Hopp til innhold

- - - - -

Foto redigering og convertering.

8 svar i denne tråden

#1 Scierra hm3

• Medlem
  • 300 Innlegg:
  • Skype-ID:Scierra
  • Kjønn:Mann
  • Interesser:Laks, sjøørrett
  • Favorittfiske:laks, sjøørret

Skrevet 28. Jan 2012 - 17:53

Hei.

Nå skal jeg prøve å spørre om noe jeg er helt grønn på, sannsynligvis mye værre også.

Har et lite sportskamera (Jobbo) sånn du har i panna. veldig likt go pro sitt.

Her kommer spørsmål 1.

Dette kamera lagrer filer i et mov-format på minnekort, finnes det et bra gratis program som det går ann å convertere formatet over til noe mer annvennelig.

Spørsmål 2.

Redigering, funker movie maker ok? eller finnes det bedre gratis program som man kan laste ned.

Jørn

#2 Salaren

• Medlem
  • 637 Innlegg:
  • Interesser:Fluefiske etter Laksefisk, Fluekasting og fluebinding. Natur og miljø, Kultivering, Biologisk mangfold, Naturvern, Energiøkonomisering
  • Favorittfiske:Sjø-ørret, Laks, Ørret, Fluefiske i Saltvann

Skrevet 28. Jan 2012 - 18:05

Ble akkurat anbefalt denne her til å konvertere filmfiler til noe mere standard men har ikke prøvd den ennå. Men det er bare å laste ned å prøve, det koster ingenting.

http://filehippo.com/download_super/

Salaren
Salaren

Når det gjelder fiske så er aldri noe sikkert, unntatt en ting og det er at den som ikke fisker heller ikke får fisk.

#3 Scierra hm3

• Medlem
  • 300 Innlegg:

Skrevet 28. Jan 2012 - 18:33

Vis innleggSalaren, 28. Jan 2012 - 18:05, skrev:

Ble akkurat anbefalt denne her til å konvertere filmfiler til noe mere standard men har ikke prøvd den ennå. Men det er bare å laste ned å prøve, det koster ingenting.

http://filehippo.com/download_super/

Salaren

Takk for linken, laster ned nå.

Spørsmål 3.

Finnes det noe redigeringsprogram hvor man kan redigere mov- filer før man converterer dem?
Har en mov fil på 824 mb og ser at det vil ta 8 timer å convertere.

#4 Salaren

• Medlem
  • 637 Innlegg:
  • Interesser:Fluefiske etter Laksefisk, Fluekasting og fluebinding. Natur og miljø, Kultivering, Biologisk mangfold, Naturvern, Energiøkonomisering
  • Favorittfiske:Sjø-ørret, Laks, Ørret, Fluefiske i Saltvann

Skrevet 28. Jan 2012 - 18:42

Vis innleggScierra hm3, 28. Jan 2012 - 18:33, skrev:

Takk for linken, laster ned nå.

Spørsmål 3.

Finnes det noe redigeringsprogram hvor man kan redigere mov- filer før man converterer dem?
Har en mov fil på 824 mb og ser at det vil ta 8 timer å convertere.

Jeg er på tynn is nå. Hender etpar ganger i året jeg må konvertere ett eller annet som regel for kjentsfolk. Da er det å finne ut hva slags filer det er, google littegranne og finne ett eller annet gratisprogram som gjør jobben. Men felles for de programmene jeg har prøvd er at det oftest tat laaang tid å konvertere og maskinen bruker alt av kraft for å gjøre jobben. Når maskinen konverterer så la den stå og ikke surfe eller gjøre andre ting. Maskinen har mer enn nok med å konvertere.

Men du prøver det programmet i den linken forstår jeg så gi tilbakemelding på hvordan du opplever greiene. Ble anbefalt programmet av en bekjent på jobben og så vidt jeg forstod så kan man omtrent gjøre det meste med det programmet, samt at det vistnok skulle være enkelt. Skjønt enkelt, min bruk av alle slike programmer blir som regel litt prøve å feile til å begynne med. Kan derfor være lurt å begynne med små korte filmfiler så brenner man ikke opp tiden unødig intil man finner ut av det.

Salaren
Salaren

Når det gjelder fiske så er aldri noe sikkert, unntatt en ting og det er at den som ikke fisker heller ikke får fisk.

#5 Thormill

• Medlem
  • 3153 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig

Skrevet 28. Jan 2012 - 19:46

har testa en del gratis convertere og mange av de er det ulike begrensninger på + gjerne snikreklame og mas om å oppgrader og kjøpe ditt og kjøpe datt.
denne har så langt funka veldig greit ...enkel å bruke og tar det meste i full HD . Custom innstillinger osv....er også kjapp og kverker ikke maskina di. :biggrin:
http://www.freemake....ideo_converter/

Dette innlegget har blitt endret av Thormill: 28. Jan 2012 - 20:05

#6 Scierra hm3

• Medlem
  • 300 Innlegg:

Skrevet 28. Jan 2012 - 20:30

Vis innleggThormill, 28. Jan 2012 - 19:46, skrev:

har testa en del gratis convertere og mange av de er det ulike begrensninger på + gjerne snikreklame og mas om å oppgrader og kjøpe ditt og kjøpe datt.
denne har så langt funka veldig greit ...enkel å bruke og tar det meste i full HD . Custom innstillinger osv....er også kjapp og kverker ikke maskina di. :biggrin:
http://www.freemake....ideo_converter/

Hei, Takk.

Skal prøve begge 2, både Salaren og Thormills link. Lastet ned noe som heter Movavi video converter, dette er en test versjon (30 dager).

Hadde jeg bare kunnet redigert Mov fila før jeg skulle convertert den, da hadde jeg fått fjernet 15 av 18 min med film.

#7 Thormill

• Medlem
  • 3153 Innlegg:
  • Kjønn:Hemmelig

Skrevet 30. Jan 2012 - 13:26

Vis innleggScierra hm3, 28. Jan 2012 - 20:30, skrev:

Hadde jeg bare kunnet redigert Mov fila før jeg skulle convertert den, da hadde jeg fått fjernet 15 av 18 min med film.

Tror du kan kutte ned filmen i de fleste convertere...det kan du i den jeg linka til. Men noe videre klipp og liming tror jeg det er verre med.

Det jeg synes er unikt med converteren fra Freemake er at den ser ut til å takle de fleste filene langt bedre en eventuelle originalprogrammer som følger med kamera. Også bedre/raskere en andre dyre og kjente convertere og redigeringsprogrammer. :wink:

Dette innlegget har blitt endret av Thormill: 30. Jan 2012 - 13:27

#8 Filip

Teknisk ansvarlig | Fluefiske.net

• Fluefiske.net
  • 815 Innlegg:
  • Skype-ID:Filipbl
  • Interesser:Fiske, foto og musikk
  • Favorittfiske:Anadromt

Skrevet 31. Jan 2012 - 16:07

Vis innleggScierra hm3, 28. Jan 2012 - 17:53, skrev:

finnes det et bra gratis program som det går ann å convertere formatet over til noe mer annvennelig.

MPEG streamclip er er lite program som sluker de fleste formater. Du kan også legge filer i en batch-konvertering, og la den jobbe mens du gjør andre ting.
Filip Blaauw - Fluefiske.net
Facebook: facebook.com/fluefiskenet
Twitter: @fluefiskenet

#9 Bellamy

• Medlem
  • 41 Innlegg:

Skrevet 20. Mar 2012 - 11:00

Angående redigering så funker moviemaker helt fint hvis det ikke er noen kompliserte effekter du skal legge inn.

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere