Hej!
Sommaren går mot sitt slut, vilket som vanligt innebär att det är dags att planera nästa.... Efter diskussioner jobbas det nu efter ett hyfsat enkelt (?) koncept - ta bilen, köra upp till Finnmark, parkera, promenera ut, fiska 7 dagar, fara hem. Enda problemet är att ingen av oss varit dit förut. Tanken är att utforska delarna söder om Iesjavri (Ragesjokk bland annat), och alla tips som Ni vill bidra med tas tacksamt emot. Gärna tips på fiskeplatser, men det viktigaste handlar om lite mer praktiska saker, typ var man kan parkera bilen (har till exempel sett på kartan http://kart.finn.no/ att det går en väg upp till ett ställe som heter Luhppojohka några kilometer nordöst om Masi - kan/får man köra bilen dit & parkera?), var man desinficerar redskap etc.
Om ngn därute kan/vill dela med sig av sina erfarenheter vore det suveränt. PM:a gärna isf.
Tack på förhand
mvh Daniel
PS. Vi fiskar för nöjes skull, inte för mat. Visst kan det bli en stekt harr eller 2, men 99% är C&R. Jag klarar också att hålla tyst om eventuella tips jag får. DS.
Finnmarksvidda 2012
Startet av bs.Daniel, Aug 16 2011 12:14
9 svar i denne tråden
Skrevet 16. Aug 2011 - 12:14
Skrevet 16. Aug 2011 - 14:29
Menne jeg vil jo også være med
Skrevet 16. Aug 2011 - 15:03
Finns det plats i bilen/tältet är det bara att du hakar på...
Skrevet 16. Aug 2011 - 15:15
Om det er plass i bilen eller ikke vet jo dere.. og telt er ikke noe problem.. det kan man altids ta med selv ;)
Skrevet 17. Aug 2011 - 20:50
Kom på en sak till; tar gärna emot tips om när på sommaren det rekommenderas att man besöker Vidda.
mvh Daniel
mvh Daniel
Skrevet 27. Aug 2011 - 08:41
bump...
Skrevet 27. Aug 2011 - 14:13
Tror jeg ville valgt august så man slipper og bli spist opp av mygg. Bruker og være bra temp og vær og.
Skrevet 29. Aug 2011 - 15:40
Tack för det! Någon som har koll på var det funkar att parkera om man har tänkt sig in mot Ragesjavri (som jag nämnde ovan)?
mvh Daniel
mvh Daniel
Skrevet 30. Aug 2011 - 15:01
bs.Daniel, 29. Aug 2011 - 15:40, skrev:
Tack för det! Någon som har koll på var det funkar att parkera om man har tänkt sig in mot Ragesjavri (som jag nämnde ovan)?
mvh Daniel
mvh Daniel
Burde ikke bli noe problem og parkere noen sted der oppe . Det er svært øde oppi der og strengt tatt mulig og parkere overalt.
Desinfisering kan du mulig få gjort i Kautokeino, ring her og hør :
Kautokeino JFF,Ole A.Triumf,Ajastealli, 9520 Kautokeino .Tlf. +47 78 48 67 46
Eller desinfiser i Sverige og få plombert utstyr før dere reiser over hit.
Jeg ville også prøvd å ha litt mere tid til rådighet , eventuell litt fleksibel reiseplan. Vidda er ganske værhard og nordavinden kan stå på ei uke med uflaks.
royken, 27. Aug 2011 - 14:13, skrev:
Tror jeg ville valgt august så man slipper og bli spist opp av mygg. Bruker og være bra temp og vær og.
Jeg ville valgt tidlig Juli, Mygg må du tåle på vidda og du har større sjanser for klekkinger av døgnfluer i drittvær tidlig. i August er det Vårfluer og Bibio som er kongene der oppe og de liker IKKE dårlig vær.
Forøvrig kan ting skje tidlig, i år var jeg i nevnte område rundt 8 Juli, da var det 25 grader og mye Vårfluer alt
Lars P
Only an extraordinary person would risk being outsmarted by a creature often less than twelve inches long, over and over again
Only an extraordinary person would risk being outsmarted by a creature often less than twelve inches long, over and over again
Skrevet 30. Aug 2011 - 18:13
Tack för tipsen! Lutar nog åt att vi tar oss iväg någon gång i början på Juli. Myggen får vi helt enkelt stå ut med... Skickade ett PM med lite funderingar till dig Lars. Svara bara om du vill
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere