Hopp til innhold

* * * * * 6 Stemmer

Sjøørret i vinter

285 svar i denne tråden

#281 Solano

• Medlem
  • 2 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Favorittfiske:Sjøørret, laks, sjørøye

Skrevet 22. May 2012 - 14:05

Såpass! :) Har vært en del tura i Tønsvika i det siste, men der e det helt dødt. Vel, unntaket e kansje fredag i forrige uke da æ fikk en på 200g å så et par stk som hoppa..

#282 royken

• Medlem
  • 205 Innlegg:
  • Interesser:Fluefiske og fluebinding
  • Favorittfiske:Ørret røye og litt laks

Skrevet I går, 09:10

Endelig fikk man kjenne røring i stangen igjen. Var en tur i Russeluft i gå kveld og der var Sø bitevillig. Fikk opp 3 fisk største på 7-800g mistet en skokk mindre fisk og mistet en kjempe som jeg ikke klarte og holde igjen..(kanskje laks) Kjempet i 5 min så takket den for kampen og slo med spolen og der sto jeg slukøra og forvirra på grunna og lurte på hva jeg kunne gjort annerledes... Blir nok hakket tykkere fortom neste gang..

Svigers fikk forøvrig en på 2kg en på 1kg og to under kiloen..

Artig når man kan fiske på stor vakende sjøørret på kvelden..

Roy

#283 Hoaas

• Medlem
  • 1241 Innlegg:
  • Interesser:Fiske og jakt med hund.
  • Favorittfiske:Ørret, sjøørret, røye, laks - i den rekkefølgen.

Skrevet I går, 17:55

Jeg fiska på Lathari, rafsnes og hemmeligplass i 3 timer igår, helt til klokka elleve..kjente ikke en dritt, så en svær jævel som var oppe på Lathari, men den forsvant like fort som den kom.

#284 Asbj.R.

• Medlem
  • 324 Innlegg:
  • Interesser:Gitarer og studio i tillegg til fluefiske
  • Favorittfiske:Sjørøye, sjøørret, laks

Skrevet I går, 21:17

Balsfjorden idag sammen med en kompis. Fikk hver sin sjørøye på 0,6-0,7 kg, og kompisen fikk ei til på 1,6 kg. Alle var ganske tynne og ble derfor satt ut igjen. Så endel fisk og var i kontakt med 2-3 stykker hver i tillegg til de som tok.
Gøy å være i gang igjen. :)
Johannes evangelium, 21. kapittel, 3. vers.
Simon Peter sier til dem: Jeg går avsted for å fiske. De sier til ham: Vi går også med deg. De gikk avsted og steg i båten; men den natt fikk de intet.
Etter inspirasjon av Izaak Walton, The Compleat Angler.

Asbj.R.

#285 royken

• Medlem
  • 205 Innlegg:
  • Interesser:Fluefiske og fluebinding
  • Favorittfiske:Ørret røye og litt laks

Skrevet I dag, 09:29

Var en tur i Russeluft igjen i går og for min del var det stille lenge. Fisket først men hvit reke så med en veldig knall rosa kjente ingen ting. Satt så på en standard rosa reke og pang.
I dag ble den med helt inn til land. Kunn en fisk i går men til gjengjeld en meget pen fisk på mellom 2,5 og 3kg. Fin fisk som var full av liv og ga meg en fin kamp. Fikk svømme videre og bli fet.

#286 Rypekongen

• Medlem
  • 704 Innlegg:
  • Interesser:Fiske og Jakt m fuglehund..også damer da selvfølgelig...:-)
  • Favorittfiske:Laks og anadrome arter, i startgropa m ørret

Skrevet I dag, 19:31

Varme i et par dager har tydeligvis satt fart i fisket. Var også en tur i går i Storfjorden og fikk 2 sjørøyer, begge i god kondisjon. Satte ut den ene av dem. Så og kjente flere fisker så var en positiv tur
Unum sed leonum

4 brukere har lest denne tråden

2 medlemmer, 2 gjester, 0 anonyme brukere