Hopp til innhold

- - - - -

Speycast!

4 svar i denne tråden

#1 LarvikLars

• Medlem
  • 4 Innlegg:
  • Favorittfiske:ørret, sjøørret, krabber :)

Skrevet 08. Sep 2011 - 13:31

Hei! Jeg er en erfaren fluefisker med et halvt års erfaring:). Har med mye trening og litt hjelp lært meg å kaste "ordentlig". Så det er ikke noe problem lenger, men nå ønsker jeg å lære nye metoder å kaste på. Har ofte merket at fisket blir begrenset på grunn av skog og lignende bak meg. Derfor håper jeg noen kan gi meg gode råd til Spey cast, Rullekast eller liknende:)

Youtube har noe bra :)

#2 svensvik

• Støttemedlem
  • 854 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Favorittfiske:Laks

Skrevet 08. Sep 2011 - 13:48

Hvis du scroller slik at du ser toppen av denne sida, hva med å trykke på knappen "kasteskolen?" Ellers er et kurs sterkt å anbefale.

#3 Obbs

• Medlem
  • 491 Innlegg:
  • Skype-ID:obbs
  • Favorittfiske:Laks, sjøørret

Skrevet 08. Sep 2011 - 14:32

http://www.amazon.co...o/dp/B001LKS5V4

Får du tak i denne filmen, er det mye nyttig og se på.
I feel that two handed rods are best choosen "from the heart", and lines are best choosen to give that rod "soul".

Meiz.

#4 hpw

• Medlem
  • 5 Innlegg:

Skrevet 14. Sep 2011 - 19:13

Har vært i samme situasjon som deg. En utvidelse av reportoaret kan føre til mer fiskeglede gjennom mestring av ulike forhold. Har selv benyttet kasteskolen og div YouTube filmer, pløyd gjennom mange bøker om emnet for så å trent mye på egenhånd. Dette gir resultater, men ingenting er så effektivt som å få en dyktig fluekaster til å vise og feilrette litt nå og da. Da slipper en å bruke mye tid på å finne ut alle sammenhengene selv.

#5 Petrovic

• Medlem
  • 94 Innlegg:
  • Skype-ID:Nesa Petrovic
  • Favorittfiske:ørret

Skrevet 14. Sep 2011 - 23:13

http://www.fluefiske...ssiker-er-skapt

Jeg synes at denne boka er veldig bra. Her beskrives alle bevegelsene steg-for-steg :)

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere