Hei igjen, Fisker endel om kvelden etter so og bruker hodelykt til aa knyte paa nye fluer og naar jeg beveger meg rundt hvis det er veldig morkt,
Er da usikker paa om det skremmer fisken naar lyset er paa i de faa minuttene et flue skift tar?? Evt kan man bare la lykten staa paa hele tiden???
Hodelykt AV/PAA
Startet av CHRIS_E, Jul 19 2011 11:10
4 svar i denne tråden
Skrevet 19. Jul 2011 - 11:10
Skrevet 28. Jul 2011 - 15:42
Har ikke så mye å si om du ikke blafrer. Jeg liker å ikke ha den på når jeg fisker, liker å ha nattsynet.
Men du trenger ikke å bekymre deg, det er mange myter.
Men du trenger ikke å bekymre deg, det er mange myter.
Skrevet 28. Jul 2011 - 15:53
CHRIS_E, 19. Jul 2011 - 11:10, skrev:
Hei igjen, Fisker endel om kvelden etter so og bruker hodelykt til aa knyte paa nye fluer og naar jeg beveger meg rundt hvis det er veldig morkt,
Er da usikker paa om det skremmer fisken naar lyset er paa i de faa minuttene et flue skift tar?? Evt kan man bare la lykten staa paa hele tiden???
Forstår at du fisker i saltvann men jeg tror neppe forskjellen er stor sammenlignet med ferskvann og SØ fiske der. Jeg mener det er skikkelig FY og lyse med lykt spesielt når man er utvadet. Jeg har dog gjort dette i fullstendig mørke hvis SØ fisket er fullstendig dødt og før jeg går hjem for kvelden av ren nyskjerrighet for å prøve å se om det står fisk nede på grunna i hølnakken. Kan ivertfall da bekrefte at både SØ og laks får skikkelig fart i ræva når de blir direkte belyst.
Salaren
Salaren
Når det gjelder fiske så er aldri noe sikkert, unntatt en ting og det er at den som ikke fisker heller ikke får fisk.
Når det gjelder fiske så er aldri noe sikkert, unntatt en ting og det er at den som ikke fisker heller ikke får fisk.
Skrevet 15. Dec 2011 - 12:42
Har du hodelykt: Snu deg vekk fra vannet når du knyter på ny flue, eller fikler med snøret. Lys på vannet er nei nei nei. Du kan også bruke ei lykt med liten og konsentrert lys-stråle for å ikke avsløre deg.
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere