Så jeg kikka litt igjen på det som står på artikkelen her http://www.storoien-...rad-a-tips.html og ser jo at man får til vakre løkker og skjøter. Har såvidt prøvd med svarte krympestrømper og ser jo at dette fungerer.
Men det jeg undres over i den artikkelen er at det er selve coatingen som "skjøtes". Slik jeg forstår dette så smelter man altså bare coatingen sammen med enten en løkke eller annet snøre. Blir dette sterkt nok da..?
Man skulle jo tro at det ville bli bedre om man fikk til en knuteskjøt hvor coren(e) ble trygt forbundet før det hele ble oversmeltet med nevte krympestrømpemetode. Jeg frykter nemlig at hvis ikke man tar med coren så kan coatingen ryke. Det vil sikkert holde under almindelig kjøring av fisk men om man skulle henge fast med flua f.eks i ei grein på motsatt bredd så drar man jo til det sliter i håp om å få flua tilbake. Da blir jo presset enormt. En 040 spiss holder jo tross alt 10kg+. Opplevde nemlig en slik orginal smelteløkke som revnet i et slikt tilfelle nevnt over på en Loop Adaptet klump for ettpar år siden og siden da har jeg vært noe betenkt med slike smelteløkker selv om de er vakre.
Den egentlige grunnen til at jeg spør er forøvrig at jeg har liggende flere klumper samt kortere klumper(WF) med fast coated runningline. Jeg ser nemlig muligheten til å kappe klumpen på et slikt WF-klumpsnøre(LTS) og skjøte inn ca 5 meter lang bit fra en vanlig skyteklump og på den måten lage meg en "langline" med samlet klumplengde ca 17-18 meter og 52-55 gram. Men det var det med skjøtingen da og hvordan få denne sterk og god. Stoler jo ikke på å bare smelte coatingen sammen.
Tips motaes med takk
Salaren
Dette innlegget har blitt endret av Salaren: 15. Jan 2012 - 14:41