Loop X1, X2 og X3
Skrevet 27. Jan 2012 - 22:50
La derfor begge stengene med snellefestene fast under et salongbord og lot klingene hvile på en skammel ca en meter fra håndtakene. På begge stengene peker da klingen helt i paralell ubelastet. Det jeg da merker meg er at når man belaster toppen med same vekt ca 50 gram så tar toppringen på Lecien i gulvet mens X2 stanga ligger 2 cm ifra gulvet. Nå blir det vel kanskje ikke helt riktig å si det slik men X2 #6 stanga virker på bakrunn av denne testen stivere enn Lecie #7. Men jeg ser også at krumningsbøyen er ganske så forskjellig når man studerer dette fra siden. Lecien er stivere i bunn og midtdel og mykere toppdel mens X2 stanga krummer jevnt hele veien, altså stivere topp men mykere bunn.
Nå blir sikkert forhåpentlighvis ting anderledes under praktisk kasting men jeg håper inderlig de WF7 linene som var for lette for min #7 Lecie alikevel vil passe på X2 #6. Det var jo nettopp det som var meningen, nemlig å få ei stang som kan bruke WF7 snørene mine.
Salaren
Når det gjelder fiske så er aldri noe sikkert, unntatt en ting og det er at den som ikke fisker heller ikke får fisk.
Skrevet 27. Jan 2012 - 22:56
Skrevet 27. Jan 2012 - 23:02
Har akkurat snellet på en Guideline WF7F så nå er stanga klar for prøvekasting når været forhåpentlighvis kan tillate slikt.
Men håper da jeg tok rette valget
Salaren
Når det gjelder fiske så er aldri noe sikkert, unntatt en ting og det er at den som ikke fisker heller ikke får fisk.
Skrevet 27. Jan 2012 - 23:12
Jeg hadde en opti coast i klasse 7 og ville ha en 6'er så hadde jeg vist det jeg gjør nå da hadde jeg tatt 5'ern men nå har jeg det beste fra begge verdner og solgte 7'ern:) trenger kun denne til mitt fiske nå! Både i sjø og evt elv!
Skrevet 09. Feb 2012 - 15:30
Har gått m loop og lts noen år no,og testa div andre stenger uten å finne no som kan måles.. vært artig å tatt en test v elva, synkesnøre og fortynga sunray på 13-15cm. Er ganske sikker på at guideline og co++ikke har takla d og måtte sitte m bålet og sett på :-) ha en god fiskesesong folkens:-)
Skrevet 09. Feb 2012 - 15:45
kulpminken, 09. Feb 2012 - 15:30, skrev:
Har gått m loop og lts noen år no,og testa div andre stenger uten å finne no som kan måles.. vært artig å tatt en test v elva, synkesnøre og fortynga sunray på 13-15cm. Er ganske sikker på at guideline og co++ikke har takla d og måtte sitte m bålet og sett på :-) ha en god fiskesesong folkens:-)
Stanga kjennes god ut og har rigget den ferdig for testing. Venter bare på at vinteren skal slippe taket litt. Men du vet, Guidelines LPXe stenger samt en og annen Lecie er sannelig gode parametere og teste andre stenger opp i mot. Men å sitte rundt et bål langsetter øra kan jo og varme en svoren Loopmann mens de iaktager Guidelinestengenes fine snøreføringer og lange gode trygge kast..
Salaren
Skrevet 19. Feb 2012 - 19:23
Men innimellom fantes det sekunder med lettere vindopphold slik at man fikk prøvd å lengdekastet ivertfall litt.
Brukte et helt ordinært Guideline WF7F hvor selve klumpdelen veier 16 gram.
Til overhodekast gikk denne kombinasjonen forykende og klarte under disse vindforholdene å legge ut nesten alle 30 yards på vannet og det var ikke mere en 3-4 tørn igjen på snellespolen. Det var ikke medvindskasting. Det er bare å bekrefte at det var godt følbart at X2 stanga har sin aksjon langt nede til sammenligning med Lecie som har stiv bunn og mykere topp. WF7F snøret kjentes foreløpig akkurat riktig ut syntes jeg og det som kanskje var mest overaskende med X2 stanga var at med nevnte snøre så gikk det helt greit å underhåndskaste bra og langt såvel. Men Leciestanga så går underhåndskasting med nevnte snøre langtfa så bra men det ligger vel i aksjonsforskjellen på nevnte stenger. Selv om kasteformen langtfra er på topp så var det deilig å kjenne snøret fly ut og samtidig gav det meg en god følelse å kjenne at X2 stanga ser ut til å innfri det jeg søkte etter. Jeg tror helt sikkert X2 stanga kommer til å bli mye brukt og gleder meg allerede til å legge ut mine fluer med den på lav sommerelv etter laksene.
Så da kom jeg i mål karer og takker for så meget for hjelpen med å blinke ut riktig stang.
Salaren
Dette innlegget har blitt endret av Salaren: 20. Feb 2012 - 07:00
Skrevet 19. Feb 2012 - 21:19
Grattis med ny gromstang!
Skrevet 19. Feb 2012 - 21:32
MariusN, 19. Feb 2012 - 21:19, skrev:
Grattis med ny gromstang!
Takker Marius
Han Fyren på ådalsbruk hvor jeg tipper du og handlet fra sa han hadde fått slike gode referanser fra en eller annen som jeg tipper kan befinne meg herinnne.
Skal verden fremover må kunnskap deles sies det, ivertfall godt å vite at dette ikke ble noe bomkjøp.
Salaren
Dette innlegget har blitt endret av Salaren: 19. Feb 2012 - 21:33
Skrevet 19. Feb 2012 - 21:41
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere