svensvik, 11. Feb 2012 - 12:22, skrev:
Egentlig ikke jeg, heller. Men jeg leser og forstår dette slik at Ambush-linen prøver å løse dette ved at det benyttes vektøkning (polyleader) når vannkast skal benyttes. Så fungerer også linen også hvis en tar bort polyleader'en og da til overhodekast.
Hadde slike skyteklumper fra Scierra og Hardy, men gikk bort fra det. Da foretrekker jeg heller liner hvor hele spissen skiftes ut.
Så da blir det vel fortskatt skyteklumper til vannkast og wf-liner til overhodekast - ser det ut for.
Black Rat, 11. Feb 2012 - 12:10, skrev:
Er egentlig ikke klokere. Vanskelig å finne ett bra WF-snøre som er god til både spey og overhånd. For min del blir det for det meste spey, da der jeg fisker står skog ned til elva. Vanskelig med overhånd da.
Nå er det til min 10' 7wt som skal få ett nytt snøre, og det blir vel ett Guideline igjen. Eller ett Airflo. Må være tofarget.
Ambush fungerer ikke til overhand. Men det jo nettopp dette "skogfisket" Ambushen er genial til.
Pm meg adressen din du Blackrat, så skal jeg sende deg en Ambush i klasse 7 som jeg ikke har bruk for.
Er ikke det at man ikke blir klokere, men man vil liksom ikke..
Dette innlegget har blitt endret av Polkapung: 12. Feb 2012 - 00:14