Hopp til innhold

* * * * * 2 Stemmer

VM i Norge 2012

30 svar i denne tråden

#21 Tom Larsen

• Medlem
  • 1352 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Interesser:Team Loop Norge

Skrevet 25. Jan 2012 - 20:26

Vis innleggkufo, 25. Jan 2012 - 20:07, skrev:

heisann....
hvordan e de barrio gt 140 linene å kaste/fiske med....?

kurt....

Barrio GT140(S) er ganske lik SA ED kastemessig og fiskemessig, de er begge WF liner med ekstremt lang klump og med tyngden i fremre del av klumpen. De fungerer flott til overhodekasting, men jeg synes personlig at en slik profil blir litt kritisk i timingen til vannkast. Linen kommer i to fargevarianter den med S-modellbetegnelsen er oransje, men den uten er beige.

Barriolinene er svært rimelige, den siste jeg bestilte kom på omtrent kr 225,- , levet i postkassa.
Du kan kjøpe dem her fra Mike Barrio: http://www.flylineshop.com/

#22 kufo

• Medlem
  • 63 Innlegg:

Skrevet 25. Jan 2012 - 20:29

Vis innleggTom Larsen, 25. Jan 2012 - 20:26, skrev:

Barrio GT140(S) er ganske lik SA ED kastemessig og fiskemessig, de er begge WF liner med ekstremt lang klump og med tyngden i fremre del av klumpen. De fungerer flott til overhodekasting, men jeg synes personlig at en slik profil blir litt kritisk i timingen til vannkast. Linen kommer i to fargevarianter den med S-modellbetegnelsen er oransje, men den uten er beige.

Barriolinene er svært rimelige, den siste jeg bestilte kom på omtrent kr 225,- , levet i postkassa.
Du kan kjøpe dem her fra Mike Barrio: http://www.flylineshop.com/

ja det va d æ såg dæm va billig....
kurt....

#23 Anita

• Blogger
  • 45 Innlegg:
  • Kjønn:Kvinne
  • Favorittfiske:Ørret og Laks

Skrevet 25. Jan 2012 - 23:38

Jag tänkte höra om Norge fortfarande planerar att göra Seatrout Spey till en officiell gren? Vi i Sverige vill ha den som en gren och det vore roligt om även ni hade det till VM :)

Jeg skal legge det inn som et forslag i den tekniske kommiteen. Vil dere ha med snakeroll også?

#24 Anita

• Blogger
  • 45 Innlegg:
  • Kjønn:Kvinne
  • Favorittfiske:Ørret og Laks

Skrevet 25. Jan 2012 - 23:40

Vis innleggsasse, 23. Jan 2012 - 06:26, skrev:

Tränar ni något då?
Tyvärr är det mörkt och en massa sega förkylningar har satt stopp för hårdträningen men jag försöker köra eo min styrketräning och teknik om dagen nu. Snart går det att träna efter jobbet och då blir det 1h till om dagen. Nu är det 120% på Trout distance.

Trener til Spey-O-Rama, men det blir veldig begrenset når det kun er lørdag og søndag formiddag vi har tid når det er lyst... og jaggu er det litt for kaldt innimellom også.. :cry:

#25 sasse

• Medlem
  • 220 Innlegg:
  • Favorittfiske:Lax o sjöörret

Skrevet 26. Jan 2012 - 04:42

Vis innleggAnita, 25. Jan 2012 - 23:40, skrev:

Trener til Spey-O-Rama, men det blir veldig begrenset når det kun er lørdag og søndag formiddag vi har tid når det er lyst... og jaggu er det litt for kaldt innimellom også.. :cry:

Ska du till Spey-O-Rama? Så jäkla fränt, inte alls avis :clapping:

#26 sasse

• Medlem
  • 220 Innlegg:
  • Favorittfiske:Lax o sjöörret

Skrevet 26. Jan 2012 - 04:43

Vis innleggkufo, 25. Jan 2012 - 20:07, skrev:

heisann....
hvordan e de barrio gt 140 linene å kaste/fiske med....?

kurt....

Kör med dem i Seatrout distance klumputförande till gäddfiske :)
Jag tycker Barrion är lite för vingligt vid fiske. Iaf vid riktigt långa kast.
Vid normala fiskekast på 15-25 meter så funkar den bra.

#27 Tellis

Tellis Flugfiske

• Medlem
  • 30 Innlegg:
  • Favorittfiske:Lax och havsöring

Skrevet 26. Jan 2012 - 08:57

Vis innleggAnita, 25. Jan 2012 - 23:38, skrev:

Jag tänkte höra om Norge fortfarande planerar att göra Seatrout Spey till en officiell gren? Vi i Sverige vill ha den som en gren och det vore roligt om även ni hade det till VM :)

Jeg skal legge det inn som et forslag i den tekniske kommiteen. Vil dere ha med snakeroll også?

I det svenska (mitt förslag) är det endast single spey i reglerna. Samma som i 18/16` :)

#28 Tommy...

• Medlem
  • 487 Innlegg:
  • Favorittfiske:Laks, sjøørret og ørret...

Skrevet 26. Jan 2012 - 09:27

Tror det kommer til å" skille mer" hvis snakeroll også inngår...Jeg ønsker både single spey og snakeroll. Når jeg først hørte om seatrout spey planene, ble det sagt at man skulle kaste single og snake ...Uansett utfall, en-hånds spey er knall tøft. Dette er også det kastet jeg bruker på en-hånds laksefiske/sjøørret i elv...(stort sett)

#29 Tommy...

• Medlem
  • 487 Innlegg:
  • Favorittfiske:Laks, sjøørret og ørret...

Skrevet 26. Jan 2012 - 10:17

I tillegg så vil snake gjøre det mer rettfredig når det gjelder vind. Vestrehendte/høyrehendete vil få like muligheter...

#30 perek

• Medlem
  • 484 Innlegg:

Skrevet 26. Jan 2012 - 11:00

Hei!

Det er mange kastere som har etterlyst spey enhånds i lang tid.
Detter er kanskje en av de øvelsene som er mest brukt til fiske, slik som oppsettet er rigget for konkurranse.

For min egen del, er dette kastet mest benyttet både til ørret og laks.

Snake eller ikke, så mener jeg dette er en meget fin konkurranseform som mange kan delta i.

Fordelen med snake som det nevnes, er at høyre og venstrehendte har bedre utganspunkt ved sidevind.

ET SLAG FOR ENHÅNDS SPEY!!!

Mvh

PEREK

Dette innlegget har blitt endret av perek: 26. Jan 2012 - 11:01

Per E. Knudsen

#31 Ronnys

• Medlem
  • 576 Innlegg:
  • Interesser:Fluefiske i ferskvann og varmt havvann, Mac
  • Favorittfiske:Harr, ørret, røye, bonefish ...

Skrevet 28. Jan 2012 - 20:21

Nå er det laget Facebookside for VM på Fagernes.

Ronny S

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere