Alt for langt til Rena!! ..og mye skau rett i ryggen!! Ørretfiske ovenfor den laksefiskende delen av Drammenselva er supert. På under en time er du på Åmot. Nydelig natur og fin elv lett tilgjengelig med flue! Tips!! Linnerudøra!!
Ellers ... fra Drammen bruker jeg 1t 20min til Holman Camping mellom Rollag og Veggeli i Numedalslågen. Lei hytte for 300 kr. Har supert toalettanlegg, men ta med det du skal lage mat på og spise av og med. (Ingen vits at sånt er på hytta, for folk rapper det bare med seg). Nedover fra campen en utrolig vakker turvei i løvskog og kulturlandskap hele tida tett på elva. Fisk nesten hele veien og flotte vadeplasser. Favorittplassene mine er ovenfor og nedenfor hengebrua (gå gjerne over, for på nedsida på østsida har du et flott fiske) Tidlig høst her med nyslåtte kornåkre, sol, beitende kyr, stavkjrka og fjernt bilsus er balsam for sjelen!!
Fra Oslo: Bare fin vei: 4-felts til Drammen, Strømsåstunnelen til Nedre Eiker, Strøken vei Hokksund og videre til Kongsberg. NULL KØ!! ... og i Numedal: Full fart på flott vei ....Helt fram!!
PS!! Ta gjerne opp noen matfisk, men resten setter du ut!
Dette innlegget har blitt endret av Mattis!: 16. Aug 2011 - 01:03