16:45
CDC mannen, 14. Nov 2010 - 08:39, skrev:
Takk skal dere ha!
Selvsagt kan du bruke Jiggy hele sesongen , men for å snu litt på det , hvorfor skal du bare bruke den flua ???
Ihvertfall når du aldri fanger noe på den !!
Lars P
Only an extraordinary person would risk being outsmarted by a creature often less than twelve inches long, over and over again
Only an extraordinary person would risk being outsmarted by a creature often less than twelve inches long, over and over again
Skrevet 15. Nov 2010 - 07:57
Fordi jeg liker å fiske med forskjellige fiskeimitasjoner som feks: Runars deciver, jiggy, sild,clouser osv.
Noen av de bruker jeg mye på sommern og våren men rosa jiggy er vel den beste når man fisker midtvinters.
Noen av de bruker jeg mye på sommern og våren men rosa jiggy er vel den beste når man fisker midtvinters.
Skrevet 15. Nov 2010 - 10:20
Må si som lars, jeg skjønner ikke hvorfor du kun skal bruke jiggy. Du sier du liker å fiske med det, men du liker jo ikke å _ikke_ få fisk?
Ble en gang fortalt at om man skulle fiske sjøørret, gjaldt det å bevege seg og bytte fluer ofte. 30 kast uten napp i flua, så er det bare å bytte. Om jeg ser at det vaker/hopper fisk, og ikke får napp i flua mi, så skjønner jeg jo at det f.eks. ikke er småfisk de spiser på. Bytter da til marflo, børstemark, reke osv..helt til jeg treffer blink.
Ble en gang fortalt at om man skulle fiske sjøørret, gjaldt det å bevege seg og bytte fluer ofte. 30 kast uten napp i flua, så er det bare å bytte. Om jeg ser at det vaker/hopper fisk, og ikke får napp i flua mi, så skjønner jeg jo at det f.eks. ikke er småfisk de spiser på. Bytter da til marflo, børstemark, reke osv..helt til jeg treffer blink.
Skrevet 15. Nov 2010 - 11:42
CDC mannen, 15. Nov 2010 - 07:57, skrev:
Fordi jeg liker å fiske med forskjellige fiskeimitasjoner som feks: Runars deciver, jiggy, sild,clouser osv.
Man må alltid være på vakt etter hver eneste lille uregelmessige bevegelse i overflata da sjøørreten mange ganger ikke "vaker tydelig" men bare "cruiser" rundt rett under overflata og da er det om å få kasta på fisken rimelig kjapt.
Skitt fiske
Dette innlegget har blitt endret av Thormill: 15. Nov 2010 - 13:43
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere