Hopp til innhold

- - - - -

Fjerne coating på skyteklumper

24 svar i denne tråden

#21 MariusN

• Medlem
  • 913 Innlegg:
  • Kjønn:Mann
  • Favorittfiske:laks/SØ

Skrevet 12. Feb 2012 - 17:35

Vis innleggNobody, 12. Feb 2012 - 12:40, skrev:

Dobling, surring og klissing fungerer vel heller dårlig om du ønsker små løkker. Aquasure er sikkert ok, men fordrer at du har litt mer tid. Ved elva fungerer ofte det enkleste, skrell av coating og bind en perfection loop. Disse overgangene fungerer bankers helt til du har på fisk, men når stanga må senkes for å få skjøten til å gli i ringene er det ofte ikke så smidig lenger.

Løkkene blir ikke så ille store faktisk men seff større enn de vist over men ikke til stor sjenanse. Coating kanten blir man uansett ikke kvitt. Enig at det er litt tidkrevende og skulle uhellet inntreffe ved bredden er ikke dette førstevalget så sant man ikke har et lynlim. Perfectionloop ville heller ikke jeg godt for på klumpen men funker greit for å koble fortom til klump...

#22 Deetuben

• Medlem
  • 325 Innlegg:

Skrevet 12. Feb 2012 - 20:11

Vis innleggNobody, 12. Feb 2012 - 12:40, skrev:

Dobling, surring og klissing fungerer vel heller dårlig om du ønsker små løkker. Aquasure er sikkert ok, men fordrer at du har litt mer tid. Ved elva fungerer ofte det enkleste, skrell av coating og bind en perfection loop. Disse overgangene fungerer bankers helt til du har på fisk, men når stanga må senkes for å få skjøten til å gli i ringene er det ofte ikke så smidig lenger.

He, he... Som her..?

En akevitt skal skylles ned med øl...

#23 Nobody

• Medlem
  • 1407 Innlegg:
  • Favorittfiske:Reke og rykkefiske etter laks

Skrevet 12. Feb 2012 - 21:07

.

Dette innlegget har blitt endret av Nobody: 16. Feb 2012 - 14:01

#24 Deetuben

• Medlem
  • 325 Innlegg:

Skrevet 12. Feb 2012 - 21:41

Dette var i skjøten mellom klump og skyteline. Bruker LTS skyteline og har alltid bundet denne direkte i løkka på klumpen med uni knute. Dette har alltid fungert utmerket hvis en bare passer på å ikke kutte tampen. En må beholde en 4-5 cm. Av en eller annen grunn så hadde jeg nå bundet den med slukknuten. Da ble det en klumpete knute som nektet å passere toppøyet. Til årets sesong har jeg klargjort også skytelinene med løkker...
En akevitt skal skylles ned med øl...

#25 svensvik

• Støttemedlem
  • 854 Innlegg:
  • Favorittfiske:Laks

Skrevet 13. Feb 2012 - 15:17

Når en går for første gangen i junielva, skjøtter en ingenting. Da er det bare en ting som teller, særlig de to-tre første timene. Ingen hindring eller fare er for stor, og drukning ansees som noe høyst moderat og forbigående.
Skulle det skjære seg med noe av utstyret fordi en ikke var pedantisk nok før en reiste, nåes bristepunktet veldig raskt og en improviserer en utbedring på mest kjente og raskeste måte. Resultatet trenger ikke alltid å stå til forventninger og ønsket om et rett-fram fiske.
Igår fant jeg ut at jeg ville teste denne raskt-er-godt-hypotesen.
Jeg laget meg en løkke av dacron 80 lbs (1) og tenkte i hodet at jeg brått måtte erstatte en løkke på en line etter et par timers oppstartfiske. Så tok jeg rett og slett tiden på hvor lang tid jeg brukte på å montere løkka inn på lina og slå på en surring.
Jeg brukte altså ikke mer tid enn det jeg bruker til å sette på en kjøpeløkke (2). Og såpass pause må jeg ha når jeg setter rumpa nedpå etter litt fiske.
Da dette bisarre forsøket oppsto rett før leggetid, gjorde jeg ikke dette til noen skjønnhetskonkurranse.

Vedlagt(e) fil(er)

• Vedlagt fil  001.JPG   253.89K   25 Antall nedlasninger
  • Vedlagt fil  002.JPG   253.25K   25 Antall nedlasninger

1 brukere har lest denne tråden

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere