Hopp til innhold

- - - - -

minicon løkker-kraftoverføring

1 svar i denne tråden

#1 kapteink

• Medlem
  • 28 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Interesser:fjell ,fiske &
    rock n roll
  • Favorittfiske:ørret

Skrevet 22. May 2011 - 09:43

hei

Jeg har en mistanke om at kraftoverføringen fra kastelinje til fortom blir redusert hvis man bruker ferdige minicon løkker i enden av kastelinja. Dette påvirker turn over av fortom og presetasjon av flua.

Ser ut som det blir litt "slakke" akkurat i overgangen kan du si.

Er det noen andre som har erfaring eller meninger rundt dette?

k

#2 baurhunden

• Medlem
  • 2112 Innlegg:
  • Kjønn:Mann

Skrevet 22. May 2011 - 12:58

Vis innleggkapteink, 22. May 2011 - 09:43, skrev:

hei

Jeg har en mistanke om at kraftoverføringen fra kastelinje til fortom blir redusert hvis man bruker ferdige minicon løkker i enden av kastelinja. Dette påvirker turn over av fortom og presetasjon av flua.

Ser ut som det blir litt "slakke" akkurat i overgangen kan du si.

Er det noen andre som har erfaring eller meninger rundt dette?

k

Ja, kaptein, enig! Jeg bruker å legge/stryke på litt aquasure i overgangen mellom løkka og lina for å unngå den "slakken" du opplever, da blir det en stivere og jevnere overgang. :) Jeg tror og at dersom en ikke legger på aquasure på dette punktet ettervert vil oppleve at dette blir et svakt punkt pga. de gjentatte belastninger denne "slakken" gjennomgår på vert eneste kast over tid. Det går selvsagt an å prøve å få satt på ferdigløkka så klint inntil enden på lina som mulig, men en viss "slakke" er nesten ikke til å unngå. Men det er vel på tide at vi lærer oss å sveise løkker med hjelp av krympeslange som det så flott blir illustrert her :wink: : http://www.storoien-...rad-a-tips.html
Stao no pao!

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere