HEI, noen som har peiling på om det hjelper med en sånn spray til flua som gjør at den flyter?:D sier takk for alle svar!!:D:D
flue spray
Startet av fiske er konge, Jul 24 2011 11:39
3 svar i denne tråden
Skrevet 24. Jul 2011 - 11:39
Skrevet 24. Jul 2011 - 11:57
Har aldri brukt spray. Dypper fluer en god stund i noe flytende og lar dem tørke natta over. Det hjelper mye. Ellers har dette forumet/denne siden en nøyaktig beskrivelse om hvordan preparere flytende fluer. Her finner du alle opplysninger du trenger.
Skrevet 06. Aug 2011 - 19:35
Vil tro meste av slik spray er silikonbasert, fungerer helt sikkert greit nok.
Selv bruker jeg stort sett bare fett, nå fortiden har jeg brukt TMC Dry Magic. Syns den har fungert ganske greit. Loon Aquagel brukte jeg mye før. fungerte også veldig bra.
Det er noen fluer jeg stort sett bare bruker pulver på, feks, cdc mygg, cdc vårfluer etc. Der bruker jeg TMC Dry shake.
Selv bruker jeg stort sett bare fett, nå fortiden har jeg brukt TMC Dry Magic. Syns den har fungert ganske greit. Loon Aquagel brukte jeg mye før. fungerte også veldig bra.
Det er noen fluer jeg stort sett bare bruker pulver på, feks, cdc mygg, cdc vårfluer etc. Der bruker jeg TMC Dry shake.
Skrevet 07. Aug 2011 - 14:35
Mulig at sprayene har blitt mye bedre, men "back in the days" de lagde alltid en oljefilm på vannet når flua landet.
Husk også på at CDC fluer må prepareres med egne type midler.
TMC dry magic som nevnes er et godt preparat, jeg liker også Marc Petitjean CDC OIL,
denne er også overlegen god til forhåndspreparering: Loon Hydrostop. Det går også helt greit å bruke denne ute i felt, og lufttørke flua i kastet.
Du har mange forskjellige hjelpemidler og preparater som man benytter for å holde flua oppe, f. eks på foamen på vårfluepuppene mine bruker jeg flytepasta som er fastere en de andre midlene som er nevnt.
Jeg bruker denne etter at jeg har blåst på fluene mine Marc Petitjean Amadou Dryer, deretter påfører jeg flytemiddel eller bruker Loon Blue Ribbon (Risteboks) eller noen andre typer. Igjen, husk dette med preparater beregnet til CDC fluer.
Husk også på at CDC fluer må prepareres med egne type midler.
TMC dry magic som nevnes er et godt preparat, jeg liker også Marc Petitjean CDC OIL,
denne er også overlegen god til forhåndspreparering: Loon Hydrostop. Det går også helt greit å bruke denne ute i felt, og lufttørke flua i kastet.
Du har mange forskjellige hjelpemidler og preparater som man benytter for å holde flua oppe, f. eks på foamen på vårfluepuppene mine bruker jeg flytepasta som er fastere en de andre midlene som er nevnt.
Jeg bruker denne etter at jeg har blåst på fluene mine Marc Petitjean Amadou Dryer, deretter påfører jeg flytemiddel eller bruker Loon Blue Ribbon (Risteboks) eller noen andre typer. Igjen, husk dette med preparater beregnet til CDC fluer.
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere