Hei
Jeg har øynene veldig vendt innover og er nok topp 10 trangsynst: nå er du advart
Stangen din er jo bamsemums (nevnte noen grillpølser i samband med denne?)
Bamsemums er godt, deilig sjokolade utenpå, overraskelsen kommer inne der den søte myke velgjorte skummet siver inn mellom tennene og jam jam jam.
Etter min erfaring med akkurat din stang ville jeg IKKE gått for lengre klumper enn 10.5 til 11 meter! Da mister du fart eller du må treffe sykt godt hver gang.
Kjøp #8/9 og kapp ned til nevnte meter og jeg er rimelig sikker på at du får en ny vår.
Ellers ville jeg heller ikke oversteget 28gram og maks 30 gram med mindre klumpen er ekstremt kort og du vil ha en "sluk".
Det er absolutt ikke noe galt med stangen, men jeg mener bestemt at JA kastebevegelsen er den samme for tunge og lette stenger, men akselerasjonen i utkast er annerledes.
Hvis du gyver på som med en 15 foter VIL du få griserumper med mindre klumpen er kort nok og da er kort nok 10 meter og maks 11 meter
Gå flatt inn i innkast, få opp farten på skiten, skyv rolig i starten til du kjenner vekten i utkastet, ikke rykk til, men øk jevnt til bråstopp, da vil tuppen IKKE gi seg. Dette blir mer kresent jo lettere tohånds du bruker.
Dette er jo standard teknikk, men med en lett kjepp kommer feilene i kraftbruk tydelig frem.
Med kortere klump vil du kjenne at skummet fra bamsemumsen siver ut mellom tennene, som er en sødmefylt opplevelse for livet.
Du kan og gå ned i vekt på denne sommerkjeppen uten problem.
Selv bruker jeg 28-30 gram på min #8 laget av en helt annen produsent.
Klumper som fungere VELDIG bra på min er:
Powertaper Hoover Int 29 gram 11 meter
Powertaper synk2/3 28 gram 10.5 meter
Powertaper flyt synk 3, 26 gram og 10.5 m, denne ble feilkappet, men fungerer fint med litt mindre vekt siden lengden er kort.
Hardy flyt synk 1 #9/10 kappet noe og med vekt 26 gram og 11 meter (litt lett, men fint presentasjon og ingen problem å hive ut)
Forøvrig er jeg ganske sikker på at Loop Otpi adapted (slowint belly)ferdig kappet vil passe stangen da disse er korte, fordelen er et fleksibelt system med utskiftbare tupper.
Lykke til
Hilsen innoverøyd koreasame!
Dette innlegget har blitt endret av Tres Bien: 24. Apr 2011 - 16:04