Hopp til innhold

- - - - -

Polabriller

• Du kan ikke svare på denne tråden
7 svar i denne tråden

#1 7715

• Medlem
  • 12 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Interesser:Elsker å fiske...utdannet fotograf
  • Favorittfiske:Ørret, harr og sjøørret

Skrevet 21. Jan 2012 - 14:00

jeg er av den typen som bruker briller, og ikke liker linser...
Derfor lurer jeg på om noen har tips til gode pola briller/løsninger for brillebrukere?

#2 lars p

• Medlem
  • 1148 Innlegg:
  • Interesser:Fisking , fotball og foto
  • Favorittfiske:Oppstrøms nymfe eller tørrflue på stor ørret/røye

Skrevet 21. Jan 2012 - 17:31

Kjøp polabriller med din styrke . Må vel bestilles og blir da dyrere enn vanlig
Lars P

Only an extraordinary person would risk being outsmarted by a creature often less than twelve inches long, over and over again

#3 TorB

• Medlem
  • 81 Innlegg:
  • Favorittfiske:Laks

Skrevet 21. Jan 2012 - 19:30

Hvilken brillestyrke har du? Over 45år?

#4 Nobody

• Medlem
  • 1407 Innlegg:
  • Favorittfiske:Reke og rykkefiske etter laks

Skrevet 22. Jan 2012 - 11:37

Vis innlegglars p, 21. Jan 2012 - 17:31, skrev:

Kjøp polabriller med din styrke . Må vel bestilles og blir da dyrere enn vanlig

Jeg har slike progressive briller (gammelmannsbriller) polariserte, kjøpte disse på "sprekkshavers". Kostet ikke allverden, fungerer helt greit.

Dette innlegget har blitt endret av Nobody: 22. Jan 2012 - 17:21

#5 Kobbertuben

• Medlem
  • 77 Innlegg:
  • Favorittfiske:Fluefiske etter laks/Sjø-ørret

Skrevet 22. Jan 2012 - 16:46

Ta deg en tur på Specsavers der har de flere løsninger som du klipser av og på dine vanlige briller (polarisert).

#6 Nobody

• Medlem
  • 1407 Innlegg:
  • Favorittfiske:Reke og rykkefiske etter laks

Skrevet 22. Jan 2012 - 17:21

Disse polariserte forheng fungerer jo på sitt vis jeg benyttet slike i mange år, men kan ikke sammenlignes med en ordentlig solbrille med styrke.

Kvaliteten på S.S briller er jo "si som så" mht optikk og glasskvalitet, men som ei ekstrabrille til fiske med polariset glass med styrke er helt greie. Hatt mine i 6år, og har fortsatt klart å holde disse ripefrie. Kjøpte da det var et slikt 2 for 1 tilbud, og betalte kun for den dyreste brillen.
Tillegget for polariserte glass ser ut til å være kr 1.000,- , som kommer tillegg til alle de andre påslagene hos denne leverandøren. Men alikevel akseptabel pris syntes jeg.

#7 TorB

• Medlem
  • 81 Innlegg:
  • Favorittfiske:Laks

Skrevet 22. Jan 2012 - 19:52

Brillestyrke har litt å si om du har en høy styrke evt stor astigmatisme og samt om du er presbyop (over 45år).
Om du handler til synsam, interoptik, brilleland eller specsavers spiller ingen stor rolle. Du kan også handle her: http://www.favoptic.no. Det er synstesten som er viktigst.
Når det gjelder kvaliteten på glass kan du lese denne testen: http://www.dinside.n...ke-bra-som-dyrt
Synsam vinner vel knepent denne testen da glassa deres har litt bedre coating (antirefleks og herding). At interoptik kommer dårligst ut er en sannsynligvis en tilfeldighet da interoptik, synsam og c-optik gjerne handler glass fra samme leverandører.

Uansett så er det lønnsomt med antirefleks og herding.

#8 KetilG

• Medlem
  • 5 Innlegg:
  • Favorittfiske:Laks og sjøørret

Skrevet 23. Jan 2012 - 22:47

Bruker også selv kun briller, så i sommer kjøpte jeg polariserte motebriller for damer på Amfi Steinkjer. Funker som fjell! Brillene var lilla!, 500 kroner, og meget behagelig å ha på!
Ketil

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere