Hopp til innhold

- - - - -

TFO

• Du kan ikke svare på denne tråden
6 svar i denne tråden

#1 Robin O

• Medlem
  • 1675 Innlegg:
  • Kjønn:Mann

Skrevet 25. Jan 2012 - 17:53

Hei og hå. Trenger hjelp!!
Idag gjorde jeg et innpulskjøp og lurer på om noen kjenner denne stanga. Stanga er en TFO 13,6 fot #8/9 deer creek series by R.B Meiser & mike kinney. Kjenner ut som den er ganske dyp og har medium flat topp. Hva slags vekt blir anbefalt på denne stanga. Gidder ikke å teste den nå da det er kaldt og vinter og vil ikke ta den ut i saltvann. Noen som kjenner til dette underverket?

Dette innlegget har blitt endret av Robin O: 25. Jan 2012 - 18:01

#2 MariusN

• Medlem
  • 913 Innlegg:
  • Favorittfiske:laks/SØ

Skrevet 25. Jan 2012 - 18:32

Grattis!
Fargen kler deg hvis det er den lilla:)
Denne har du sikkert sett Robin, men legger den ved uansett! http://www.templefor.../deercreek.html

Se denne også http://www.templefor...-line-recs.html

Fikk mitt nye vidunder i hus i dag også en T2H 14 fot klasse 8, vi får ta en tur ut å teste snart, saltvann kan du skylle bort :clapping:

Dette innlegget har blitt endret av MariusN: 25. Jan 2012 - 18:34

#3 Robin O

• Medlem
  • 1675 Innlegg:

Skrevet 27. Jan 2012 - 22:00

Hei!
Ingen som kjenner denne stanga?

#4 Mattis!

• Medlem
  • 1517 Innlegg:

Skrevet 28. Jan 2012 - 12:41

Er dette den mørkeblå, Robin??

Har brukt en del tid på TFO tohånds, og var på nippet til å kjøpe for et par år siden, men som du veit... rimelige X1ere på Løkken.

Hvis jeg husker rett så er denne ganske rolig og dyp og deilig å legge ut snøret med, men snøreklasse?? 30-35g vil jeg tru.
Mattis!

"90% av det jeg tjener bruker jeg på fluefiske, resten sløser jeg bort!"

#5 Robin O

• Medlem
  • 1675 Innlegg:

Skrevet 28. Jan 2012 - 23:35

Hei Frode! Gamle Ørn :thumbup:
Den er ikke blå, det er rØdbrun klinge på den. dyp stang med flat tupp. Vill heller tippe 35-40gr men det finner jeg jo ut etterhvert. Du får prØve den ved leilighet. Vi snx
Mvh Robin

#6 Anne

Ansvarlig redaktør | Fluefiske.net

• Fluefiske.net
  • 8279 Innlegg:
  • Skype-ID:fruluckyfly
  • Kjønn:Kvinne
  • Interesser:Fluefiske og fluebinding.
    Foto og lokalhistorie.
  • Favorittfiske:LAKS, sjøørret i elv og ørret

Skrevet 29. Jan 2012 - 12:52

TFO-sak med katalogen for 2012.
Anne J. Backsæther – Fluefiske.net
Fluefiskeførkje
Fru Lucky Fly

Facebook: Facebook.com/fluefiskenet
Twitter: @fluefiskenet

'Alle dessa dagarna som kom och gick, inte visste jag at det var livet'
Stig Johansson, svensk poet

Laks: 10,8 kg | Laks på enhånds/switch: Ca 5,5 kg | ørret: 3,2 kg | Harr: Ca 1 kg | Abbor: Uhell | Skjell: 0,05 kg | Sjøørret i elv: Ca 2 kg | Sild: Ca 0,2 kg

Laksens Gang

#7 Thormill

• Medlem
  • 3153 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig

Skrevet 22. May 2012 - 19:28

Deer Creek stengene er faktisk usedvanlige gode stenger. :thumbup: ....okay da!!..smaken er som baken og dype stenger med flat topp er sikkert ikke noe hokus pokus eller noe nytt for den saks skyld. Med mine helseproblemer og nok av dager hvor kastinga stinker samme hvor mye jeg har trena, så er jeg bare imponert hvor lettkasta disse stengene er.
Har kasta en del med 5 stk i denne serien i den senere tid og de er selvfølgelig litt ulike alt ettersom. 13,6 foteren synes jeg nok er den beste generellt sett.Den er lite kresen på linevekt og lengde. Får finere bukter og gjennomsnittlig lengre kast selv på en dårlig dag. 8) .
Finnes selvfølgelig stenger som er like bra, men så langt har de jeg har prøvd ligget i en prisklasse som er 3 ganger høyere
Det er i alle fall stenger man burde se litt nærmere på om man får sjansen.. :wink:

Dette innlegget har blitt endret av Thormill: 22. May 2012 - 19:33

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere