Hopp til innhold

- - - - -

Sjøørret i Oslofjorden

3 svar i denne tråden

#1 msvend

• Medlem
  • 12 Innlegg:

Skrevet 06. Jan 2012 - 15:29

Hei.
Til våren skal jeg oppholde meg i osloområdet og driver derfor og planlegger potensielle fiskeplasser på google earth. Lurer derfor på hvordan jeg skal komme ut til fiskeplassene hvis det ligger bebyggelse og tomter som jeg må krysse. Har jeg evt rett til å gå over disse bebygde områdene?

Ser at det generelt ved alle mine potensielle fiskeplasser er bebyggelse som jeg må krysse, hvordan løser dere andre oslofiskere dette problemet??

#2 CHRIS_E

• Medlem
  • 44 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Favorittfiske:I pluss grader

Skrevet 07. Jan 2012 - 10:41

har du lyst, har du lov (til å prøve) mener nå jeg, har ikke hatt så mange uenigheter med grunneiere utenom på kongelungen i asker, ellers så hjelper det å ringe til eller på noen som har litt ekstra plass i oppkjørselen der man kan parkere og det er alltid noen som har sansen for det og hjelper til.

Det er vel ikke lov til å krysse selve tomten hvis det defineres som innmark?? tror jeg det kalles men strandsonen og utmark er fritt vilt(ligger noen tråder her der dette er forklart bedre)
og det skal vistnok være stier til mestparten av det som er strandsone men de blir jo gjærne fosømt og gjerdet igjen så litt gerilja taktik kreves

.............. jo og en båt hjelper

#3 Puma

• Medlem
  • 231 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Favorittfiske:Laks!

Skrevet 07. Jan 2012 - 20:34

Det kryr av steder som er tilgjengelige uten å gå gjennom haven til folk langs fjorden. Og dessuten er det fri ferdsel i strandsonen. Som det sies her er det flere tråder både her og på et konkurrerende forum som omhandler emnet. Lykke til.
-It's better to burn out than to fade away-

#4 msvend

• Medlem
  • 12 Innlegg:

Skrevet 09. Jan 2012 - 09:51

Takk, skal søke litt :-)

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere