Hopp til innhold

- - - - -

Bytt flue uten å knyte

4 svar i denne tråden

#1 Anne

Ansvarlig redaktør | Fluefiske.net

• Fluefiske.net
  • 8279 Innlegg:
  • Skype-ID:fruluckyfly
  • Kjønn:Kvinne
  • Interesser:Fluefiske og fluebinding.
    Foto og lokalhistorie.
  • Favorittfiske:LAKS, sjøørret i elv og ørret

Skrevet 15. Jan 2012 - 01:52

Postet bilde

Enklere får det ikke blitt å bytte ørretflue enn med de nye krokene med Loop ‘n Lock.Det tenkes innovativt innen fluefiske – mer enn på mange år. Siste innen ørretkroker er Loop ‘N Lock. For ørretfiskeren er det slutt på å fikle med tynn fortom gjennom mikrosmå krokøyer på fjærmygg – hvis det er et problem. [...]

Les mer
Anne J. Backsæther – Fluefiske.net
Fluefiskeførkje
Fru Lucky Fly

Facebook: Facebook.com/fluefiskenet
Twitter: @fluefiskenet

'Alle dessa dagarna som kom och gick, inte visste jag at det var livet'
Stig Johansson, svensk poet

Laks: 10,8 kg | Laks på enhånds/switch: Ca 5,5 kg | ørret: 3,2 kg | Harr: Ca 1 kg | Abbor: Uhell | Skjell: 0,05 kg | Sjøørret i elv: Ca 2 kg | Sild: Ca 0,2 kg

Laksens Gang

#2 Salaren

• Medlem
  • 637 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Interesser:Fluefiske etter Laksefisk, Fluekasting og fluebinding. Natur og miljø, Kultivering, Biologisk mangfold, Naturvern, Energiøkonomisering
  • Favorittfiske:Sjø-ørret, Laks, Ørret, Fluefiske i Saltvann

Skrevet 15. Jan 2012 - 10:46

Ytterst konservativ som jeg er så stiller jeg meg tvilende til om dette er noe som virkelig duger og er trygt.

Er det noen her på forumet som har prøvd det greiene her..?

Salaren
Salaren

Når det gjelder fiske så er aldri noe sikkert, unntatt en ting og det er at den som ikke fisker heller ikke får fisk.

#3 Nobody

• Medlem
  • 1407 Innlegg:
  • Favorittfiske:Reke og rykkefiske etter laks

Skrevet 15. Jan 2012 - 11:50

Farlig likt Mustads sine "fluesnappere" som var på markedet en del år tilbake i tid. Ser ikke bort i fra at de også hadde patent på disse, og kommer sikkert til å ta denne "nyskapningen" i nærmere øyesyn.

tillegg
Googlet litt og fant at disse fluesnapperne til Mustad faktisk fortsatt er i salg.

Dette innlegget har blitt endret av Nobody: 15. Jan 2012 - 12:52

#4 Salaren

• Medlem
  • 637 Innlegg:
  • Interesser:Fluefiske etter Laksefisk, Fluekasting og fluebinding. Natur og miljø, Kultivering, Biologisk mangfold, Naturvern, Energiøkonomisering
  • Favorittfiske:Sjø-ørret, Laks, Ørret, Fluefiske i Saltvann

Skrevet 15. Jan 2012 - 13:28

Mustad siden fluesnappere var jo fine til Oterfluer da. I tillegg til at de ble kvikke å skifte så ble de akkurat passe fremtunge hvis man ønsket å ikke ha fluene stripende.
Fint og effektivt å dra oterfjøla over dype og svære laksehøler som man ellers ikke kan vade og kaste i, og med 6-7 fluer så får man jo og avfisket et stort område veldig effektivt.

Salaren
Salaren

Når det gjelder fiske så er aldri noe sikkert, unntatt en ting og det er at den som ikke fisker heller ikke får fisk.

#5 Anne

Ansvarlig redaktør | Fluefiske.net

• Fluefiske.net
  • 8279 Innlegg:
  • Skype-ID:fruluckyfly
  • Kjønn:Kvinne
  • Interesser:Fluefiske og fluebinding.
    Foto og lokalhistorie.
  • Favorittfiske:LAKS, sjøørret i elv og ørret

Skrevet 15. Jan 2012 - 14:06

Fluesnapperne til Mustad er nok velkjente for mange, og snapperen til Gateway er temmelig lik. Jeg ser ikke på verken den eller den andre snapperen som interessant, og det er heller ikke nytt.
Men kroken, den er nyskapning, og det er vel den patenten er på. Jeg synes kroken virker rimelig interessant til ørretfluer, uten at jeg vet hvordan denne kroken er i kvalitet. Sikkert laget ut fra spesifikasjoner produsentene bruker i dag.
Men til tyngre fiske, om det skulle bli laget slike kroker, er jeg litt mer tvilende. Jeg tror nok ikke knuten sklir av med det stoppunktet som er, men om knuten sklir fram tilbake, kan det kanskje gnisse mot stoppunktet. Eller kanskje ikke. Vet ikke. Til laksefiske skal krokene være 100 prosent, jeg skal stole 100 prosent på dem. Jeg ser heller ikke den store fordelen der, i og med at det er mye enklere å både tre og knyte når ting er større. Heller behøver jeg ikke så ofte bytter av flue og være kjapp på noen som helst måte.

:biggrin: Herlig at noen setter ut i livet nye ting de tenker på og tror på.
Anne J. Backsæther – Fluefiske.net
Fluefiskeførkje
Fru Lucky Fly

Facebook: Facebook.com/fluefiskenet
Twitter: @fluefiskenet

'Alle dessa dagarna som kom och gick, inte visste jag at det var livet'
Stig Johansson, svensk poet

Laks: 10,8 kg | Laks på enhånds/switch: Ca 5,5 kg | ørret: 3,2 kg | Harr: Ca 1 kg | Abbor: Uhell | Skjell: 0,05 kg | Sjøørret i elv: Ca 2 kg | Sild: Ca 0,2 kg

Laksens Gang

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere