LPXe RS V2 stenger fungerer suverent med Coastal i samme klasse, vil ikke anbefale å gå opp ei klasse på snøret. V2 stengene er typisk litt mykere enn de blå 4-delte, men dette varierer litt mellom de forskjellige klassene.
Guideline Coastal og AFTM-klassifisering
Startet av - Erlend, Jan 18 2012 21:13
22 svar i denne tråden
Skrevet 19. Jan 2012 - 23:26
Skrevet 20. Jan 2012 - 16:38
Fikk meg forøvrig en lengre fortom, og brukte en litt fortynget flue i dag (på 6/7er-stanga). Kastene var mye bedre.
Skrevet 21. Jan 2012 - 14:27
ikke vet jeg hvilken 6/7 ,er stang du har ...men normalt bør en stang med den klasifisering passe til et WF 7 (eller DT 6) og hvis vekta på din Coastellina er 17 gram er det nok ikke noen direkte dårlig kombinasjon. At lina føles tung kan til dels være en fordel om man er ferskere i gamet.Da vil stanga oppføre seg roligere og man får ørlite bedre tid til å sette riktig timing i kastinga...om man har vett på ikke å stresse og å bruker for mye kraft, i stedet for teknikk.
Gå ned en klasse eller fiske med for lett snøre er som regel i bunn og grunn håpløst.
AFTM-Diskusjonen er ikke annet en den perfekte måten å skape forvirring på.En ting er at det er gått ut på dato, men det har vel aldri vært et spesielt godt system heller.Det er vel egentlig ikke annet en en romslig anbefaling og ikke mer .
Uansett!!...Til fluefiske i sjøen synes jeg det er like greit å skaffe seg en vekt,måleband og eventuelt noen billigliner så en kan klippe til en klump og teste seg frem til den lengde/vekta..osv som en føler passer godt til stanga. Da har man et greit grunnlag for å innvestere i noen dyrere WF-liner seinere om man finner noen med samme vekt og egenskaper ...
Gå ned en klasse eller fiske med for lett snøre er som regel i bunn og grunn håpløst.
AFTM-Diskusjonen er ikke annet en den perfekte måten å skape forvirring på.En ting er at det er gått ut på dato, men det har vel aldri vært et spesielt godt system heller.Det er vel egentlig ikke annet en en romslig anbefaling og ikke mer .
Uansett!!...Til fluefiske i sjøen synes jeg det er like greit å skaffe seg en vekt,måleband og eventuelt noen billigliner så en kan klippe til en klump og teste seg frem til den lengde/vekta..osv som en føler passer godt til stanga. Da har man et greit grunnlag for å innvestere i noen dyrere WF-liner seinere om man finner noen med samme vekt og egenskaper ...
Dette innlegget har blitt endret av Thormill: 21. Jan 2012 - 15:08
1 brukere har lest denne tråden
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere