Hopp til innhold

- - - - -

Forslag til elv i Østlands-området

• Du kan ikke svare på denne tråden
4 svar i denne tråden

#1 bluebird

• Medlem
  • 432 Innlegg:
  • Favorittfiske:Laks, Sjøørret, Tørrflueørret (prøver ihvertfall)

Skrevet 14. Aug 2011 - 12:34

Hm.... trenger en laksefiskepause + bli litt bedre på ørretfiske i elv. Noen forslag til en interessant elv i Øslandsområdet? Sånn ca. passe for en helgetur med bil med utgangsspunkt i Oslo?

Takknemlig for alle tips (eventuelt også på PM).

Mvh

Bluebird (som nybegynner å regne på brunørret i elv)

Dette innlegget har blitt endret av bluebird: 14. Aug 2011 - 12:35

”..you end up remembering the great uncaught fish as vividly as you do the caught ones, - and just as fondly, too, because there’s a part of every fisherman that roots for the fish” John Gierach

#2 thomashalv

• Medlem
  • 291 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Interesser:Fluefiske
  • Favorittfiske:Tørrfluefiske etter ørret

Skrevet 14. Aug 2011 - 22:40

Rena?

Flott elv, grei kjøretur fra Oslo.

#3 bluebird

• Medlem
  • 432 Innlegg:
  • Favorittfiske:Laks, Sjøørret, Tørrflueørret (prøver ihvertfall)

Skrevet 15. Aug 2011 - 23:51

Ser bra ut. Takk for tipset.

Mvh

Bluebird
”..you end up remembering the great uncaught fish as vividly as you do the caught ones, - and just as fondly, too, because there’s a part of every fisherman that roots for the fish” John Gierach

#4 Mattis!

• Medlem
  • 1517 Innlegg:

Skrevet 16. Aug 2011 - 00:44

Alt for langt til Rena!! ..og mye skau rett i ryggen!! Ørretfiske ovenfor den laksefiskende delen av Drammenselva er supert. På under en time er du på Åmot. Nydelig natur og fin elv lett tilgjengelig med flue! Tips!! Linnerudøra!!

Ellers ... fra Drammen bruker jeg 1t 20min til Holman Camping mellom Rollag og Veggeli i Numedalslågen. Lei hytte for 300 kr. Har supert toalettanlegg, men ta med det du skal lage mat på og spise av og med. (Ingen vits at sånt er på hytta, for folk rapper det bare med seg). Nedover fra campen en utrolig vakker turvei i løvskog og kulturlandskap hele tida tett på elva. Fisk nesten hele veien og flotte vadeplasser. Favorittplassene mine er ovenfor og nedenfor hengebrua (gå gjerne over, for på nedsida på østsida har du et flott fiske) Tidlig høst her med nyslåtte kornåkre, sol, beitende kyr, stavkjrka og fjernt bilsus er balsam for sjelen!!

Fra Oslo: Bare fin vei: 4-felts til Drammen, Strømsåstunnelen til Nedre Eiker, Strøken vei Hokksund og videre til Kongsberg. NULL KØ!! ... og i Numedal: Full fart på flott vei ....Helt fram!!

PS!! Ta gjerne opp noen matfisk, men resten setter du ut!

Dette innlegget har blitt endret av Mattis!: 16. Aug 2011 - 01:03

Mattis!

"90% av det jeg tjener bruker jeg på fluefiske, resten sløser jeg bort!"

#5 Gabrielsen

• Medlem
  • 48 Innlegg:
  • Skype-ID:Gabrielsen
  • Favorittfiske:ørret og alle andre

Skrevet 17. Aug 2011 - 00:02

Akkurat nå er vel Linnerudøra under vann, elva går på ca 700 kubikk (noe lenger ned) : http://www.hellefoss...ide=sVannforing
Men ellers enig i at det er et flott område for ørretfiske

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere