Hopp til innhold

- - - - -

Børstemark

12 svar i denne tråden

#1 CHRIS_E

• Medlem
  • 44 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Favorittfiske:I pluss grader

Skrevet 16. Apr 2011 - 22:27

Fungerer børstemarken enda??? fått noen SØ og en fin flyndre på børstemark den siste måneden men ingen den siste uken, er det mer små fisk i vannet nå eller er jeg bare uheldig. Har prøvd fiskeimitasjoner og men har hatt troen på ormen så den har vært mest brukt.

#2 Obbs

• Medlem
  • 491 Innlegg:
  • Skype-ID:obbs
  • Favorittfiske:Laks, sjøørret

Skrevet 16. Apr 2011 - 23:08

Vis innleggCHRIS_E, 16. Apr 2011 - 22:27, skrev:

Fungerer børstemarken enda??? fått noen SØ og en fin flyndre på børstemark den siste måneden men ingen den siste uken, er det mer små fisk i vannet nå eller er jeg bare uheldig. Har prøvd fiskeimitasjoner og men har hatt troen på ormen så den har vært mest brukt.
Bare å kjøre på med Børstemark, er i full gang her iallefall.
Det gjør heller ikke noe å bruke det en stund utover, sjøørreten tar.
Hadde heller satset på reker en fiskeimitasjoner, men det er min mening :msn-wink:
Har fiket bra på slike :

Vedlagt(e) fil(er)

I feel that two handed rods are best choosen "from the heart", and lines are best choosen to give that rod "soul".

Meiz.

#3 Erlend H

• Medlem
  • 230 Innlegg:
  • Favorittfiske:ørret, sjøørret++

Skrevet 17. Apr 2011 - 10:46

Kjør på med reker og fiskeimitasjoner. Prøv børstemarken, men hvis den ikke fungerer ganske umiddelbart og du vet det er fisk der så ville jeg brukt andre imitasjoner. Hvis det er mye børstemark i området så er fisken så hissig at det vil du merke nesten umiddelbart.
HUSK: Hva fisken tar kan endre seg fra minutt til minutt. Det som fanget ti ørreter for en time siden kan være ubrukelig nåPostet bilde

#4 CHRIS_E

• Medlem
  • 44 Innlegg:

Skrevet 17. Apr 2011 - 11:22

tnx

#5 Glenners

• Medlem
  • 75 Innlegg:
  • Interesser:Fiske.
  • Favorittfiske:SØ,BØ

Skrevet 17. Apr 2011 - 15:49

Børstemarken har sverming på fullmånde i april som er den 18... altså nu på mandag !
Mål før sesongen... BØ 2kg + SØ 7kg +

#6 Erlend H

• Medlem
  • 230 Innlegg:

Skrevet 17. Apr 2011 - 20:33

Vis innleggGlenners, 17. Apr 2011 - 15:49, skrev:

Børstemarken har sverming på fullmånde i april som er den 18... altså nu på mandag !
Dette er vel ikke ubestridte fakta, men la oss kalle det et godt tips, for det er detPostet bilde

#7 Glenners

• Medlem
  • 75 Innlegg:
  • Interesser:Fiske.
  • Favorittfiske:SØ,BØ

Skrevet 17. Apr 2011 - 21:53

Vis innleggErlend H, 17. Apr 2011 - 20:33, skrev:

Dette er vel ikke ubestridte fakta, men la oss kalle det et godt tips, for det er detPostet bilde

Hvis du er helt uviten så tenker du vel ikke på tidevann og strøm , så trur du at det fåregår i 24 timer i strekk fra den 16 til 20. så må du tru om igjen....
Mål før sesongen... BØ 2kg + SØ 7kg +

#8 Erlend H

• Medlem
  • 230 Innlegg:

Skrevet 17. Apr 2011 - 22:17

Vis innleggGlenners, 17. Apr 2011 - 21:53, skrev:

Hvis du er helt uviten så tenker du vel ikke på tidevann og strøm , så trur du at det fåregår i 24 timer i strekk fra den 16 til 20. så må du tru om igjen....

Har allerede hatt fantastisk fiske på børstemarksverming i år, så jeg vet vel at det er litt mere nyansert enn som så. Tror vel dette skyldes at det er utrolig mange arter. At det er en stor sannsynlighet for at en av dem svermer i morgen er helt sikkert riktig . At svermingen til en art ikke pågår kontinuerlig i fire døgn er jeg også helt enig i.
Men jeg vet av erfaring at det kan lønne seg å fiske med børstemark både før og etter fullmåne i april.

Uansett; Det var ikke meningen å virke nedlatende mot ditt innlegg. Det er et veldig bra tips som jeg så sant det lar seg gjøre følger selv.

#9 CHRIS_E

• Medlem
  • 44 Innlegg:

Skrevet 18. Apr 2011 - 16:52

Litt tvetydig for min del, men er det sverming hele døgnet eller begrenser det seg til det blir mørkt???

#10 Erlend H

• Medlem
  • 230 Innlegg:

Skrevet 19. Apr 2011 - 08:05

Ofte i kveldinga og utover natta. Kan også være godt fiske på morgenen etter. Men har også opplevd sverming midt på dagen, så det finnes vel ingen oppskrift på det. Var og fisket i går, men da var det ikke tegn til børstemark. Da tok fisken mygg og ville ikke ha noe annetPostet bilde

#11 CHRIS_E

• Medlem
  • 44 Innlegg:

Skrevet 20. Apr 2011 - 21:32

Var heldig i går kveld og fant en sverm med børstemark, artig å se hvordan fisken reagerer. Så en flyndre hoppe ut av vannet med hele kroppen, en ål og masser av torsk. Var faktisk så mye mark i vannet at jeg kroket en på flua.

Dette var forsåvidt på kveldingen og varte i en times tid med sykt bett fra fisken så forsvant alt like fort som det kom

#12 Erlend H

• Medlem
  • 230 Innlegg:

Skrevet 21. Apr 2011 - 12:59

Vis innleggCHRIS_E, 20. Apr 2011 - 21:32, skrev:

Var heldig i går kveld og fant en sverm med børstemark, artig å se hvordan fisken reagerer. Så en flyndre hoppe ut av vannet med hele kroppen, en ål og masser av torsk. Var faktisk så mye mark i vannet at jeg kroket en på flua.

Dette var forsåvidt på kveldingen og varte i en times tid med sykt bett fra fisken så forsvant alt like fort som det kom

Postet bilde Det er slike øyeblikk vi lever for Postet bilde

#13 Ken Guru

• Medlem
  • 195 Innlegg:
  • Interesser:Liv og leven, folk og fisk!
  • Favorittfiske:Natriumhypokloritt skrått medstrøms!!!

Skrevet 30. Apr 2011 - 23:14

Hele påskehelga var det voldsom vakfest rundt Onsøy i Fredrikstad. Dette startet ved halvåtte tida og varte minst til halv tre på natta. Fikk absolutt ingenting etter at denne orgien var igang... Prøvde flere børstemark, streamere, tanglopper, reker, deceivers, clousers, og tsunamimuddlere. Dessverre ver det så masse morild at lina mest av alt liknet en lang laserpisk og som enkelt avslørte meg. (Har hørt at morild ikke er så bra ved fluefiske, og det lot til å stemme godt det.)

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere