Jeg har denne sommeren vært ute og fisket endel i vanna på høg-jæren, men jeg sliter med å få fisken til å bite noe spesielt. Det vannet jeg har hatt best resultat i er Litlamoset, med har ikke fått mye fisk der heller. Med andre ord så trenger jeg så sårt tips om hvor og hvordan jeg skal fiske for å få bedre resultater. Fisker ganske variert, men mest med fluestang.
Elver med ørret er også veldig gøy, så hvis noen har tips om noen gode elver så tar jeg veldig gjerne imot det ;) Har noen erfaringer med elva som går fra Litlamoset og ned til Undheim?
Jeg fisker alene, så hvis jeg får et tips så er det ikke 15 mann som står der og fisker dagen etterpå ;)
Tar veldig gjerne imot tips både her og på PM.
3 svar i denne tråden
Skrevet 18. Aug 2011 - 22:07
Skrevet 29. Nov 2011 - 13:33
Heihei! 
jeg har også fiska i endel i Litla Moset i år, har ikkje heller fått så mye fisk....
så jeg tenker at de nesten ikke er så mye men aner ikke
lurer faktisk på de samme som deg hvor det er ørret elver i rogaland elle jæren
jeg har også fiska i endel i Litla Moset i år, har ikkje heller fått så mye fisk....
så jeg tenker at de nesten ikke er så mye men aner ikke
lurer faktisk på de samme som deg hvor det er ørret elver i rogaland elle jæren
Skrevet 16. Dec 2011 - 16:03
hei 
jeg fisker veldig mye på jæren, men ikke høgjæren.
fisker en god del i frøylandsvannet, og i ei elv som renner i i den, og ei som renner ut, og får mellom 5-10 ørreter hvert år på mellom 1-1,5kg
frøylandsvannet inneholder utrolig mye stor ørret, og ørret på 1kg+ er ikke uvanelig ;)
fisker en god del i frøylandsvannet, og i ei elv som renner i i den, og ei som renner ut, og får mellom 5-10 ørreter hvert år på mellom 1-1,5kg
frøylandsvannet inneholder utrolig mye stor ørret, og ørret på 1kg+ er ikke uvanelig ;)
fluerekorder:
laks 7kg på guidline enhånds #5 fortom 0,25mm
ørret 1,2kg guidline enhånds #5 fortom 0,22mm
sjøørret 0,5kg guidline enhånds #5 fortom 0,25mm
Andre rekorder:
ørret 2,3kg
torsk 15,6kg
sei 10kg
kveite 34kg
rødspette 3kg
havmus 4kg
rødflekket småhai 1,8kg
laks 7kg på guidline enhånds #5 fortom 0,25mm
ørret 1,2kg guidline enhånds #5 fortom 0,22mm
sjøørret 0,5kg guidline enhånds #5 fortom 0,25mm
Andre rekorder:
ørret 2,3kg
torsk 15,6kg
sei 10kg
kveite 34kg
rødspette 3kg
havmus 4kg
rødflekket småhai 1,8kg
Skrevet 13. May 2012 - 18:12
TommyL, 16. Dec 2011 - 16:03, skrev:
hei 
Har du fått såpass stor fisk i elvene rundt Frøylandsvannet, eller i selve vannet? Regner med elven ut er den ved Bryne (Sandtangen), men hvilken elv er det du fisker i som går inn? Ved Kverneland Bil (eller hva det er som ligger der)??
GET FISH OR DIE TRYING
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere