Hopp til innhold

- - - - -

Langline

57 svar i denne tråden

#41 MariusN

• Medlem
  • 913 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Favorittfiske:laks/SØ

Skrevet 10. Jan 2012 - 21:30

Ja må nok bli i sjøen, åpent vann på Fornebu/Rolfstangen hvis du bor i Oslo området.

#42 buddy

• Støttemedlem
  • 157 Innlegg:
  • Skype-ID:buddy
  • Favorittfiske:laks,ørret

Skrevet 10. Jan 2012 - 21:58

Fint, bor i Asker,Kan sjekke litt jeg også

#43 Tommy...

• Medlem
  • 487 Innlegg:
  • Favorittfiske:Laks, sjøørret og ørret...

Skrevet 10. Jan 2012 - 22:39

Vis innleggMariusN, 10. Jan 2012 - 20:53, skrev:

Da er den nye vector lina fra SnakeRiver i hus og på snella! Hvis jeg finner åpent vann til helgen blir det testing (trening, må faen meg lære meg dette her med laaange liner)! Galskap å stå midtvinters å kaste tohånds men hvis noen her på østlandet har lyst å bli med så er dat bare å synge ut!

Mairus

Gratulerer med ny line Marius og takk for utrolig flotte fluer.

Jeg kunne godt tenkt meg å kaste til helgen, men må høre med regjeringa først:-)

Tommy

#44 MariusN

• Medlem
  • 913 Innlegg:

Skrevet 11. Jan 2012 - 18:08

Vis innleggTommy..., 10. Jan 2012 - 22:39, skrev:

Gratulerer med ny line Marius og takk for utrolig flotte fluer.

Jeg kunne godt tenkt meg å kaste til helgen, men må høre med regjeringa først:-)

Tommy

Hyggelig om vi hadde blitt flere, kunne funnet en plass litt mitt i mellom så blir det ikke så ille mye kjøring Hvis is er et problem kan vi evt komme lenger sørover mot deg Tommy!

Vi kan snakkes nærmere hvis du får grønt lys av sjefen :thumbup:

#45 buddy

• Støttemedlem
  • 157 Innlegg:

Skrevet 13. Jan 2012 - 15:40

Hei var og sjekket fohold på forskjellige steder i Asker og fant ut at på Sjøstrand var det veldig bra .11 m/s med vind fra nordvest,men den gikk 150m lenger ut,fine kasteforhold i bukta

#46 MariusN

• Medlem
  • 913 Innlegg:

Skrevet 13. Jan 2012 - 17:38

Fått noen timer disp fra sjefen så jeg er klar! Når på dagen kunne du tenke deg? Vi kan ta resten på pm så slipper vi "forsøple" tråden:) Bare å si fra flere vil bli med!

#47 Tom Larsen

• Medlem
  • 1352 Innlegg:
  • Interesser:Team Loop Norge

Skrevet 13. Jan 2012 - 17:46

Vis innleggMariusN, 13. Jan 2012 - 17:38, skrev:

Fått noen timer disp fra sjefen så jeg er klar! Når på dagen kunne du tenke deg? Vi kan ta resten på pm så slipper vi "forsøple" tråden:) Bare å si fra flere vil bli med!

Om dere skal trene langlinespey på Sjøstrand, så kan jeg være veldig interessert i å være med. Jeg kommer vel neppe noen gang til å kunne ta opp kampen med Tommy og de andre store råskinnene, men det kan være morsomt å prøve seg litt mer på langlinespey! 8)

#48 MariusN

• Medlem
  • 913 Innlegg:

Skrevet 13. Jan 2012 - 18:27

Ræva selv så ikke vær bekymra! Skal vi si klokka 11 på sjøstrand?

#49 buddy

• Støttemedlem
  • 157 Innlegg:

Skrevet 13. Jan 2012 - 18:28

Ser ut som det løyer betraktlig fra kl 12 og utover i morgen med samme vindretning,for meg passer det når som helst

#50 MariusN

• Medlem
  • 913 Innlegg:

Skrevet 13. Jan 2012 - 18:33

Vis innleggbuddy, 13. Jan 2012 - 18:28, skrev:

Ser ut som det løyer betraktlig fra kl 12 og utover i morgen med samme vindretning,for meg passer det når som helst

La oss si klokka 12 :clapping: Kunne du lagt ut en gulesider link eller? Har ikke vært der ute på mange år...

#51 Tommy...

• Medlem
  • 487 Innlegg:
  • Favorittfiske:Laks, sjøørret og ørret...

Skrevet 13. Jan 2012 - 19:12

Hi... Tror det blir vanskelig for meg, men får jeg mulighet ringer jeg i morgen.

Tommy

#52 MariusN

• Medlem
  • 913 Innlegg:

Skrevet 13. Jan 2012 - 20:00

Bare å slå på tråden Tommy dersom du får tid!

http://kart.gulesider.no/m/9bHOL

#53 GeirH

• Medlem
  • 110 Innlegg:

Skrevet 13. Jan 2012 - 23:22

Vis innleggmoby, 01. Jan 2012 - 13:24, skrev:

Godt Nytt 2012 :thumbup:

Hva bør en kjøpe av langline som funker til praktisk fiske? Dvs ikke ren flyt....
Nextcast har en hvor du kan skifte spisser. Er det en langline? Erfaringer noen?

Har hatt og solgt en Hardy speyline og en Carron Jetstream. Gode liner men ble ikke brukt pga at jeg nesten aldri fisker med flyt. Flyt = enhånds

Når det gjelder helliner med utskiftbare spisser har jeg mest brukt Nextcast Winter Autority 55 de siste sesongene. Dette er glimrende, lettkastede liner med klumpdele mellom 17 - 20 m avhengig av lineklasse. Disse linene er laget for å kunne vende over kraftige synkespisser og store fluer, men hvis du bruker flyte spissen som følger med, er lina også fin til finfiske med små fluer. Nextcast har også hel liner med utskiftbare spisser som har både kortere og lengre klumpdel enn WA 55, henholdsvis WA 45 og WA 70. Disse linene er også å få kjøpt som lang-klump versjoner, her er det en løkke kobling midt på baktaperingen slik at linene blir litt kortere enn helline versjonen.

Bør vel nevne at jeg er knyttet til Nextcast :wink:

#54 buddy

• Støttemedlem
  • 157 Innlegg:

Skrevet 14. Jan 2012 - 09:47

Hei da blir det idag kl 11 på Sjøstrand i Asker

#55 MariusN

• Medlem
  • 913 Innlegg:

Skrevet 14. Jan 2012 - 17:09

Takk for en fin økt i dag Buddy! Det gikk bedre og bedre etter litt prøving og feiling! Vi får ta noen flere økter i nærmeste framtid så skal vi nok få dreisen på dette før sesongen starter!

Marius

#56 buddy

• Støttemedlem
  • 157 Innlegg:

Skrevet 14. Jan 2012 - 18:10

Takk, det samme til deg og.Det løsna jo veldig bra for deg ettervært med trange bukter og lange kast gøy,må nok skaffe et sånt snøre eller det kanskje er teknikken det står på :wink:

#57 MariusN

• Medlem
  • 913 Innlegg:

Skrevet 14. Jan 2012 - 23:17

Ja løsna litt men det er som vi sa, hadde ikke vært hyggelig å komme bak oss to i elva i dag :clapping: Bare å trene, dette er gøy! Neste gang får vi ta med en engangsgrill og bruke dagen der. Kjempe fint område for å kaste, skjermet og fint!

#58 MariusN

• Medlem
  • 913 Innlegg:

Skrevet 18. Jan 2012 - 20:29

Blitt litt hekta på lange liner :clapping: Tenkte meg å ta noen kaste timer til helgen, noen som vil henge med? Tenkte meg til Sjøstrand.

Marius

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere